  • 1. Data: 2021-12-21 08:28:19
    Temat: Nowe przyłącze prądu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Czy da się uruchomić nowo wybudowane przyłącze prądu, na taryfie innej
    niż budowlana, przed faktycznym zakończeniem budowy czegoś na działce?

    Chodzi o działkę letniskową - domku jeszcze nie ma, ale prąd już
    podłączyli, tyle że aby go włączyć, oczekują potwierdzenia gotowości
    instalacji wewnętrznej.

    Domek ma być modułowy, czyli przyjeżdża na działkę prawie gotowy (tyle
    że w kilku częściach), jeden dzień i stoi.
    I do tej operacji skręcenia elementów prąd już by się przydał....
    A że mam kilkaset km, to nie bardzo chcę się bawić w jakieś zmiany taryf
    i wielokrotne podpisywanie umów na sprzedaż prądu.

    Jakaś wolnostojąca skrzynka z gniazdkami nie wystarczyłaby do
    uruchomienia taryfy G?
    I czy w ogóle taka taryfa wchodzi w rachubę dla domków letniskowych?

  • 2. Data: 2021-12-21 08:52:11
    Temat: Re: Nowe przyłącze prądu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2021 08:28, Cavallino wrote:
    > Czy da się uruchomić nowo wybudowane przyłącze prądu, na taryfie innej
    > niż budowlana, przed faktycznym zakończeniem budowy czegoś na działce?

    Można podłączyć "do działki rekreacyjnej" i mieć od razu któreś G1...A
    budowę zacząć później. Nie napiszę skąd wiem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2021-12-21 09:11:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 21 grudnia 2021 o 08:28:20 UTC+1 Cavallino napisał(a):
> [...]
    > uruchomienia taryfy G?
    > I czy w ogóle taka taryfa wchodzi w rachubę dla domków letniskowych?
    Sprawdź lokalnie u swego dostawcy
    W 2007 taką samą sytuację miałem i Energa dla normalnej/ niebudowlanej taryfy
    wymagała abym był zameldowany tam gdzie skrzynkę mają ustawić.
    Zameldowałem więc się na działce gdzie dopiero fundamenty kopali i Energa postawiła
    skrzynkę z licznikiem.
    I g11
    Były tu swego czasu na grupie podobne pytania i wychodzili że co innego wymaga
    Energa, co innego Tauron itp.

  • 4. Data: 2021-12-21 09:59:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Można podłączyć "do działki rekreacyjnej" i mieć od razu któreś G1...A
    > budowę zacząć później. Nie napiszę skąd wiem ;-)

    A jak to zrobić formalnie?

  • 5. Data: 2021-12-21 10:03:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-12-2021 o 09:11, Kris pisze:

> [...]
    > I g11
    > Były tu swego czasu na grupie podobne pytania i wychodzili że co innego wymaga

    O Energę właśnie chodzi niestety.

    Skrzynkę zrobili, podłączenie jest, licznik więc pewnie też, ale chcą
    oświadczenia o gotowości instalacji przyłączanej, żeby puścić prąd.

    Zameldowany tam nigdy nie będę, chyba nawet nie ma takiej możliwości na
    działce rekreacyjnej (domek to ORI - czyli obiekt rekreacji indywidualnej).

    Jak więc włączyć prąd stawiając tylko skrzynkę z gniazdami?

  • 6. Data: 2021-12-21 10:31:12
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2021 o 08:28, Cavallino pisze:
> [...]
    > uruchomienia taryfy G?
    > I czy w ogóle taka taryfa wchodzi w rachubę dla domków letniskowych?

    Robiłem kilkukrotnie w ENEA.

    Wypełniałem druk zgłoszenia budowy budynku nie wymagającego pozwolenia
    na budowę (np garaż, lub budynek gospodarczy lub budynek rekreacji
    indywidualnej).
    Jechałem do starostwa złożyć dokument, na kopii prosiłem o asygnatę.
    Raz czepiali się w biurze podawczym, że brak kpl dokumentacji (dawałem
    tylko jedną stronę), kazałem wezwać do uzupełnienia.
    Jechałem z potwierdzoną kopią do punktu Enea i podpisywałem umowę z
    taryfą G11.
    Oświadczenie o gotowości instalacji wewnętrznej podpisywałem.

    W przyszłym roku będę próbował podobnie w Energa.

  • 7. Data: 2021-12-21 12:31:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Dec 2021 08:28:19 +0100, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Czy da się uruchomić nowo wybudowane przyłącze prądu, na taryfie
    > innej
    > niż budowlana, przed faktycznym zakończeniem budowy czegoś na
    > działce?

    Zależy od regionu. w niektórych regionach wymagają zakończenia budowy
    a w innych wystarczy (po postawieniu budynku) oświadczenie, że
    zmieniasz umowe z budowlanej na normalną i prąd będzie na cele
    "mieszkaniowe".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-12-21 16:28:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2021 09:59, Cavallino wrote:

    > A jak to zrobić formalnie?

    W PGE zgłaszasz się że chcesz podłączyć prąd do działki, a kiedy
    podłączą to wybierasz taryfę G** i oświadczasz że na cele mieszkaniowe.

    Gdy się będziesz budował, to nie musisz specjalnie zgłaszać tego do
    dostawcy, bo i po co?

    Chyba że Twój dostawca stawia takie wymogi, tego ja już nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-12-21 17:20:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 December 2021 at 16:28:26 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    ---Oświadczenie o gotowości instalacji wewnętrznej podpisywałem.

    No i tutaj zonk, bo skladanie falszywych oświadczeń podlega odpowiedzialności karnej

    A dodatkowo, gdy spali się na parceli samochód, altana, woda zatopi, będzie wypadek,
    to ubezpieczalnia to wykorzysta dla odmówienia wyplaty odszkodowania, bo stan parceli
    niezgodny z oświadczeniem

  • 10. Data: 2021-12-21 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > I do tej operacji skręcenia elementów prąd już by się przydał....

    Dzis wszyscy działają na wkretarkach i zakretarkach akumulatorowych.
    Moze łatwiej bedzie zapytac firme czy poradza sobie bez pradu?
    W razie czego wyporzycz im generator alb pozycz prąd od sasiada?
    To takie pomysły na szybko zeby sie z urzedasami nie pierdolic
    zbytnio...

    A jakby na tej działce nigdy nie miałoby domu, domku czy altany a prad
    miałby być jedynie w gniazdku na jakims słupie celem podłaczenia
    kosiarki, oswietlenia etc to jakby do tego podeszli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"