  • 1. Data: 2013-11-06 18:33:07
    Temat: Indukcja c.d.
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    news:36d615e0-a200-4104-9469-9c20b0362c6f@googlegrou
    ps.com...

    >Pojemnosc cieplna powietrza 1005J/kg*K, w domu trzymamy 22stC czyli
    >wywalajac 1000m3/h wywalamy... 6kWh energii w godzine. Duzo, malo?
    >Grzejac pompa ciepla = 70gr, weglem kolo zlotowki, a gazem ok 1,3 pln.

    Adam sa błędy w twoich założeniach.
    Po pierwsze, ciepło właściwe czystego powietrza jest sporo niższe niż pary
    wodnej a tu wciągana jest jej jednak spora ilość. Dla pary wodnej wynosi
    1,84kJ/kgK
    Po drugie, bora wciąga o wiele gorętsze powietrze bo z okolic garnków.
    Najlepiej zmierzyć by było temperaturę przy wlocie bory, ale myślę że na
    rzetelny pomiar nie możemy liczyć. Oszacowanie ilości pary wodnej jaka
    znajduje się w masie powietrza zabieranego spośród naczyń też nie jest
    łatwe.
    Jednakże, szacuję optymistycznie, że w ciągu miesiąca w komin leci około
    50-60zł.

    Inna sprawa że pozbywając się pary wodnej, czy to za pomocą bory, czy
    tradycyjnym okapem
    pozbywamy się energii też drugim sposobem. Jest to ukryta energia w postaci
    ciepła skraplania pary wodnej. Tu, w każdym kilogramie pary wodnej zawarte
    jest kolejne 2,27MJ. Para zamieniając stan skupienia na ciecz w przewodach
    wentylacyjnych oddaje energię która niestety porywana jest w komin.

  • 2. Data: 2013-11-06 18:52:30
    Temat: Re: Indukcja c.d.
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 18:33:07 UTC+1 użytkownik 4cx1000 napisał:

> [...]
    >
    > jest kolejne 2,27MJ. Para zamieniając stan skupienia na ciecz w przewodach
    >
    > wentylacyjnych oddaje energię która niestety porywana jest w komin.

    A jak wyjdzie porównanie kosztów/strat, gdy zrobimy obwód zamknięty i kosztem będzie
    coroczna wymiana filtra kosztującego 138 EUR + 23% VAT?

  • 3. Data: 2013-11-06 18:56:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 18:52, slavo65 pisze:

    > A jak wyjdzie porównanie kosztów/strat, gdy zrobimy obwód zamknięty i kosztem
    będzie coroczna wymiana filtra kosztującego 138 EUR + 23% VAT?

    Niech zgadne - tak samo jak dla kazdego innego okapu?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-11-06 19:06:15
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 18:56:15 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    będzie coroczna wymiana filtra kosztującego 138 EUR + 23% VAT?

    > Niech zgadne - tak samo jak dla kazdego innego okapu?

    Czyli tego czynnika nie powinniśmy brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji co kupić,
    więc pozostają nam inne, unikalne cechy, czyli znowu BORA górą :)

  • 5. Data: 2013-11-06 19:07:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 18:56, Maniek4 pisze:

    > Niech zgadne - tak samo jak dla kazdego innego okapu?

    A wlasciwie odwoluje to co wczesniej.
    Kurs euro przyjmijmy 4 zyle, filt z VAT daje kwote 679,-
    679/12 miesiecy = 56,58/miesiac. No jak dla mnie czysta promocja.
    Chyba jednak ciagle wole tradycyjne rozwiazanie z wyrzutem na zewnatrz,
    acz filtr weglowy tez zakupic sobie moge. Tylko co z ta para wtedy co
    tak znika w dziurze?

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2013-11-06 19:13:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 19:06, slavo65 pisze:

    będzie coroczna wymiana filtra kosztującego 138 EUR + 23% VAT?

    > Czyli tego czynnika nie powinniśmy brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji co
    kupić, więc pozostają nam inne, unikalne cechy, czyli znowu BORA górą :)

    Znowu gora (kolejny przekaz, bo nie bylo zadnej gory) bo zabiera
    rozgrzane powietrze i powoduje wieksze zuzycie energii przez plyte, brak
    regulacji skutecznego wyciagu, filtr w cenie 1/4 kosztu rocznego
    ogrzewania domu no i ta cena przy drogawym okapie tradycyjnym dziesiec
    razy wyzsza nazywasz bora gora?
    Pozostaje wlasciwie tylko pogratulowac optymizmu... :-))

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-11-06 19:31:39
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 19:07:18 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > Chyba jednak ciagle wole tradycyjne rozwiazanie z wyrzutem na zewnatrz,
    >
    > acz filtr weglowy tez zakupic sobie moge. Tylko co z ta para wtedy co

