  • 1. Data: 2012-06-25 15:50:14
    Temat: integra sterowanie - pytanie to osob znajacych satel-a
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    To pytanie do osób znających system integra 64

    Jak najlepiej rozwiązać sterowanie bramą?

    Brama ma włącznik dzwonkowy działa na zwarcie chwilowe.

    Chciałbym w menu wyprowadzić sobie jako sterowanie, aby np wciskam na
    manipulatorze
    1# otwiera się i wciskam ponownie zamyka się.

    Wyprowadziłem sobie kable do wyjścia np OUT 10 (nisko prądowego)
    podłączam pod bramę i jaka dalej najlepiej to oprogramować z wykorzystaniem
    timerow pewnie
    ze np po wyciśnięciu 1# działa timer przez np 5s powodując zwarcie następnie
    puszcza, a może jakoś inaczej?

    Docelowo chciałbym do bramy dodać kontraktony
    i oprogramować jako roleta gora i roleta doł

    -jak kontakton informuje, ze jest rozwarty, to przycisk otwarcie by nie
    działał (bo brama jest otwarta)

    -jak informuje ze zwarty to z kolei przycisk zamknięcie nie reaguje (bo
    wiadomo ze jak zwarty to zamknięta)

    czy oprogramowanie tego jest możliwe w w sposób jaki sobie wymyśliłem? jesli
    tak czy mozna prosić o wskazówki jak to wykonać?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-06-25 15:56:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czy oprogramowanie tego jest możliwe w w sposób jaki sobie wymyśliłem?
    > jesli tak czy mozna prosić o wskazówki jak to wykonać?

    co do pierwszej części. to tak. jest możliwe. nie, nie na timerach. pomyśl
    torchę albo poszukaj :)
    co do drugiej części to nie rozumiem czemu chcesz wprowadzać sterowanie
    dwuprzyciskowe skoro mechanim jest zaprojektowany jako jednoprzyciskowy. co
    sie stanie jak zatrzymasz bramę w połowie (oba kontaktrony będą otwarte)?

  • 3. Data: 2012-06-25 19:27:04
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-25 15:50, Amir pisze:
> [...]
    > timerow pewnie
    > ze np po wyciśnięciu 1# działa timer przez np 5s powodując zwarcie następnie

    w ustawieniach manipulatora włączasz kod+np. strzałka w górę załącza
    wyjście 10. Da się to zrobić dla strzałek, dla cyferek samych chyba nie

> [...]
    >
    > czy oprogramowanie tego jest możliwe w w sposób jaki sobie wymyśliłem? jesli
    > tak czy mozna prosić o wskazówki jak to wykonać?

    na razie rozumiem że brama działa na impuls i nie ma rozróżnienia na
    otwórz zamknij? jak chcesz rozdzielić to sterowanie?

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-06-25 23:10:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > na razie rozumiem że brama działa na impuls i nie ma rozróżnienia na
    > otwórz zamknij? jak chcesz rozdzielić to sterowanie?

    niestety nie ma takiej opcji ten silnik nice ani zaden inny z firmy nice

    dziala tylko na impuls

    Nie wiem czy jest to mozliwe w integrze
    ale widzę to mniej więcej tak, ze jeśli kontrakton jest rozwarty
    a chce wywołać opcję otwórz, to nie zrobi mi zwarcia, bo rozwarcie go
    zblokuje jakaś funkcją
    if klikniesz OTWARCIE, a brama jest otwarta(kontarkton) then nie wykonuj
    działąnia :) cos na tej zasadzie

    wtedy nawet jak sie pomylę jesli brama będzie otwarta wcisnę otworz poownie
    to nie wykona polecenia bo kontrakton zblokuje
    to samo tyczy sie zamknięcia, w ten sposob bede mial pewnosc ze bramę
    zamknąłem
    (chociaz i tak w garazu na wszelki wypadek dalem kamerke, ale ta kamera to
    ominięcie problemu)

    na sterowniku pcl cos takiego bez problemu moglem rozwiązac nie wiem jak to
    w integrze rozegrac czy jest to mozliwe ?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-06-26 07:31:33
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-25 23:10, Amir pisze:
    > dziala tylko na impuls

    w takim razie nie jestem pewny czy dobrze rozumiem. Podając impuls brama
    się otwiera, podając go ponownie brama się zamyka? co mają wtedy dać
    kontaktrony jeśli blokować możesz tylko jeden sygnał i nie wiesz czy to
    otwarcie czy zamknięcie?

    Lukasz

  • 6. Data: 2012-06-26 09:10:46
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > się otwiera, podając go ponownie brama się zamyka? co mają wtedy dać
    > kontaktrony jeśli blokować możesz tylko jeden sygnał i nie wiesz czy to

    przy otwartej bramie kontaktron odpowiedzialny za wykrycie stanu "zamknięty"
    odetnie sygnał "zamknij" i odwrotnie

    minimum logiki i uzyskasz to co chcesz...

  • 7. Data: 2012-06-26 09:27:37
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > przy otwartej bramie kontaktron odpowiedzialny za wykrycie stanu
    "zamknięty"
    > odetnie sygnał "zamknij" i odwrotnie
    >
    > minimum logiki i uzyskasz to co chcesz...

    Dokładnie tak, tylko czy to się da wykonać na integrze64?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-06-26 13:39:18
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-06-26 09:10, qlphon pisze:

    > przy otwartej bramie kontaktron odpowiedzialny za wykrycie stanu
    > "zamknięty"
    > odetnie sygnał "zamknij" i odwrotnie
    >
    > minimum logiki i uzyskasz to co chcesz...

    nie znam tych sterowników bram, spotkałem się z takimi jak napisałem
    wyżej - podajesz sygnał i zamyka, podajesz drugi raz i otwiera, podajesz
    trzeci raz zamyka itd... W takim wypadku kontaktrony nic nie dadzą bo
    sygnał zamknij i otwórz to jeden i ten sam sygnał.
    Rozumiem że w tym przypadku są dwa przewody - jeden zamknij, drugi
    otwórz? Jeśli tak to nawet nie trzeba tego podpinać do centrali
    alarmowej (o ile brama otwiera się czy też zamyka przy podaniu sygnału
    (zwarciu). Kontaktron przy zamkniętej bramie będzie zwarty i po
    wciśnięciu przycisku umożliwi otwarcie. Podobnie drugi przy otwartej
    bramie. Pozostaje problem zatrzymania bramy gdzieś po środku - wtedy ani
    nie zamkniesz, ani nie otworzysz, ale to rozwiążesz za pomocą integry -
    iloczyn logiczny dwóch wyjść śledzących stan kontaktronów - jeżeli
    obydwa wejścia będą naruszone (brama ani nie zamknięta, ani nie otwarta)
    umożliwi zarówno otwieranie jak i zamykanie. Wtedy też kontaktrony
    podpinasz do centrali i za pomocą wirtualnych wyjść tworzysz zależności
    - jeśli kontaktron 'brama zamknięta' jest nienaruszony oraz wciśnięto
    otwieranie - otwórz bramę (iloczyn wyjść)

    Lukasz

  • 9. Data: 2012-06-26 14:13:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jest nienaruszony oraz wciśnięto otwieranie - otwórz bramę (iloczyn wyjść)

    Zależy, mi aby zdalnie była możliwośc otwarcia i zamknięcia bramy przez
    aplikację na telefonie z androidem
    przy wykorzystaniu modułu ethm1

    Dzwoniłem do satela i stwierdzili, ze nie będzie problemu wystarczy
    ustawić jako monostabilne wyjśćie czas działania 1s
    następnie kontrakton jako wyjście z blokowaniem danej grupy.

    Brama ma tylko 2 przewody do otwarcia i zamknięcia, więc nie obejdzie się
    bez kontraktonu.
    Brama działa na impuls zwarcia (otwiera przy zwarcu, zamyka przy kolejnym
    zwarciu).

    narazie bez kontraktonu podłacze w takim razie pod wyjście i sprawdze jak
    się spisze, a pozniej dokupie kontrakton i pobawię się tylko muszę doczytac
    instrukcję, ponoc musza być utworzone grupy ale tworzenie logicznych wyjsc
    chyba nie będzie potrzebne, a moze się mylę?

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-06-26 14:22:03
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > doczytac instrukcję, ponoc musza być utworzone grupy ale tworzenie
    > logicznych wyjsc chyba nie będzie potrzebne, a moze się mylę?

    jak chcesz mieć impulsy to jednym z pomysłów są właśnie odpowiednie iloczyny
    wyjść wirtualnych

    pzdr
    ph