  • 1. Data: 2013-11-11 11:15:00
    Temat: Odspojona siatka z klejem i tynkiem od styropianu.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Witam.

    U sąsiada był pożar. Na skutek promieniowania cieplnego odspoiła się
    siatka wraz z klejem i tynkiem od warstwy styropianu na połowie jednej
    ze ścian domu.
    Czy jest jakaś szansa, aby ją przykleić spowrotem do tego styropianu bez
    zrywania?
    Czy są w sprzedaży jakieś kleje takie jak pianka poliuretanowa, ale o
    znikomym rozprężaniu i dużej sile adhezji przed zastygnięciem? Sam
    styropian raczej nie uległ uszkodzeniu, ewentualnie uległ uszkodzeniu
    tylko powierzchownie.
    Wiem, że najlepiej byłoby zerwać tą siatkę, położyć nową, zaciągnąć
    klejem i otynkować.
    Niestety mogę to wykonać dopiero na wiosnę i najlepiej nie zrywając
    starej tylko dokłądając warstwę styropianu i go kołkując, aby uniknąć
    syfu na podwórku. Póki co chiałbym zabezpieczyć tą ścianę przed
    całkowitym oderwaniem się siatki i spowodowaniem większych szkód w
    elewacji.

  • 2. Data: 2013-11-11 16:15:07
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 11:15:00 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Witam.
    >

    > U sąsiada był pożar. Na skutek promieniowania cieplnego odspoiła się
    >
    > siatka wraz z klejem i tynkiem od warstwy styropianu na połowie jednej
    >
    > ze ścian domu.

    Co za bzdura! Nie na skutek promieniowania cieplnego, tylko na skutek
    błędnego przyklejenia siatki do styropianu. Na 100% przyłożono siatkę
    i posmarowano klejem od zewnątrz, zamiast najpierw nanieść klej na ścianę
    i dopiero potem przyłożyć siatkę!!!

    Wykonawca oszust!

  • 3. Data: 2013-11-11 16:16:23
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 11:15:00 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Witam.
    >

    > U sąsiada był pożar....

    A styropian pod siatką w ogóle jest? Nie stopił się?

  • 4. Data: 2013-11-11 18:06:27
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A styropian pod siatką w ogóle jest? Nie stopił się?

    A więc nie bzdura.

  • 5. Data: 2013-11-11 19:59:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > błędnego przyklejenia siatki do styropianu. Na 100% przyłożono siatkę
    > i posmarowano klejem od zewnątrz, zamiast najpierw nanieść klej na

    Jakie to ma znaczenie czy wykonawca oszust czy też nie?
    Nie mam pojęcia kto to robił, a tym bardziej czy robił to prawidłowo.
    Dom kupiłem już ocieplony i wytynkowany.
    Niestety podczas pożaru nie tylko ściana ucierpiała, bo także i okno.
    Szyby popękały, a skrzydła okna delikatnie się zdeformowały.
    Zapewne też jakiś oszust wprawiał to okno :)

  • 6. Data: 2013-11-11 20:01:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    uzytkownik napisał:

    > A styropian pod siatką w ogóle jest? Nie stopił się?

    Tam, gdzie jestem w stanie sięgnąć ręką z drabiny, wygląda, że jest.
    Aby sięgnąć wyżej, gdzie prawdopodobnie było największe oddziaływanie
    temperatury, muszę mieć rusztowanie.

  • 7. Data: 2013-11-12 02:18:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik r...@g...com napisał:

> [...]
    > błędnego przyklejenia siatki do styropianu. Na 100% przyłożono siatkę
    > i posmarowano klejem od zewnątrz, zamiast najpierw nanieść klej na ścianę

    Pewien jesteś? Produkcja styropianu polega na podgrzaniu prepolimeru
    (polistyren z drobno mielona sodą) przy uzyciu pary wodnej. Granulki
    prepolimeru puchna w tych warunkach bo soda na potęgę uwalnia dwutlenek
    węgla a polistyren już znacząco mięknie. Zatem - juz zagrzanie do stu
    stopni Celsjusza znacząco zmniejsza wytrzymałośc szkieletu styropianu -
    cyli pianki polistyrenowej. I żeby dowolnie dobrze wykonać tynk
    cienkowarstwowy na styropianie - po znaczącym przegrzaniu odlezie bo
    styropian klęknie.

    Żeby ocenić czy wykonawca to oszust czy po prostu było za gorąco -
    musiałbym popatrzeć na przekrój uszkodzonego ocieplenia. Ale obawiam się
    że wykonawca nie był oszustem - po prostu przygrzało skutecznie i
    styropian szlag trafił. Dla właściciela ściany - dopisać koszty wtmiany
    ocieplenia (to mozna tylko do głego muru zerwać i położyć nowe) do
    rachunku dla ubezpieczyciela sąsiada od odpowiedzialności cywilnej...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2013-11-12 07:27:11
    Od: r...@g...com

    Sorry, nie doczytałem, że był pożar.

  • 9. Data: 2013-11-12 15:52:31
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy są w sprzedaży jakieś kleje takie jak pianka poliuretanowa, ale o
    > znikomym rozprężaniu i dużej sile adhezji przed zastygnięciem?

    Pierwotnie piana poliuretanowa była stosowana jako produkt
    dwuskładnikowy:
    1. Żywica poliuretanowa.
    2. Spieniacz.
    Dopiero potem pojawiły się poręczne puszki.

    Może . . . gdyby tak pokombinować z proporcjami składników . . .
    http://46.28.247.103/#q=pianka+poliuretanowa+dwusk%C
    5%82adnikowa

    g.

  • 10. Data: 2013-11-12 21:01:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
    > 1. Żywica poliuretanowa.
    > 2. Spieniacz.
    > Dopiero potem pojawiły się poręczne puszki.

    Nie "pierwotnie" tylko w zastosowaniach bardziej przemysłowych nadal to
    tak wygląda - jak się osadza okno to poręczna puszka ale jak się stetki
    kubików pianki w konstrukcje wstrzykuje to stosowny agregat i składniki
    osobno w beczkach dostarczane...

    --
    Darek