    Ja osobiście też bym się lepiej czuł wydmuchując na zewnątrz, ale patrząc na różne
    projekty, które robią dystrybutorzy dla swoich końcowych klientów, to nie zawsze się
    da, albo koszt zbyt duży.
    Właśnie ta pierwsza knajpa w Warszawie, która będzie na BORA grillować na widoku
    gości, musiałaby ciągnąc wentylację przez prawie 30 m z licznymi zakrętami, między
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe
    http://www.bora.com/en/bora-products/details/uue-3/
    Jak jestem na targach, to urządzenia na ekspozycji (z filtrami węglowymi) działają
    non stop nieraz jakieś 10 godzin i przez cały czas gotuje się na nich woda. Pierwsze
    pytanie, najczęściej kobiet, jest o to co się stanie jak się coś wyleje i wtedy
    wyjmuję wierzchnie zakrycie i filtr tłuszczowy, aby pokazać łatwość mycia. Mam wtedy
    okazję zajrzeć do środka i nigdy nie widziałem tam więcej niże dwie, trzy krople
    wody. Gdy zdejmowałem filtr węglowy i wkładałem rękę do środka, to wyczuwało się
    delikatnie wilgoć.
    Cudów nie ma i ta para dostaje się do pomieszczenia, ale nie robi tego w gwałtowny
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc potajemnie meble.

  • 8. Data: 2013-11-06 20:51:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 19:31:39 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

> [...]
    gości, musiałaby ciągnąc wentylację przez prawie 30 m z licznymi zakrętami, między
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe

    Rzuć adresem/nazwą tej knajpy to będzie można popatrzeć jak bora bora bora zapachy
    żarcia filtruje. Bo na tych filmikach które z uporem maniaka linkujesz to tylko wodę
    gotuję się w 4 garach na raz. A takiej sytuacji raczej w domowym zastosowaniu nie
    będzie.
    Dzisiaj na przykład jak zona obiad gotowała to wcale okap nie musiał byc właczony bo
    grawitacyjny wyciąg starczył. Mając bora bora musiałbym te 180W odpalić dodatkowo. No
    i filtr-8kg węgla za 700zł- nic tylko brać-promocja jakaś widać. 1500zł na ogrzanie
    chałupy przez sezon wydaję to w sumie na filtr oszczędzam w porównaniu z tymi co
    gazem grzeją;)
    > Jak jestem na targach, to urządzenia na ekspozycji (z filtrami węglowymi) >działają
    non stop nieraz jakieś 10 godzin i przez cały czas gotuje się na nich >woda.
    Woda powiadasz. A gar z bigosem +np patelnia śledzi próbowaliście? Czy tylko woda.
> [...]
    krople wody. Gdy zdejmowałem filtr węglowy i wkładałem >rękę do środka, to wyczuwało
    Weż tak przez te 10 godzin coś na głebokim tłuszcu posmaż, bigosik jakis pożywny czy
    rybki jakieś.

    > Cudów nie ma i ta para dostaje się do pomieszczenia, ale nie robi tego w >gwałtowny
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc >potajemnie meble.
    Jakby siebie słyszał lata temu na prezentacjach osmotycznych filtrów do wody;)

  • 9. Data: 2013-11-06 21:13:55
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > łatwe.
    > Jednakże, szacuję optymistycznie, że w ciągu miesiąca w komin leci

    Tylko jakie ma to znaczenie czy straci 50zł czy też 500zł miesięcznie?
    Jeżeli kogoś stać na taki sprzęt za takie pieniądze to stać go także na
    marnowanie energii za 500zł miesięcznie.
    Nie rozumiem o co się tu dochodzicie?
    Jest to sprzęt kierowany do innego grona odbiorców, a nie do bidoty :)
    Bidota to sobie kupuje blaszany, lakierowany okap za 99,99zł i cieszy
    się, że go w ogóle ma.

    Przypomina mi się kiedyś dawno widzany w jakiejś gazecie żart rysunkowy.
    Siedzi przy stole w potarganych gaciach i dziurawych butach gość i czyta
    gazetę. W tle widać stare, rozwalające się graty. Gość krzyczy do żony:
    "patrz stara w tym kraju to już się w ogóle nie da żyć, znów jachty
    podrożały"

  • 10. Data: 2013-11-06 21:18:17
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 20:51:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe

    > Rzuć adresem/nazwą tej knajpy to będzie można popatrzeć jak bora bora bora zapachy

    Zapytam jutro dystrybutora gdzie to będzie montowane i dam tu info.

    > Bo na tych filmikach które z uporem maniaka linkujesz to tylko wodę

    Poważnie sądzisz, że firma zrobiła urządzenia działające tylko przy gotowaniu wody i
    nikt, łącznie z jakimiś komisjami przyznającymi nagrody, się od 8 lat w sporej części
    Europy i kawałku Australii dotychczas nie skapnął :)
    I dopiero ty, ponieważ sprzedawałeś osmozę, przejrzałeś wszystko na wylot? :)
    Zachowaj proszę jakiś minimalny poziom argumentacji.
    http://www.bora.com/filme/