  • 1. Data: 2014-01-08 20:42:04
    Temat: Pogoda sprzyja - czas na zimowe cięcie drzew?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Witam i jak w temacie pytam - czy warto pokusić się o cięcie drzew
    owocowych w tym tydniu?
    Pytam bom laik zupełny - gdzieś po głowie pałęta się zwrot "zimowe
    cięcie drzew", więc tak mi się skojarzyło.
    Przy okazji: W necie (jak na razie) znajduję głównie porady tyczące
    cięcia drzew, że ta powiem, "nowoczesnych" czy też "przemysłowych".
    A u mnie są 3 stare jabłonie (jedna to papierówka) i jedna grusza, które
    IMO ewidentnie domagają się odmłodzenia.
    Wygrzebałem z domowej biblioteczki "Sad przy domu" prof. Pieniążka ale
    tam jak dla mnie ciut za mało obszernie potraktowany temat cięcia drzew.
    Pomożecie/doradzicie? :)

  • 2. Data: 2014-01-08 23:03:26
    Temat: Re: Pogoda sprzyja - czas na zimowe cięcie drzew?
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-08 20:42, zbigi pisze:
    > Witam i jak w temacie pytam - czy warto pokusić się o cięcie drzew
    > owocowych w tym tydniu?
    (...)

    W ostatnim odcinki "Rok w ogrodzie" podano że cięcie zimowe drzew,
    to miesiące luty - marzec, a może i do połowy kwietnia.
    A więc nie masz się co śpieszyć.
    Zimy jeszcze nie ma, a przed zimą i spodziewanymi mrozami cięcie
    drzewek nie jest dobrym pomysłem, wg. mnie.

    Pozdrawiam, Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-01-09 01:54:01
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam i jak w temacie pytam - czy warto pokusić się o cięcie drzew
    > owocowych w tym tydniu?

    Jest za ciepło, wegetacja zamiera w niższych temperaturach. Teraz możesz
    "wykrwawić" drzewko. Ja lubię ciąć drzewka w lutym, marcu, nawet przy lekkim
    mrozie. Ale i w kwietniu się zdarzyło, choć niechętnie.

    Aygool (moon)

  • 4. Data: 2014-01-09 11:31:15
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witam i jak w temacie pytam - czy warto pokusić się o cięcie drzew
    > owocowych w tym tydniu?

    Hejka. Nie warto wręcz nie wolno przy dotychczasowym przebiegu pogody.
    Skończył się okres spoczynku bezwzględnego roślin. Już od stycznia drzewa
    owocowe są w okresie spoczynku względnego, a rozpoczęcie wegetacji będzie
    zależało jedynie od przebiegu pogody.
    Pozdrawiam fizjologicznie Ja...cki

  • 5. Data: 2014-01-09 22:16:19
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-01-09 11:31, Dirko pisze:
    > Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:lak9m8$3qt$1@speranza.aioe.org...

    > Hejka. Nie warto wręcz nie wolno przy dotychczasowym przebiegu
    > pogody. Skończył się okres spoczynku bezwzględnego roślin.

    To prawda. Zdaje się, że tulipany mi już kiełkują. :(

    Ewa

  • 6. Data: 2014-01-09 22:45:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Jan 2014 22:16:19 +0100, FEniks napisał(a):

    > To prawda. Zdaje się, że tulipany mi już kiełkują. :(

    Krety ryją - zimy nie będzie. Już tak było wiele razy. Pamiętam, jak jeden
    z sąsiadów w lutym betonował fundamenty i murował dom, stokrotki na łąkach
    rosły, było ponad 20 stopni. I skończył wtedy ten dom, a wiosną już dach
    zrobił.

    --
    XL

  • 7. Data: 2014-01-09 22:48:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Jan 2014 22:45:41 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > rosły, było ponad 20 stopni. I skończył wtedy ten dom, a wiosną już dach

    O, o, miałam rację:
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    131227/POWIAT0114/131229409
    --
    XL

  • 8. Data: 2014-01-10 09:41:44
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-01-09 22:48, Ikselka pisze:

    > O, o, miałam rację:
    > http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    131227/POWIAT0114/131229409

    Czy będzie zima w tym roku, to się dopiero okaże.

    A zimą 2006/2007 odbieraliśmy nasz dom, więc pamiętam doskonale, że było
    wtedy wyjątkowo ciepło. Ale niestety potem spadł śnieg i długo
    czekaliśmy na prawdziwą wiosnę.

    Ewa