  • 1. Data: 2013-12-29 11:26:40
    Temat: dynie giganty
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
    http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
    yn-odc-476,odcinek.html

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2013-12-29 15:59:39
    Temat: Re: dynie giganty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
    > http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
    yn-odc-476,odcinek.html

    To aż się w głowie nie mieści!

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2013-12-29 17:26:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2013 11:26:40 +0100, Krycha napisał(a):

    > Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
    > http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
    yn-odc-476,odcinek.html

    Bardzo piękne dynie. Ta odmiana gigant zawsze mnie kusiła, ale nie siałam,
    bo kto to będzie dźwigał :-)
    Największa moja dynia to jak do tej pory podłużna Lunga di Napoli,
    ogromniasta doprawdy, no ale taka, że dało radę unieść.
    A do podtrzymywania owoców świetne są stare rajstopy, tzn odcięte fragmenty
    ich nogawek, plus sznurek - stosuję do moich melonów.
    :-)

    --
    XL

  • 4. Data: 2013-12-29 19:07:00
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2013-12-29 11:26, Krycha pisze:
    > Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
    > http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
    yn-odc-476,odcinek.html

    > Pozdrawiam Krycha.

    To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
    M.in. końskim moczem.
    --
    A S

  • 5. Data: 2013-12-29 19:57:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2013 19:07:00 +0100, Andrzej S napisał(a):

    yn-odc-476,odcinek.html

    > To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
    > M.in. końskim moczem.

    To są specjalne odmiany, a nie zabiegi :-D
    http://tiny.pl/qd57m
    --
    XL

  • 6. Data: 2013-12-29 22:15:46
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-29 19:07, Andrzej S pisze:
    yn-odc-476,odcinek.html

    > To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
    > M.in. końskim moczem.

    Żadne naszczykiwania.
    Dobre nasiona, odpowiednio wcześnie posadzone, nawożona ziemia, woda i
    ciepło, ciepło jak najdłużej.
    No i pasja, aby ciągle się tym zajmować.
    Ten facet zaczął przygodę z dyniami, gdy przeszedł na emeryturę.
    Takie hobby.

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2013-12-29 22:30:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2013 22:15:46 +0100, Krycha napisał(a):

    > Żadne naszczykiwania.
    > Dobre nasiona, odpowiednio wcześnie posadzone, nawożona ziemia, woda i
    > ciepło, ciepło jak najdłużej.

    A przede wszystkim specjalna odmiana giant - bez tego nie ma przeproś,
    wyżej Boskiego przydziału nic nie urośnie 3-)

    PS. Przy okazji - krótkie lecz treściwe opisy odmian dyni, może się komuś
    przydadzą:
    http://fabrykadyn.blogspot.com/
    --
    XL

  • 8. Data: 2013-12-29 23:29:10
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-29 22:30, Ikselka pisze:
    > Dnia Sun, 29 Dec 2013 22:15:46 +0100, Krycha napisał(a):

    (...)

    > PS. Przy okazji - krótkie lecz treściwe opisy odmian dyni, może się komuś
    > przydadzą:
    > http://fabrykadyn.blogspot.com/

    Fajne, ale tylko literki bez zdjęć, to za mało jak na internetowe
    możliwości.

    Może ktoś chce nasiona takiej dyni?
    https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
    /albums/5962942477019651425?banner=pwa

    Dostałam nasiona w tym roku i urosło co widać na linku powyżej.
    Na wierzchu zielona, delikatna skórka, a wewnątrz pomarańczowy miąższ,
    bardzo soczysty. Widać spływające krople.
    Nasiona cienkie, nie nadają się do wyłuskiwania ziaren.

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2014-01-02 01:16:00
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-12-29 11:26, Krycha pisze:
    > Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
    > http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
    yn-odc-476,odcinek.html

    By nie denerwować się tym co gada Maja,
    programy jej oglądam najczęściej z wyłączonym dźwiękiem
    ale ten odcinek obejrzałem w pełnej wersji:
    Pan , który opowiadał jest nie tylko wielkim pasjonatem ale ma wiele
    ciekawych spostrzeżeń i doświadczeń w uprawie dyni.
    W tym roku też miałem u siebie posadzone dynie olbrzymie ale w sumie
    zastanowię się, czy jeszcze kiedyś posadzę u siebie tę odmianę bo
    smakowo ta odmiana jest jedną z gorszych.

    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

  • 10. Data: 2014-01-03 00:15:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 01:16:00 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > czy jeszcze kiedyś posadzę u siebie tę odmianę bo
    > smakowo ta odmiana jest jedną z gorszych.

    Tak własnie przypuszczałam. Jak coś szybko rośnie taaaakie wielkie, to na
    smak czasu już nie ma. Z doświadczenia wiem.
    --
    XL