  • 1. Data: 2013-11-05 22:19:28
    Temat: Nietypowy dom dwulokalowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Szukam projektów gotowych nieco nietypowych domów dwulokalowych
    spełniających poniższe zgrubne wymagania (lub łatwych do adaptacji).

    Powierzchnia obu lokali mocno niesymetryczna:
    - mniejszy (nie więcej niż 50-60 m2) powinien mieć dwa pokoje, aneks
    kuchenny i małą łazienkę;
    - większy (około 150 m2 ++) to w miarę standardowy dom dla 2-3 osób

    Wspólna infrastruktura i pomieszczenia techniczne dla obu lokali.

    Garaż dwustanowiskowy + pomieszczenie gospodarcze typu magazynek
    najchętniej wolnostojące.

    W PZP jest niestety nakaz budynków 2 kondygnacyjnych (parter + poddasze
    użytkowe). Ale poddasze chciałbym jedynie zamarkować (nie planuję go
    użytkować w dającej się przewidzieć przyszłości).

    Czy widział ktoś takie cudo?

    Piotrek

  • 2. Data: 2013-11-06 07:59:31
    Temat: Re: Nietypowy dom dwulokalowy
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-05 22:19, Piotrek pisze:
> [...]
    > kuchenny i małą łazienkę;
    > - większy (około 150 m2 ++) to w miarę standardowy dom dla 2-3 osób

    IMO w miarę standardowe myślenie, ale projektów takich nie widziałem

    > Wspólna infrastruktura i pomieszczenia techniczne dla obu lokali.

    nad tym się dobrze zastanów, wspólne pomieszczenie techniczne ok, ale
    wszelkie media bym rozdzielał, nawet jeśli na początku miałyby być
    spięte w jedną całość
    Jeśli chodzi o budynek- mam podobny (podział w poziomie ok 100/100m2, bo
    to klocek z lat '80 +garaż i pomieszczenia przygarażowe ok. 60m2) - ale
    media całkowicie rozdzielone (woda podlicznik, reszta osobne liczniki) i
    IMO 110m2 dla rodziny 2+1, 2+2 wystarcza.

    Łukasz

  • 3. Data: 2013-11-06 08:57:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-11-06 07:59, dddddddd wrote:

    > IMO w miarę standardowe myślenie, ale projektów takich nie widziałem

    Powiedzmy, że przy wyszukaniu "dom z lokalem usługowym" pojawiło się
    trochę projektów nad którymi można się pochylić.

    > nad tym się dobrze zastanów, wspólne pomieszczenie techniczne ok, ale
    > wszelkie media bym rozdzielał, nawet jeśli na początku miałyby być
    > spięte w jedną całość

    Tak. To jest oczywiste. Ale dziękuję za sugestie.

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-11-06 11:16:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Tak. To jest oczywiste. Ale dziękuję za sugestie.

    a ja bym nawet pomieszczen technicznych wspólnych nie robił - w razie "W"
    będzie łatwiej sprzedać któres mieszkanie.

    b.

  • 5. Data: 2013-11-06 12:23:49
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

> [...]
    > użytkowe). Ale poddasze chciałbym jedynie zamarkować (nie planuję go
    > użytkować w dającej się przewidzieć przyszłości).

    Ta tam widzial, nawet zaprojektowal i wybudowal ;-)
    Na bazie projektu http://hana.com.pl/karita.html i
    http://hana.com.pl/alpo.html
    zrobilem taki myk:
    garaz wkitralem do czesci mieszkalnej
    a na miejscu garazu zrobilem oddzielne mieszkanko kolo 50 m2 "dla babci"
    i wyszly dwa zupelnie niezalezne mieszkania pod jednym dachem.
    Teraz cos podobnego robie na bazie projektu http://hana.com.pl/helle.html
    ale tu juz bardziej "przytulone" do siebie i bez garazu.
    Odezwij sie na maila ze strony w podpisie, moge Ci cos takiego zaprojektowac
    w cenie typowki.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 6. Data: 2013-11-06 12:48:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 05 Nov 2013 22:19:28 +0100, Piotrek

    > Czy widział ktoś takie cudo?

    Znajomi wybudowali taki dom dla siebie (i mniejszą część dla rodziców),
    aczkolwiek bez garażu (bo działki brakło). To jest konkretnie ten projekt:
    http://www.projektidom.pl/produkt/sgl,521,nasza,rado
    sc-34c7.xhtml

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2013-11-06 20:54:32
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-06 11:16, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > a ja bym nawet pomieszczen technicznych wspólnych nie robił - w razie
    > "W" będzie łatwiej sprzedać któres mieszkanie.

    tylko czy chciałbyś mieszkać w _domu_ z 'obcym' sąsiadem?
    ja byłem w podobnej sytuacji, albo kredyt na większość życia, albo
    bliźniak razem z rodzicami - z oddzielnym wejściem i mediami, wspólnym
    podwórkiem. Po długim namyśle wybrałem to drugie i sobie chwalę, ale na
    początku przemyślałem plusy i minusy i ustaliłem zasady współżycia
    (kotłowni nie mamy bo każdy ma swój piecyk gazowy w łazience). Dzięki
    temu jak teraz przychodzi mi do głowy wzięcie kredytu na rozszerzenie
    działalności to jestem w stanie to zrobić, a gdybym miał już kilkaset
    tysięcy na głowie to byłby problem (a rodzicami na starość i tak ktoś
    się musiałby zająć...)
    A w przyszłości? jak dzieci dorosną i nie będą chciały z nami mieszkać
    (w tym drugim mieszkaniu) to dom trzeba będzie sprzedać - bo >200m2
    części mieszkalnej to IMO za dużo...

    Łukasz

  • 8. Data: 2013-11-06 21:54:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-11-06 11:16, Budyń wrote:
    > a ja bym nawet pomieszczen technicznych wspólnych nie robił - w razie
    > "W" będzie łatwiej sprzedać któres mieszkanie.

    W razie jakiejś katastrofy to szczęśliwie mam inny pomysł na życie.

    Nie wnikając w szczegóły, potrzebuję po prostu odseparować przestrzeń
    firmową od strefy prywatnej nieco bardziej od niż tylko poprzez
    wydzielenie gabinetu/pokoju do pracy.

    Piotrek

  • 9. Data: 2013-11-06 21:58:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-11-06 12:23, HANA wrote:
> [...]
    > ale tu juz bardziej "przytulone" do siebie i bez garazu.
    > Odezwij sie na maila ze strony w podpisie, moge Ci cos takiego zaprojektowac

    Na razie jestem na zbyt wczesnym etapie planowania, ażeby zawracać Ci głowę.

    Ale ewentualnie skorzystam z propozycji jak już będę wiedział czego chcę.

    Kontakt zapisany. Dzięki!

    Piotrek

  • 10. Data: 2014-05-14 12:43:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-11-06 12:23, HANA wrote:
    > [...]
    > Odezwij sie na maila ze strony w podpisie, moge Ci cos takiego zaprojektowac
    > w cenie typowki.

    Poszedł email na biuro@h[...]

    Piotrek