  • 1. Data: 2015-07-17 13:33:10
    Temat: kompost z trawy - jak?
    Od: quent <x...@x...com>

    Jestem całkowicie świeży w tym temacie. Zakładałem w maju trawnik - ok
    300m2. Koszę go regularnie co tydzień. Trawę wysypuję na sąsiadujący
    nieużytek ale powoli zaczynam myśleć o jakimś kompostowniku bo obok
    powstaje powoli domek.
    No i tu jest sedno.
    Szperałem w necie jak kompostować trawę i wszędzie piszą, że powinno się
    przekładać skoszoną trawę innymi odpadami zielonymi aby nie gniła.
    Problem w tym, że nie mam nic poza tą trawą.
    Z każdego koszenia mam 7-8 koszy o poj. 55L pokosu więc jest tego sporo.
    Raz jak kosiłem zostawiłem w taczce nie wywieziony pokos - ok. 3 koszy z
    kosiarki.
    Po 2 dniach przypomniałem sobie o nim i okazało się, że proces gnilny
    jest już mocno zaawansowany, po rozgarnięciu tego w taczce, uniósł się
    okropny smród, temperatura w środku była dosyć wysoka, mało się nie
    poparzyłem ;-)

    Myślę sobie, że to samo będzie się działo w kompostowniku.
    Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
    niej kompost?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-07-18 08:19:02
    Temat: Re: kompost z trawy - jak?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Myślę sobie, że to samo będzie się działo w kompostowniku.
    > Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
    > niej kompost?

    Mam dwa kompostowniki: jeden plastikowy z marketu budowlanego, drugi
    betonowy - taka niewielka zagroda, pozostał po poprzednim właścicielu. W
    obu nic nie gnije, ale w tym betonowym kompost tworzy się szybciej, bo
    chyba plastikowy jest za bardzo przewiewny i trawa za bardzo wysycha.
    Ponadto w betonowym mogę tworzący się kompost co pewien czas przemieszać
    widłami. Używam środka przyspieszającego kompostowanie (chyba Biopon
    coś, nie mam go teraz pod ręka) i faktycznie po kilku miesiącach robi
    się ładny torf.

    Piotr

  • 3. Data: 2015-07-18 10:50:57
    Temat: Odp: kompost z trawy - jak?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" wyraża się niefachowo:

    > Używam środka przyspieszającego kompostowanie i po kilku miesiącach robi
    > się ładny torf.

    No toś se chłopie nagrabił! Zaraz tutejsza krynica wiedzy zasugeruje ci
    nikczemne pochodzenia, tudzież fach twojej mamusi ;-)

  • 4. Data: 2015-07-18 20:50:52
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Macie jakiś sposób na to co zrobić by trawa nie gniła lecz robił się z
    > niej kompost?

    Hejka. Na pryzmę kompostową albo do kompostownika należy wrzucać
    podsuszoną trawę czyli taką, która po skoszeniu poleży dwa trzy dni na
    trawniku. Chodzi o doprowadzenie do optymalnego stosuku C:N w procesie
    kompostowania. Surowa trawa ma dużo białka i dlatego gnije i wydziela
    przykry zapach.
    Może jednak pomyśl o mulczowaniu.
    Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

  • 5. Data: 2015-07-20 00:22:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2015 08:19:02 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Ponadto w betonowym mogę tworzący się kompost co pewien czas przemieszać
    > widłami. Używam środka przyspieszającego kompostowanie (chyba Biopon
    > coś, nie mam go teraz pod ręka)

    Mam murowany, wąski (2 m) i długi (około 12 m); masa organiczna jest w nim
    przemieszczana=przerabiana wzdłuż. W jednym końcu jest wciąż dokładana, a
    ta, która po wielokrotnym tzw przerobieniu dotarła na drugi koniec, jest
    gotowym kompostem i stamtąd jest wybierana. Super sposób.

    > i faktycznie po kilku miesiącach robi
    > się ładny torf.

    Kompost to nie torf.

    --
    XL
    "W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław