  • 1. Data: 2013-11-07 13:02:58
    Temat: Wodny dylemat
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Dom, stan surowy zamknięty, przed zimą raczej nie ocieplę, drzwi tymczasowe, brama
    garażowa zabita deskami. W środku raczej nie będzie za ciepło.

    Jakos tak sie złożyło, ze skompletowałem wszystkie papierki do zrobienia przyłącza
    wodnego, ale mam dylemat - robić to teraz, czy poczekać do wiosny?

    Woda może się przydać - jeśli pogoda będzie dopisywała to chciałbym zrobić tynki,
    wylewki. Ale pewnie zdarzy się tak, ze w miejscu, gdzie rurka wychodzi, będzie mróz.
    Da się to jakoś skutecznie, ale bez przesadnych kombinacji zabezpieczyć przed
    zamarznięciem?

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2013-11-07 13:07:40
    Temat: Re: Wodny dylemat
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 07 Nov 2013 04:02:58 -0800 osobnik zwany ArekM napisał:

> [...]
    > rurka wychodzi, będzie mróz. Da się to jakoś skutecznie, ale bez
    > przesadnych kombinacji zabezpieczyć przed zamarznięciem?

    zaizolować i dać kabel grzejny na rurze. Przede wszystkim uważaj na
    wodomierz. Bo u mnie dali mokry więc zanim włączyłem ogrzewanie to musiał
    sobie poleżeć w ciepełku, żeby go nie rozsadziło

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-11-07 13:09:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 07.11.2013 13:02, ArekM pisze:
> [...]
    Da się to jakoś skutecznie, ale bez przesadnych kombinacji zabezpieczyć przed

    Zobacz w planach gdzie masz główny zawór (ten w ziemi) jeżeli idzie on
    tylko do twojego domu to go zakręcisz a z końcówki rury "wyssiesz" wodę.
    Jeżeli takiego zaworu nie masz to rozważ założenie.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-11-07 13:13:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ArekM" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > wychodzi, będzie mróz. Da
    > się to jakoś skutecznie, ale bez przesadnych kombinacji zabezpieczyć przed

    Owijasz czymkolwiek co akurat masz (wełna mineralna, folia bąbelkowa) byle
    szczelnie i gotowe. Od dołu będzie ziemia czyli +5/+8, więc nie powinno być
    problemu.

    Jak chcesz mieć pewność to możesz tam wstawić jakąś grzałkę akwariową małej
    mocy. Niektórzy wstawiają żarówkę :-)

    Jak masz chudziak a nie masz jeszcze na nim styropianu to i tak warto by ten
    dom ogrzewać aby mróz nie wysadził chudziaka i nie popękały ściany działowe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-11-07 13:55:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ArekM wrote:
> [...]
    > rurka wychodzi, będzie mróz. Da się to jakoś skutecznie, ale bez
    > przesadnych kombinacji zabezpieczyć przed zamarznięciem?

    na przyłączu powinieneś mieć zawór odcinający.

    pamiętaj jak będziesz robił przyłącze aby woda przechodziła do domu na tym
    1.5 metra pod poziomu gruntu :)

    często wykonawcy sobie ułatwiają zadanie i puszczają nad ławą czyli realnie
    na metrze albo nawet płycej, takie przyłącze podczas mroźnej zimy na 100%
    zamarznie.

    wodomierz w domu trzeba jakoś podgrzewać, szczególnie że masz zamiar nie
    ogrzewać całego domu, co w przypadku domu w stanie surpowym zamkniętym nie
    jest w 100% prawidłowym postepowaniem

  • 6. Data: 2013-11-07 14:18:43
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > wodomierz w domu trzeba jakoś podgrzewać, szczególnie że masz zamiar nie
    > ogrzewać całego domu, co w przypadku domu w stanie surpowym zamkniętym nie
    > jest w 100% prawidłowym postepowaniem

    A czym ryzykuje nie ogrzewając surowych murów w dodatku zabezpieczonych
    przed opadami?

    pozdrawiam
    mcs

  • 7. Data: 2013-11-07 14:26:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

    > A czym ryzykuje nie ogrzewając surowych murów w dodatku
    > zabezpieczonych przed opadami?

    jakie masz okna?

    izolacji na połaciach nie masz?

  • 8. Data: 2013-11-07 14:33:31
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > jakie masz okna?

    a nie, nie, to nie brak ogonka przy e. Pytam, czym ON ryzykuje.

    > izolacji na połaciach nie masz?
    Myślisz, że kładł wełnę przed tynkami i wylewką?

    mcs

  • 9. Data: 2013-11-07 14:49:28
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Jak masz chudziak a nie masz jeszcze na nim styropianu to i tak warto by
    > ten dom ogrzewać aby mróz nie wysadził chudziaka i nie popękały ściany
    > działowe.

    Ergi, jak już go tak straszysz, to napisz od razu jakie inne warunki muszą
    być spełnione, żeby było zgrożenie dla chudziaka.
    Bo jeszcze bez sensu porozkłada ten styropian.

    pozdrawiam
    mcs

  • 10. Data: 2013-11-07 14:57:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-07 14:49, mcs pisze:
    > U?ytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ergi, jak ju? go tak straszysz, to napisz od razu jakie inne warunki musz?
    > by? spe?nione, ?eby by?o zgro?enie dla chudziaka.
    > Bo jeszcze bez sensu porozk?ada ten styropian.

    To juz zwyczajnie zaczyna byc jakas paranoja.

    Pozdro.. TK