  • 1. Data: 2012-06-25 19:58:05
    Temat: Jak właściwie podpiąć 2 umywalki?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Panowie,

    mam dwie umywalki, które wiszą na przeciwległych płaszczyznach
    tej samej ścianki działowej. Ścianka jest cienka (stelaż 50 mm),
    więc wraz z uchwytami mieści się rura dopływowa średnicy 32 mm.
    W jaki sposób poprawnie połączyć odpływy tych umywalek, by nie
    zachodziły niekorzystne zjawiska, np. wzajemne podsysanie sobie
    wody z syfonu? Mam możliwość wydzielenia każdej z nich osobnej
    rury 32 i podpięcia ich razem dopiero przy odpływie wannowym
    50 mm, ale wygodniej byłoby spiąć je razem i w ściance prowadzić
    jedną rurę 32, o ile to możliwe. Spadki da się uzyskać z łatwością
    -- mówiąc szczerze, to ze względu na umiejscowienie pionu wyjdą
    nawet nieco za duże.

    Ścianka bedzie praktycznie nierozbieralna, więc wolę spytać przed
    w myśl zasady "pomyśl dwa razy zanim zaczniesz robić, byś nie musiał
    robić dwa razy, zanim zaczniesz mysleć".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2012-06-25 23:50:20
    Temat: Re: Jak właściwie podpiąć 2 umywalki?
    Od: "szamanista" <s...@b...pl>

    Cokolwiek podłączasz do kanalizacji to powinieneś do pionu, a pion
    wyprowadzić nad dach. Czyli jeśli chcesz je razem to zrób pion z
    wywietrznikiem. Na szczęście umywalki nie zabierają całego przekroju
    kanalizy jak wanny czy sedesy i można się z nimi wpiac nad przyłaczem wanny.
    Z naciskiem na "nad". W tym przypadku połączyłbym je razem i pociągnął "50"
    do pionu wannowego.

  • 3. Data: 2012-06-26 10:22:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 19:58:05 Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    napisał(a):

> [...]
    > jedną rurę 32, o ile to możliwe. Spadki da się uzyskać z łatwością
    > -- mówiąc szczerze, to ze względu na umiejscowienie pionu wyjdą
    Podłącz razem i daj odpowietrzenie, albo w postaci rury do góry i na
    poddasze lub do pionu odpow.
    albo jakiś sprężynowy odpowietrznik, ale wtedy umieść go pod jedną z
    umywalek
    tak aby był dostęp do niego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-06-26 12:30:12
    Temat: Re: Jak w?a?ciwie podpi?? 2 umywalki?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    szamanista wrote:

    > Cokolwiek pod??czasz do kanalizacji to powiniene? do pionu, a pion
    > wyprowadzi? nad dach. Czyli je?li chcesz je razem to zr?b pion z
    > wywietrznikiem.

    Zapomniałem dodać, że chodzi o umywalki w mieszkaniu w bloku, więc
    pion jest jaki jest i inny nie będzie. Teraz to wygląda tak: od
    pionu 110 odchodzi rura 50 stanowiąca odpływ wanny. Przy ścianie
    są wpięte do niej 2 trójniki, do których z kolei są podłączone
    odpływ pralki oraz rura 50, będąca wspólnym odpływem umywalek.
    Umywalki są podłączone do niej rurami 32 włożonymi odpowiednio
    w trójnik i kolanko 50 i zagipsowane (!!! redukcja? co to
    jest redukcja?!). Gips jest dziurawy, więc stanowi naturalny
    zawór napowietrzający (i odpowietrzający :-/), stąd bulgotania
    nie ma.

    Chcę najszybciej jak to możliwe rozebrać ten wynalazek naćpanego
    MacGyvera i zastąpić to porządnie zrobionymi odpływami. Niestety
    podejście do pionu musi mieć formę trójnika redukcyjnego 110/50,
    bo bez rozbierania pionu nie da się tego zmienić.

    Zawór napowietrzający da się włożyć w tę instalację, ale nie
    w taki sposób, by był do niego potem dostęp -- no chyba, że
    są jakieś nieznane mi wynalazki

    > Z naciskiem na "nad"

    Na szczęście jest "nad".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2012-06-27 09:01:31
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Zawór napowietrzający da się włożyć w tę instalację,

    no to między syfonem a wejściem w ścianę daj taki zawór:
    http://ladnydom.pl/budowa/51,106581,4668039.html?i=4

    > ale nie w taki sposób, by był do niego potem dostęp

    no to wpuść w ściankę taki:
    http://www.hutterer-lechner.com/pl/products/catalog/
    air-admittance-valves/HL903.aspx

    > no chyba, że są jakieś nieznane mi wynalazki

    są, syfon i zawór napowietrzający w jednym:
    http://toplazienki.pl/product-pol-3947-PUM-syfon-umy
    walkowy-najnizszy-syfon-na-swiecie-zestaw-8575628.ht
    ml

    pozdrawiam
    s_13