  • 11. Data: 2012-06-30 03:19:48
    Temat: Re: Ogrzewanie apartamentu ;)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > że bez problemu można go zasypywać węglem.
    > Wymiary : wys.95, szer.30, głęb.30 cm
    >
    > Czy jest szansa, że po nagrzaniu mieszkanka
    > i zasypaniu piecyka na noc węglem, rano
    > nie będę soplem lodu ?
    > (Grube mury z cegły, drewniane okna, niegrzejący
    > w zimie sąsiedzi)
    >
    > Czy ładowanie "od góry", a nie "z boku" nie
    > będzie zbyt uciążliwe dla białych ścian pokoju ?
    >
    > Piecyk mi się niesamowicie podoba, ale
    > najważniejsze by spełniał swoją funkcję,
    > czego nie jestem taki pewny ;)
    >
    > Za wszyskie sugestię/rady/itp. z góry dziękuję.

    Poszukaj pieca stałopalnego. Niedoścignionym wzorcem jest piec Bartek lub Żar.
    Ładne nie były. Ale i rzygać się nie chciało od patrzenia na nie. Taka
    emaliowana szafka. Z tym że te piece trochę za duże dla Ciebie. Kiedyś
    spotkałem się z piecem stałopalnym o mocy 3 może 4 kW. Malutki był.
    Załadowanie niecałego wiaderka węgla wystarczało na dobę. Węgiel w takim piecu
    uzupełnia się na bieżąco. To znaczy że jak idziesz do pracy to wsypujesz
    wiaderko. Następnego dnia znowu wiaderko. I w nim się cały czas pali. Przy
    ogrzewaniu ważne jest żeby źródło ciepłą cały czas dawało ciepło. Miałem z 25
    lat temu bartka w warsztacie. Jak wychodziłem to dosypywałem ze trzy szufelki
    węgla i zamykałem wszystkie lufty czy jak się to nazywa. Po przyjściu
    następnego dnia otwierałem lufty i dosypywałem węgla do pełna. Po godzinie
    znowu lufty zamykałem bo się za ciepło robiło. Popiół tak raz na dwa dni
    trzeba było wybierać a raz w tygodniu wygasić i wyczyścić z tego co było w
    węglu i się nie spaliło, I z żużlu. Bartki i Żary były kiedyś stosunkowo
    popularne. Dawały stabilne ciepło i były oszczędne w zużyciu węgla. I co
    najważniejsze dawało się w nich regulować szybkość spalania. Nie mam zielonego
    pojęcia czy teraz ktoś jeszcze robi takie piecyki. Dodatkową zaletą było że
    można było na nim coś do jedzenia przygrzać bez obawy przypalenia.

  • 12. Data: 2012-07-13 22:03:41
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Na dzień dzisiejszy przepisy zabraniają instalowania pieca na paliwo stałe w
    pomieszczeniu w którym się śpi.

  • 13. Data: 2012-07-13 22:24:38
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-07-13 22:03, William Bonawentura pisze:
    > Na dzień dzisiejszy przepisy zabraniają instalowania pieca na paliwo
    > stałe w pomieszczeniu w którym się śpi.

    Serio, jest taki przepis?
    Za chwilę wprowadzą zakaz palenia papierosów we własnym mieszkaniu po
    22.00...
    W głowie się nie mieści.

  • 14. Data: 2012-07-13 23:19:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 22:03:41 UTC+2 użytkownik William Bonawentura napisał:
    > Na dzień dzisiejszy przepisy zabraniają instalowania pieca na paliwo stałe w
    > pomieszczeniu w którym się śpi.

    A można mieć kominek w salonie?

  • 15. Data: 2012-07-14 01:14:25
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    quent <q...@b...gmail.kom> napisał(a):

    > Serio, jest taki przepis?
    > Za chwilę wprowadzą zakaz palenia papierosów we własnym mieszkaniu po
    > 22.00...
    > W głowie się nie mieści.

    He he, nie wie. Jest zakaz palenia papierosów w pewnej odległości od
    przystanków komunikacji miejskiej, chyba 8 albo 10 metrów. Znam miejsca gdzie
    przystanki są trzy płyty chodnikowe od mieszkań w domach. To chyba logiczne że
    w mieszkaniach też nie wolno palić jak jest bliżej niż urzędowa odległość, i
    to przez całą dobę. Jak idzie ktoś ulicą i pali to czasami niewiele pomoże
    przejście na drugą stronę bo może się załapać na strefę ochronną. Ciekawe czy
    na balkonie na pierwszym piętrze przy przystanku wolno palić. Czy to tylko w
    poziomie działa te 10 metrów czy do góry też. Samochodem jak jedziesz to sobie
    możesz przed przystankiem odgasić i za przystankiem odgacha znowu przypalić. A
    jak pieszką to co? Nie mam pojęcia kto takie przepisy wymyśla, ale wiem ze ma
    równo nasrane w głowie. W związku z nieludzkim podejściem władzy podjąłem
    czynny protest. W ramach protestu kupuję papierosy na których nazwy i inne
    napisy wydrukowane są cyrylicą. Podoba mi się protest bo się czuję jak bym z
    200 złotych podwyżki miesięcznie dostał.

  • 16. Data: 2012-07-14 06:39:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-07-13 23:19, Kris wrote:

    > A można mieć kominek w salonie?

    Można ale... uważaj Kris, niech Ci czasem do głowy nie przychodzi tam
    spać, bo okna w salonie masz pewnie duże a sąsiad wszystko widzi i jak
    Cie kiedyś podpierdoli to...

    ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2012-07-14 08:31:14
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Można ale...

    Eee... no panowie. Jaj sobie nie róbcie :-). Jest faktycznie taki
    przepis??? bo oczom nie wierzę :-)

  • 18. Data: 2012-07-15 13:54:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2012 22:03:41 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Na dzień dzisiejszy przepisy zabraniają instalowania pieca na paliwo stałe w
    > pomieszczeniu w którym się śpi.

    Ciekawe, możesz przytoczyć?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356