  • 11. Data: 2014-02-09 12:59:09
    Temat: Re: O pszczołach inaczej
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-11 20:07, SJS pisze:
    > http://www.gutenberg.org/files/38516/38516-h/38516-h
    .htm

    > Sprawdzałem swoje - jak na razie mają się dobrze ale dla rodziny
    > pszczelej najgorszy okres to przełom lutego i początek marca.

    Żyją dwie rodziny
    http://youtu.be/lMfHcjUSbKU

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-02-09 15:52:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Feb 2014 12:59:09 +0100, SJS napisał(a):

    .htm

    > Żyją dwie rodziny
    > http://youtu.be/lMfHcjUSbKU

    U mnie jeszcze nie wiem, chyba jedna padła, zostałyby mi dwie. Ale zapewne
    przyjdą nowe, same. Mnóstwo rojów u nas się przemieszcza, bo teren
    przepasieczony - czy jak tam się to zwie. Pożytków mało.
    --
    "To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
    żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

  • 13. Data: 2014-02-09 18:07:29
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-02-09 15:52, Ikselka pisze:

    > U mnie jeszcze nie wiem, chyba jedna padła, zostałyby mi dwie. Ale zapewne
    > przyjdą nowe, same. Mnóstwo rojów u nas się przemieszcza, bo teren
    > przepasieczony - czy jak tam się to zwie. Pożytków mało.

    Jakie to okolice?
    W latach osiemdziesiątych na moim terenie było ok 860 pszczelarzy
    ale już około roku 2000 było chyba 45
    ilu dziś jest - nie wiem

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2014-02-10 14:40:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Feb 2014 18:07:29 +0100, SJS napisał(a):

    > Jakie to okolice?

    Podkieleckie. Ubogie ziemie, mało upraw i roślin dzikich miododajnych. Ale
    mówiłam o mojej najbliższej okolicy - warunki jak wyżej, ule niemal w co
    drugim gospodarstwie, sytuację ratują okoliczne lasy (spadź) oraz ubogie
    łąki, ale przy tej ilości uli na małym terenie i krótkotrwałości pożytku
    nie załatwia to sprawy.