  • 1. Data: 2012-06-25 13:19:30
    Temat: Mostek termiczny na balkonie???
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Taka sprawa jest:

    Miałem rozłożyć przed wylewkami styropian w domu i na balkonach.
    Wypytałem speca od wylewek co i jak i kazał mi na balkonie położyć na
    ścianę jakąś "piątkę" a na balkon "czwórkę". Że niby warstwa dociskowa
    nie będzie robiła mostka ze ścianą, z kolei ta piątka na ścianie
    zostanie obcięta równo z wylewką i przykryta 12cm styropianu elewacyjnego

    Ale nie skończyłem tej roboty, bo zaliczyłem dłuższy pobyt w szpitalu i
    telefonicznie ustaliłem z bossem firmy, że styropian na balkonach położą
    jego ludzie. I jego ludzie położyli, ale tylko na "podłodze" a nic nie
    dawali na ściany. Ściągnąłem ich na budowę (było więcej uwag, ale w
    większości okazało się że to co mówiłem do bossa nie trafiło do nich -
    więc nie wiedzieli o paru rzeczach) i pokazałem m.in. te balkony.

    I teraz uwaga: faceci stwierdzili że ponieważ dałem na balkon lepik i
    papę (tak sobie zacząłem robić) to oni położyli już tylko folię, styro i
    folię i całość zalali betonem. Na ścianę nic nie kładli "żeby się nie
    lało z deszczu w ten styropian na ścianie" a co do izolacji termicznej
    ściany od balkonu "to jest przecież papa". Jak zacząłem im tłumaczyć że
    przecież sam właściciel mi radził "styro na ścianę i styro na płytę
    balkonu" to powiedzieli że ich szef dużo mówi, ale robić to robią oni...

    Oczywiście mógłbym im kazać wyciąć pasek przy ścianie i wepchać tam
    styropian ale wiem, że by mi pocięli tę folię co jest na styropianie.
    I tu pytanie: olac tę folię czy olać ten mostek? Balkony mam dwa, jeden
    jakieś 3m z czego okno 1,8m i pod nim styrodur, drugi jakieś 6 m, w tym
    dwa okna balkonowe 1m ze styrodurem. A ściana z maksów. Czy mostek
    4mx6cm to tragedia, czy (jest papa! he, he) da się przeżyć?

  • 2. Data: 2012-06-25 13:42:33
    Temat: Re: Mostek termiczny na balkonie???
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > dwa okna balkonowe 1m ze styrodurem. A ściana z maksów. Czy mostek 4mx6cm
    > to tragedia, czy (jest papa! he, he) da się przeżyć?

    Tnij, nie zastanawiaj się to naprawde nie jest dużo roboty, a raczej nie
    potną ci foli, wytniesz
    szlifierką, stukniesz młotkiem i powinno samo odejść, jak masz zbrojenie to
    dodtniesz szlifierką je, przecież nie jest na samym dole przy styku z
    folią, przynajmniej nie powinno tak być.

    Ja u siebie zrobiłem jeszcze inaczej, nie mam wogole wylewki na balkonie,
    tylko:
    Papa (Zawinięta na scianę, po prostu rok stał tak dom i aby nie przeciekało
    była konieczna), styrodur, 2x siatka w kleju na to siatka w hydroizolacji,
    pozniej siatka z klejem +płytki.

    Najwyżej kupisz hydroizolację mapi za 300zł i zasmarujesz sobie porządnie
    balkon
    pozdrawiam
    AT

  • 3. Data: 2012-06-25 15:43:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > to dodtniesz szlifierką je, przecież nie jest na samym dole przy styku z
    > folią, przynajmniej nie powinno tak być.

    Sytuacja jest patowa. Robota wykonana ale niezgodnie ze sztuką. Ja dawałem
    styropian 10cm. Był to remont po poprzednich, bo w zimie cała posadzka w
    mieszkaniu robiła się zimna i kawałki ściany przy podłodze były zimne.
    Po pierwsze bym nie zapłacił do czasu aż nie naprawią. I trzeba
    będzieprzykleić styropian na dole na masę bitumiczną, bo folie i tak
    zniszczą. Nie ma siły.
    Ale ci powiem, że 4 na dole i 5 od ściany to za mało. Będziesz czuł zimną
    podłogę.

  • 4. Data: 2012-06-25 16:11:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zniszczą. Nie ma siły.
    > Ale ci powiem, że 4 na dole i 5 od ściany to za mało. Będziesz czuł zimną

    To takt, za mało
    u mnie tyle samo wychodziło dlatego zamiast robić wylewkę dałem po całości
    ok 1cm styrodur.

    Najlepiej jak by wywalił cała wylewkę i zrobił tak samo
    ale nie ukrywam, ze pare złotych na to wyda więcej.

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2012-06-25 18:42:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 13:19:30 cte <c...@o...eu.com> napisał(a):

> [...]
    > przecież sam właściciel mi radził "styro na ścianę i styro na płytę
    > balkonu" to powiedzieli że ich szef dużo mówi, ale robić to robią oni...
    I oni razem z szefem do wywalenia bo nie mają pojęcia o izolacjach to tak
    w kontekscie innego mojego postu o izolacjach i fachowości 'fachowców'.
    Wytnij ten pas delikatnie i daj tam co najmniej 5 cm styro no i pamiętaj
    aby te balkony w koło
    okleić styro.
    Ja mam na wykuszu 25cm styro i dopiero na to wylewka ale dochodzio ona
    do styro na ścianie i ani cm dalej. Oczywiście wszystko robiłem sam :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-06-26 07:16:16
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > A ściana z maksów. Czy mostek
    > 4mx6cm to tragedia, czy (jest papa! he, he) da się przeżyć?

    A może ktoś przeliczyć ile tego ciepła ucieknie przez ten mostek 4x6cm?
    Bez sensu zrobili to fakt tylko czy warto się narobić i wydać 500zł na
    naprawę tego? Kłócić się z wykonawcami i tracić nerwy. Czy te 500zł na
    węgiel nie wystarczy na 10 -20 lat? Gdy na całą zimę płaci się 3000zł.
    Podłoga nie będzie pewnie zimna bo ta wylewka jest nad posadzką i tylko
    do ściany dolega, więc ewentualnie będzie kawałek ściany chłodniejszy
    ale to nie beton więc jakąś izolacją też jest.
    Wg mnie daj sobie spokój i skup na bardziej wymagających rzeczach niż
    mostek 4x6cm

  • 7. Data: 2012-06-26 07:43:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:jsbgim$rin$1@news.dialog.net.pl...

    > A może ktoś przeliczyć ile tego ciepła ucieknie przez ten mostek 4x6cm?
    > Bez sensu zrobili to fakt tylko czy warto się narobić i wydać 500zł na
    > naprawę tego? Kłócić się z wykonawcami i tracić nerwy. Czy te 500zł na

    To odliczyć 500 i jeszcze drugie 500 na ewentualne poprawki.
    Będzie zimna posadzka. Zamiast przyjemności z nowego domu żygać się będzie
    chciało.
    Takich miejsc po 500 będzie więcej. każde okno dachowe bedzie po 1000 albo
    2000 jak zerwać i poprawić.