  • 1. Data: 2013-11-09 09:19:31
    Temat: Czy suporek świeci?
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Pytanie idiotyczne,bo po co bylby potrzebny prąd...
    ALE:do produkcji materialów budowlanych-zarówno gazobetonów,jak i ceramiki- używa się
    pylów dymnicowych.
    Znalazlem stronę www chem.univ.gda/pl/tomek ,a tam artykul o niepromieniotwórczym
    uranie (dlugie,choć ciekawe).
    To jako ciekawostka bo sam mierzylem licznikiem Geigera gazobeton i ceglę...Teraz
    wiem,że trzeba bylo użyć-porównywalnie-nie metrówki,a mikrometru.Ale to się lubi,co
    się ma...Zresztą .wszystko co dobre,to albo szkodzi,albo grzech.A mieszkać gdzieś
    trzeba.
    pozdro. dolniak

  • 2. Data: 2013-11-09 09:29:00
    Temat: Re: Czy suporek świeci?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 9 listopada 2013 09:19:31 UTC+1 użytkownik jan dolniak napisał:

    > To jako ciekawostka bo sam mierzylem licznikiem Geigera gazobeton
    > i ceglę...Teraz wiem,że trzeba bylo użyć-porównywalnie-nie metrówki,
    >a mikrometru.

    To są pomijalne wartości. Kiedyś łaziłem tu i ówdzie z licznikiem,
    najwięcej zmierzyłem w kościele i przy kibelku. W kościele to z murów,
    ale kibelek to nie mam pojęcia, woda tak promieniuje? W każdym razie
    i tu i tu było z 10x więcej niż promieniowanie tła.

    L.

  • 3. Data: 2013-11-09 09:36:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 00:19:31 -0800 osobnik zwany jan dolniak
    napisał:

    > Witam
    > Pytanie idiotyczne

    właśnie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-11-09 17:38:48
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-09 09:36, masti pisze:

    > właśnie
    wcale nie.
    Standardowo glina świeci bardziej niż inne betony...

  • 5. Data: 2013-11-09 17:47:15
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.11.2013 09:19, jan dolniak pisze:

    > To jako ciekawostka bo sam mierzylem licznikiem Geigera gazobeton

    a mierzyłeś białe czy szare?

  • 6. Data: 2013-11-11 09:27:00
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam.
    Sprawdzalem szary i ceramikę,jednak nie oto chodzi.
    Istotny jest fakt,że glina z popiolami-nawet wypalona- NIE JEST "ZDROWSZA" od
    rozmaitej maści suporków(gazobetonów)co od lat sugeruje reklama i obiegowe opinie.
    A przy materialach budowlanych liczy się nie tylko dawka ,często trudna do zmierzenia
    ,ale- a nawet glównie- dlugość ekspozycji.Nie tylko na radiację,na chemię też.
    dolniak

  • 7. Data: 2013-11-11 15:27:50
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 09:27:00 UTC+1 użytkownik jan dolniak napisał:
> [...]
    zmierzenia ,ale- a nawet glównie- dlugość ekspozycji.Nie tylko na radiację,na chemię

    Za komuny robili badania radioaktywności w wielkiej płycie. Promieniowanie ścian
    mieściło się w dolnych strefach stanów niskich. Nie zagrażały ściany nikomu. Tak
    twierdzili. I można by powiedzieć że oszukali gdyby nie drobny szczegół. Z wielkiej
    płyty wydzielał się radioaktywny Radon. I to w stężeniach przekraczających
    dopuszczalne poziomy. I to podali. Podali również że zagrożenie nie istnieje bo on te
    stężenia byłby w stanie osiągnąć gdyby budynki były budowane na przykład w Niemczech.
    Nie chodziło o cudowność położenia że na zachodzie gorsze. O okna szło. W Polsce były
    tak chujowe że naturalne cugi nie pozwalały na osiągnięcie wysokich stężeń. Z tego co
    pamiętam pisali że po jakiś dwudziestu latach problem samoistnie zanika bo przez ten
    czas co ma z płyty wyleźć to wylizie.

  • 8. Data: 2013-11-11 18:31:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-11 15:27, k...@g...com pisze:

> [...]
    pamiętam pisali że po jakiś dwudziestu latach problem samoistnie zanika bo przez ten
    A skąd ci się radon wziął w wielkiej płycie?

  • 9. Data: 2013-11-11 18:59:22
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 18:31:26 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

> [...]
    czas co ma z płyty wyleźć to wylizie.

    > A skąd ci się radon wziął w wielkiej płycie?

    Z popiołów używanych jako wypełniacz w betonie.

  • 10. Data: 2013-11-15 13:27:48
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > To jako ciekawostka bo sam mierzylem licznikiem Geigera gazobeton
    > i ceglę...Teraz wiem,że trzeba bylo użyć-porównywalnie-nie
    Ja mam licznik alpha, beta gamma. Zamykałem nawet w szczelnej beczce na całe
    tygodnie razem z materiałami. I nic. Tyle ile wynosiło tło.