  • 1. Data: 2011-07-10 08:09:35
    Temat: Ocieplanie bramy garażowej
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Jak się prawidłowo ociepla mur przy bramie garażowej aby zminimalizować
    mostek cieplny?
    Brama będzie segmentowa, mocowana wewnątrz garażu.

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-07-10 08:40:15
    Temat: Re: Ocieplanie bramy garażowej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:

    > Jak się prawidłowo ociepla mur przy bramie garażowej aby zminimalizować
    > mostek cieplny?
    > Brama będzie segmentowa, mocowana wewnątrz garażu.

    Przejechałem się na tym trochę...
    Najlepiej zrobić o te 10 cm z każdej strony większy otwór dla tej bramy
    i obłożyć wnętrze tą dziesiątką styro - po obwodzie, boki i góra, a
    bramę zamówić o tyle większą.

    Jak styro zachowa ciągłość z resztą elewacji, to mostek zostanie
    zminimalizowany.

    Ja u siebie nie wiedziałem, że tak trzeba i przy robieniu elewacji
    okazało się, że nie da się dać dużo styro - majster dał trójkę, bo tylko
    dyle dało radę, ale wiem, że to za mało...

    Pogodziłem się z mostkiem cieplnym. Na całe szczęście to tylko garaż i w
    zasadzie go nie ogrzewam. Mam jednak świadomość, że należało to rozegrać
    inaczej.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-10 10:51:02
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-07-10 10:40, robercik-us pisze:

    > Przejechałem się na tym trochę...
    > Najlepiej zrobić o te 10 cm z każdej strony większy otwór dla tej bramy
    > i obłożyć wnętrze tą dziesiątką styro - po obwodzie, boki i góra, a
    > bramę zamówić o tyle większą.

    OK z przodu będzie styro 15cm tak jak na całej elewacji.
    Nie chcę zamawiać bramy większej bo przy niestandardowej wielkości mam
    dopłatę na poziomie 1000zł.
    Krawędzie muru też mogę obłożyć styropianem, ale jak to zrobić wewnątrz?

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-07-10 11:27:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Skimir" <p...@M...onet.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Jak się prawidłowo ociepla mur przy bramie garażowej aby zminimalizować mostek
    > cieplny?
    > Brama będzie segmentowa, mocowana wewnątrz garażu.

    Olej to. Mostka nie zlikwidujesz a narobisz się jak wół.
    Jeśli powiększysz otwór, to bramy nie będzie do czego przymocować (prowadnice są
    przykręcane tuż przy krawędzi otworu).
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wymurowanie otworu tak, jak kiedyś się
    murowało otwory pod okna (wewnątrz szerzej, na zewnątrz węziej). Powstały ubytek
    wyklejasz styrodurem i zatapiasz na tym siatkę 300 w kleju. Prowadnice mocujesz
    na dłuższe kołki. Oczywiście styroduru nie może być zbyt dużo... Myślę, że
    szerokość 20 i grubość 4-5cm będzie jeszcze ok.
    Ale zwróc uwagę jak jest zrealizowane łączenie bramy z prowadnicami... Jest tam
    tylko cieniutka uszczelka.
    Przed wyklejeniem tego wszystkiego dobrze jest położyć tam przewody - tak na
    wszelki wypadek jakby Ci keidyś przyszło do głowy fotokomórki założyć :)

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-07-10 17:10:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Skimir" <p...@M...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Jak się prawidłowo ociepla mur przy bramie garażowej aby zminimalizować
    > mostek cieplny?
    > Brama będzie segmentowa, mocowana wewnątrz garażu.

    Trzeba przewidzieć wjazd do garażu o 20cm szerszy niż docelowy i wyższy niż
    docelowy. Trzeba to normalnie ocieplić zakładając mocne narożniki na
    styropian.

  • 6. Data: 2011-07-10 17:11:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik Skimir napisał:

    > Pogodziłem się z mostkiem cieplnym. Na całe szczęście to tylko garaż i w
    > zasadzie go nie ogrzewam. Mam jednak świadomość, że należało to rozegrać
    > inaczej.

    O tak. Ja miaółem na szczęście szeroko. I jak się kapnąłem przed tynkowaniem
    to uratowałem jeszcze osieplenie belki nad garażami i po bokach.
    Ale kierbud to powinien wiedzieć, ekipa też.

  • 7. Data: 2011-07-10 17:15:47
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > dopłatę na poziomie 1000zł.
    > Krawędzie muru też mogę obłożyć styropianem, ale jak to zrobić wewnątrz?

    W garażu misisz ocieplić sufit i ściany w taki sam sposób jakby to była
    elewacja. To jest nieogrzewane pomieszczenie więc ociepla się od środka.
    Wszędzie gdzie widzisz mur należy ocieplić. Jedynie maszyneria bramy nad
    wjazdem bedzie małym mostkiem. Lepsze to nić nic. Gdyby sprawę przemyśleć
    wcześniej to by można tak wylać narproże garażu żeby od środka dać jakieś
    ytongi i przez nie szpile czy uchwyty stalowe na mechanizmy.
    Wszystkim nam to samo gówno zrobili.

  • 8. Data: 2011-07-10 17:18:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > Olej to. Mostka nie zlikwidujesz a narobisz się jak wół.

    Nie tak zaraz olewać. Bo będzie miał zimna posadzkę powyżej, zimną aż nie do
    wytrzymania. Pomieszczenia nad nie da się ogrzać.
    Zanim zrobiłem ocieplenie garażu od środka to podłoga w zimie miała z 5
    stopni nad wjazdem.
    Cały garaż powinien być ocieplony od środka.

  • 9. Data: 2011-07-10 20:47:50
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >Najlepiej zrobić o te 10 cm z każdej strony większy otwór dla tej bramy i
    >obłożyć wnętrze tą dziesiątką styro - po obwodzie, boki i góra, a bramę

    Ot to. 10cm wieksza brama od otworu i problem mostkow termicznych
    zminimalizowany praktycznie do zera. To najlepsze rozwiązanie.

  • 10. Data: 2011-07-10 21:07:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > Ot to. 10cm wieksza brama od otworu i problem mostkow termicznych
    > zminimalizowany praktycznie do zera. To najlepsze rozwiązanie.

    A bramę powiesić na linkach?
    Ja zostawiłem otwór 518cm. Pierwotnie na środku miał być słup 18cm i 2 bramy po
    2,5m. Zrezygnowałem ze słupa i zdecydowałem się na jedną bramę. Niestety 5,18m
    było droższe od 5,00m o niecałe 4tys. zł (Normstahl). No i musiałem wylać 2
    słupki betonowe o przekroju 9x25cm, a cała brama trzyma się właśnie na nich.

    --
    Bartek