  • 11. Data: 2022-02-13 11:24:49
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/02/2022 08:57, Cavallino wrote:
    > Spotkaliście się z TANIĄ pompą ciepła powietrze-powietrze, ale grzejącą
    > centralnie dom?

    Niepotrzebnei się ograniczasz z tym "centralnie". Klimatyzator z funkcją
    grzania, około 7kW, w zeszłym roku z montażem, na 3 jednostki
    wewnętrzne, wyszedł mi 9.5kzł. Jakakolwiek inna opcja centralna, w tym
    połoczona z rekuperacją, była co najmniej 2x droższa. Jako bonus, nie
    muszę grzać wszystkich pomieszczeń.

  • 12. Data: 2022-02-13 11:37:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 10:59 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > No wiem.
    > Ale nie każda klima potrafi działać jak PC, tylko grzać grzałkami...
    Klima markowa daje radę grzać do -20 st bez żadnych grzałek z COP'em
    większym od 1.

    > A koszty?
    > Piec ma moc coś koło 14 kW, czy PC kanałowa też musiałaby mieć podobną?
    Tu Ci nie odpowiem - kocioł CO masz dobierany zapewne (jego moc max) do
    zapotrzebowania pod CWU.

    Ja u siebie grzałem około 160m2 klimą o mocy 14kW czy 12kW (nie pamiętam
    ile ma mocy grzania a ile chłodzenia) od początku sezonu do połowy grudnia.
    Wtedy spokojnie dawała radę, odpaliłem ją później na testy przy mrozie
    ponad 20 st. i też działała. Z wylotu leciało 30-35 st. - dalej nie
    testowałem.
    Kanały do pomieszczeń mam fi 200 - wiem, że przy reku robiło się mniejsze.
    Moja jednostka wew. (link dałem w innym poście) to wielkie bydle, prawie
    1,5m długości i prawie 80cm szerokości. Jak dmuchnie na max'a to dachówki
    na poddaszu podskakują ;-)

    TG

  • 13. Data: 2022-02-13 11:44:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2022 o 11:24, heby pisze:

    > Niepotrzebnei się ograniczasz z tym "centralnie". Klimatyzator z funkcją
    > grzania, około 7kW, w zeszłym roku z montażem, na 3 jednostki
    > wewnętrzne, wyszedł mi 9.5kzł.

    Ale tu musiałbym kupić z 6-8 jednostek, a nie 3.

    >Jakakolwiek inna opcja centralna, w tym
    > połoczona z rekuperacją, była co najmniej 2x droższa.

    Domyślam się że będzie drożej, ale te 3 klimy raczej nie zapewnią mi
    komfortu termicznego w mrozy, w każdym pokoju.

    Jako bonus, nie
    > muszę grzać wszystkich pomieszczeń.

    Ja też nie muszę, ale zamykam je kratką za 100 zł, a nie dodatkową
    jednostką za 1000 zł.

  • 14. Data: 2022-02-13 11:52:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Klima markowa daje radę grzać do -20 st bez żadnych grzałek z COP'em
    > większym od 1.

    > Tu Ci nie odpowiem

    Przecież kupowałeś to wiesz.

    > - kocioł CO masz dobierany zapewne (jego moc max) do
    > zapotrzebowania pod CWU.

    Mówię o piecu nadmuchowym, a nie kotle.
    On grzeje tylko powietrze, a nie wodę.

    BTW: Ale w sumie kocioł robiący gorącą wodę, zasilającą jakąś
    nagrzewnicę, na wylocie jakiejś dmuchawy też mógłby być zamiast PC.

    Pytanie czy są takie urządzenia (w sensie dmuchawa z wymiennikiem, z
    gorącą wodą na wejściu i z cepłym powietrzem na wyjściu)?

> [...]
    > Kanały do pomieszczeń mam fi 200 - wiem, że przy reku robiło się mniejsze.
    > Moja jednostka wew. (link dałem w innym poście) to wielkie bydle,

    Rozumiem, że Twoja może dmuchać na wiele kanałów?

    > prawie
    > 1,5m długości i prawie 80cm szerokości.

    To mniej więcej jak mój piec, tyle że on ma jeszcze trzeci wymiar,
    niewiele mniejszy, no i jest stojący.

