  • 1. Data: 2010-11-09 13:29:39
    Temat: Olej w grzejnikach
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Słyszałem, ze zwykle grzejniki mozna zalac olejem, ktory wolniej oddaje
    cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
    Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto się w coś
    takiego bawic?

  • 2. Data: 2010-11-09 13:59:25
    Temat: Re: Olej w grzejnikach
    Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
    > Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto się w coś takiego

    Nie radzę. Z następujących powodów:

    1) Olej może być łatwopalny. W przypadku najmniejszej nieszczelności w
    instalacji w pobliżu pieca możesz mieć pożar.
    2) W instalacji możesz mieć elementy gumowe (np membrana na zbiorniku
    wyrównawczym). Te elementy gumowe mogą być nie odporne na kontakt z olejem.
    3) Wszelkie odpowietrzacze na instalacji skonstruowane są na współpracę z
    wodą - mogą źle działać w oleju
    4) Jak sam piszesz olej słabo oddaje ciepło - czy zależy Ci na tym aby
    czynnik grzewczy źle oddawał ciepło do wnętrza pomieszczenia?
    5) W przypadku potrzeby opróźnienia instalacji (np duży przegląd, wymiana
    filtrów, wymiana grzejników) pojawi się problem eklologiczny - gdzie spuścić
    olej z instalacji.
    6) Olej w trakcie podgrzewania może wydzielać frakcje lotne ktore bedą
    wydostawały się przez odpowietrzacze - czy chcesz to wdychać?
    7) Najprawdopodobniej producent pieca opisuje jakie powinno być medium
    grzewcze - trzymaj się instrukcji pieca i instalacji i nie kombinuj.

  • 3. Data: 2010-11-09 14:07:01
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    No i drogie jak sq... (no chyba, że używana frytura ;))
    Ale są tacy co zalewają Borygo.
    Szczególnie, jak nie grzeją non-stop (jakieś domki za mistem itp.).
    Tylko nadal drogo.
    No i jakby się lokalesi dowiedzieli ;-))

  • 4. Data: 2010-11-09 16:57:20
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > S&#197;&#8218;ysza&#197;&#8218;em, ze zwykle grzejniki mozna zalac olejem, ktory
    wolniej oddaje
    > cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
    > Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto siÄ&#8482; w
    co&#197;&#8250;
    > takiego bawic?
    To byli źli ludzie co mówili że olej wolniej oddaje ciepło. Woda ma najwyższe
    ciepło właściwe z istniejących substancji. Przy oleju dwa razy szybciej
    osiągniesz wymaganą temperaturę niż przy wodzie. Ale i dwa razy szybciej
    wystygnie niż woda. Amen

  • 5. Data: 2010-11-09 20:05:34
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > 7) Najprawdopodobniej producent pieca opisuje jakie powinno być medium
    > grzewcze - trzymaj się instrukcji pieca i instalacji i nie kombinuj.

    Pkty 1,2,6 mozna pominąć.Olej transformatorowy.
    Pkt. 5 do baniaka uprzednio przygotowanego i po przefiltrowaniu zalać znowu.
    Reszta do dyskusji.

  • 6. Data: 2010-11-09 20:15:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:

    > Pkty 1,2,6 mozna pominąć.Olej transformatorowy.
    > Pkt. 5 do baniaka uprzednio przygotowanego i po przefiltrowaniu zalać
    > znowu. Reszta do dyskusji.

    dolicz jednak sporo grubsze rury możliwe że większe o dymensję zawory oraz
    większą pompę.

  • 7. Data: 2010-11-11 22:39:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-09 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Szczególnie, jak nie grzeją non-stop (jakieś domki za mistem itp.).
    > Tylko nadal drogo.
    > No i jakby się lokalesi dowiedzieli ;-))

    Borygo, to mieszanina alkoholu, a nie oleju :P

  • 8. Data: 2010-11-12 06:50:00
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Ale są tacy co zalewają Borygo.
    >
    > Borygo, to mieszanina alkoholu, a nie oleju :P

    A precyzyjniej glikolu etylenowego z wodą - to najprostrzy (najtańszy)
    sposób "zrobienia" sobie borygo.

    Pozdrawiam emarcin

  • 9. Data: 2010-11-14 12:21:14
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W Twoich okolicach lokalesi piją olej?

    -----

  • 10. Data: 2010-11-21 19:26:57
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    > A precyzyjniej glikolu etylenowego z wodą - to najprostrzy (najtańszy)
    > sposób "zrobienia" sobie borygo.
    >
    > Pozdrawiam emarcin
    Pozwole się podpiąć i zapytać, a gdyby zalać instalację samym glikolem? to
    byłoby lepiej niż wodą czy goorzej, oczywiście chodzi mi czy lepiej o
    prędkość nagrzewania i "oddawania" ciepła, a może zamiast czystym glikolem
    to jakimś wysoko procentowym (powiedzmy 50%) z wodą?

    pozdrawiam

    jasiek