  • 11. Data: 2021-12-21 21:05:47
    Temat: Re: Nowe przyłącze prądu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21.12.2021 o 10:03, Cavallino pisze:

    > O Energę właśnie chodzi niestety.
    >
    > Skrzynkę zrobili, podłączenie jest, licznik więc pewnie też, ale chcą
    > oświadczenia o gotowości instalacji przyłączanej, żeby puścić prąd.
    >
    > Zameldowany tam nigdy nie będę, chyba nawet nie ma takiej możliwości na
    > działce rekreacyjnej (domek to ORI - czyli obiekt rekreacji indywidualnej).
    >
    > Jak więc włączyć prąd stawiając tylko skrzynkę z gniazdami?

    Skrzynkę musi postawić ktoś ze świadectwem kwalifikacji Grupa 1 "E i D"
    (uprawnienia elektryczne), zrobić jej pomiary i napisać Ci oświadczenie,
    że instalacja elektryczna skrzynki jest gotowa do zasilenia. Oczywiście
    pieczątki i numery kwalifikacji wymagane.
    Jak to będzie za mało to możesz postawić garaż, altanę, stary kiosk,
    barakowóz, budę dla psa i w nim wykonać instalację elektryczną.
    Paten na "Wóz Drzymały" to chyba Twoje rejony?

    Albo postawić latarnię do oświetlania miejsca na grila.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2021-12-22 08:04:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W PGE zgłaszasz się że chcesz podłączyć prąd do działki, a kiedy
    > podłączą to wybierasz taryfę G** i oświadczasz że na cele mieszkaniowe.

    Energa podobno jednak chce jakiegoś uprawdopodobnienia takiegoo
    świadczenia....
    Czyli dowodów, że nie podłączasz prądu do placu budowy.

  • 13. Data: 2021-12-22 08:07:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 20:00, Budzik pisze:

    > A jakby na tej działce nigdy nie miałoby domu, domku czy altany a prad
    > miałby być jedynie w gniazdku na jakims słupie celem podłaczenia
    > kosiarki, oswietlenia etc to jakby do tego podeszli?

    No właśnie taki cel też jest.
    Ponoć jednak da się zrobić, bo na umowie przyłączeniowej jest domek
    letniskowy.
    A sprzedawca prądu nie musi wiedzieć, że go fizycznie jeszcze nie ma,
    jak się z tym nie wygada....

  • 14. Data: 2021-12-22 08:08:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 21:05, yabba pisze:

> [...]
    > że instalacja elektryczna skrzynki jest gotowa do zasilenia. Oczywiście
    > pieczątki i numery kwalifikacji wymagane.

    Tak, operator potwierdził, że to powinno wystarczyć do wydania
    zaświadczenia o wykonaniu przyłącza.

  • 15. Data: 2021-12-22 08:25:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.12.2021 08:04, Cavallino wrote:
    > Energa podobno jednak chce jakiegoś uprawdopodobnienia takiegoo
    > świadczenia....
    > Czyli dowodów, że nie podłączasz prądu do placu budowy.

    No to dziwnie to brzmi. Chociażby budzik już napisał - a gdybyś po
    prostu chciał mieć słupek z gniazdem żeby podłączać kosiarkę, to co nie
    można? Oczywiście przyłączę (i podłącza to do słupka z gniazdem) osoba z
    uprawnieniami (elektryk).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2021-12-22 08:26:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2021 o 17:20, a a pisze:

    > ---Oświadczenie o gotowości instalacji wewnętrznej podpisywałem.
    >
    > No i tutaj zonk, bo skladanie falszywych oświadczeń podlega odpowiedzialności
    karnej

    - podasz podstawę prawną?- z czego wniosekujesz,że oświadczenie fałszywe?

  • 17. Data: 2021-12-22 08:27:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2021 17:20, a a wrote:
    > No i tutaj zonk, bo skladanie falszywych oświadczeń podlega odpowiedzialności
    karnej

    Dostawca energii to przedsiębiorstwo nie urząd.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2021-12-22 08:30:56
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2021 o 08:04, Cavallino pisze:

    > Energa podobno jednak chce jakiegoś uprawdopodobnienia takiegoo
    > świadczenia....
    > Czyli dowodów, że nie podłączasz prądu do placu budowy.

    Jestem na etapie podpisywania umowy o przyłącze z Energą.
    Nigdzie nie ma o placu budowy.

  • 19. Data: 2021-12-22 12:16:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    Tauron/ślask

    wystarczyło ze nadano numer działce w urzędzie i ja się pod tym numerem zameldowałem
    .. na działce stał tylko blaszak wtedy :-)

    uciu

  • 20. Data: 2021-12-22 13:39:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 12:16:52 UTC+1, uciu wrote:
> [...]
    letniskowy.
    A sprzedawca prądu nie musi wiedzieć, że go fizycznie jeszcze nie ma,

    wszelkie skladanie falszywych oswiadczeń, prędzej czy później prowadzi do sprawy
    karnej, bo nadzór budowlany monitoruje cały teren gminy i wszystko nagrywa na video,
    do archiwum.

    I gdy ktoś oświadcza, że postawił domek letniskowy, a go nie postawił, to na
    dokumentacji archiwwalnej video w gminie, zostanie to udokumentowane, a gmina może
    dzialania podjąc nawet za kilka lat

    Znajomy przerobił samowolnie piętro domu i dac h i 5 lat nie było nic, a potem dostał
    decyzję o wyburzeniu samowoli.

    A cała samowola została nagrana na viddeo przed kilku laty i spoczywała w archiwum
    gminy.

    Z tym przyłączem na plac budowy chodzi o to, że budowa ma kierownika, albo inwestora
    i on jakies prace wykonuje, na budowie bywa i w jakis sposób zabezpiecza przyłącze,
    przed dostępem osób trzecich.

    Działka to często kawałek łąki, i gdyby były wykonywane przyłącza elektryczne na
    łąkach i stały latami bez nadzoru, to by wielu z sąsiedztwa kradło prąd albo
    przyjeżdżało z maszynami, pilami i korzystało z prądu za frrico, a potem zostawialo
    otwarta skrzynkę, narażając następnym na porażenie prądem.