  • 15. Data: 2022-02-13 11:59:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 11:52 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Przecież kupowałeś to wiesz.
    :-) - nie wiem jakie masz straty na przegrodach, jakie oczekiwania
    domowników itp.
    Przy grzaniu/chłodzeniu powietrzem jest trudniej bo jest kilka czaynników
    których nie ma przy CO wodnym.

    > Pytanie czy są takie urządzenia (w sensie dmuchawa z wymiennikiem, z
    > gorącą wodą na wejściu i z cepłym powietrzem na wyjściu)?
    Gotowca pewnie nie ma, ale wszystko da się zrobić.

    > Rozumiem, że Twoja może dmuchać na wiele kanałów?
    Tak, mam dystrybutor do którego wpięte są kanały.

    TG

  • 16. Data: 2022-02-13 12:08:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > :-) - nie wiem jakie masz straty na przegrodach, jakie oczekiwania
    > domowników itp.
    > Przy grzaniu/chłodzeniu powietrzem jest trudniej bo jest kilka
    > czaynników których nie ma przy CO wodnym.

    No ale ja mam grzanie powietrzem i piec o podobnej mocy.
    Widzę że koszt samej centrali jest zbliżony do tego który wkleiłem z
    allegro, czyli koło 13-14 tys.

    Ile za montaż takiej centrali trzeba liczyć?

  • 17. Data: 2022-02-13 12:12:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 12:08 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ile za montaż takiej centrali trzeba liczyć?

    Tu nie pomogę, wszystko robię sobie sam.

    TG

  • 18. Data: 2022-02-13 18:39:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 13 February 2022 at 12:12:41 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Tu nie pomogę, wszystko robię sobie sam.
    >
    > TG
    wszystko co nadmu chowe wywołuje raka pluc, pylicę, zapalenie pluc, alergie, bo
    wdmuchuje syfy, plesnie, grzyby, czyli same alergeny

    Kto ma w samochodzie klimę ten 100 razy częsciej choruje na pluca, oskrzela

  • 19. Data: 2022-02-15 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Klima markowa daje radę grzać do -20 st bez żadnych grzałek z
    > COP'em większym od 1.

    Wiekszym od 1 ale jakim?
    Jeżeli mam pomieszczenie około 50m2 w których najchetniej utrzymywałbym
    jakas minimalna tempertature rzedu 10-12 stopni a nagrzewał je tylko
    klima w momencie kiedy ktos w nim jest to czy opcja klimatyzatora jest
    sensowna?
    Mam do wykorzystania ze 3-4MWh z paneli i zastanawiam sie co dołozyc do
    systemu ogrzewania zeby przy minimalnym wkładzie finansowym osiagnac
    maksymalny efekt.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 20. Data: 2022-02-16 08:25:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/02/2022 21:59, Budzik wrote:
    > Wiekszym od 1 ale jakim?

    Bez znaczenia. Takich dni trafia się kilka w roku. Może być nawet z COP
    0.5, kogo to obchodzi. Najważniejszy jest COP w średnie temperaturze
    podczas zimy i to za dnia, skoro to ma grzać okazyjnie. Tutaj da radę
    byleco.

> [...]
    > jakas minimalna tempertature rzedu 10-12 stopni a nagrzewał je tylko
    > klima w momencie kiedy ktos w nim jest to czy opcja klimatyzatora jest

    Tak. Klimy są śmiesznie tanie, te z grzaniem ostatnio też. Inna sprawa
    jaka jest ucieczka ciepła z tego pomieszczenia i czy ta najtańsza da radę.

    Pamietaj, że nie wszyscy lubią być grzani podmuchem oraz że klima do
    grzania startuje z opóźnieniem nawet kilku minut.

    > Mam do wykorzystania ze 3-4MWh z paneli i zastanawiam sie co dołozyc do
    > systemu ogrzewania zeby przy minimalnym wkładzie finansowym osiagnac
    > maksymalny efekt.

    Minimalny wkład to była by grzałka od prodiża. Może inaczej: klima z
    grzaniem to najlepszy sposób zagospodarowania energii elektrycznej do
    podnoszenia tempertury, co nie oznacza minimalnego wkłądu finansowego, a
    jedynie nie największy.