  • 1. Data: 2010-02-27 17:29:51
    Temat: Opryski - co teraz?
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    Witam,
    prośba o poradę jakie teraz opryski stosować.
    Mam
    wiśnię,
    czerwone porzeczki,
    kilka świerków,
    świerk srebrny,
    sporo thui,
    jakiś krzak/pnącze pięknie kwitnący który strasznie lubią mszyce jego
    kwiaty - pszczoły,
    kilka jałowców,
    winorośla (w zasadzie mają sąsiedzi)
    Radzą mi teście, że winogrona, wiśnie i porzeczki w lutym spryskać
    miedzianem.
    Czy tak powinno się zrobić?
    Jakie w najbliższych dwóch miesiącach powinienem wykonać opryski, żeby
    liście były i były zielone do jesieni?

  • 2. Data: 2010-02-27 19:08:24
    Temat: Re: Opryski - co teraz?
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Radzą mi teście, że winogrona, wiśnie i porzeczki w lutym spryskać
    > miedzianem.

    Jak teściowa każe,tak trzeba robić,po co się narażać i kombinować po swojemu.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 3. Data: 2010-02-28 00:20:07
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Jak teściowa każe,tak trzeba robić,po co się narażać i kombinować po
    > swojemu.

    Ja teściom nie podskakuję,
    ale może coś troszkę zweryfkować, jakoś bardziej naukowo.
    W tamtym roku spryskałem i jakiś grzyb na wiśnie wlazł, połowa zgniła przed
    dojarzaniem.
    Może coś lepszego niż miedzian? Może inaczej?
    Bez tego złego doświadczenie nie śmiałbym pytać :-)

  • 4. Data: 2010-02-28 07:53:27
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > dojarzaniem.
    > Może coś lepszego niż miedzian? Może inaczej?
    > Bez tego złego doświadczenie nie śmiałbym pytać :-)

    http://forumogrodnicze.info/viewforum.php?f=8
    Może tu znajdziesz coś konkretnego.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 5. Data: 2010-02-28 08:09:34
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Abecadło" <a...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przed dojarzaniem.
    > Może coś lepszego niż miedzian? Może inaczej?

    http://www.bayercs.pl/strony/1/i/69.php
    Tuż przed kwitnieniem w fazie białego pąka możemy opryskać wiśnie, czereśnie
    i śliwy Miedzianem przeciwko brunatnej zgniliźnie drzew pestkowych.

    Monilioza - pełnia kwietnienia - Topsin

    Ochrona roślin sadowniczych

    http://www.ogrody-krzekowo.pl/index.php?option=com_w
    rapper&view=wrapper&Itemid=76&794b9fd83b340478cb0629
    ef6cab73f0=860dc85b9888be04d92e9304d258ba63

    Pozdrawiam alternatywnie

    skryba

  • 6. Data: 2010-02-28 08:12:39
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Abecadło" <a...@h...com> napisał w wiadomości

    > Może coś lepszego niż miedzian? Może inaczej?

    Hejka. Dobrze jest przed wejściem do ogrodu wymoczyć stopy w miedzianie.
    Najlepiej razem ze skarpetkami. Wszystkie choroby zarówno smego ogrodnika
    jak i uprawianych przez niego roślinom jak ręką odjął. < rotfl >
    Pozdrawiam uzdrawiająco Ja...cki

  • 7. Data: 2010-02-28 09:28:16
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    Dzięki wszystkim za informacje.
    Nie ukrywam ze wczęśnij też szukałem powierdzenia wiedzy teściów i trudno mi
    to było wykonać.
    Ale rozumiem że oprysk miedzianem w lutym jest zbyteczne. Należy poczekać
    do kwitnienia albo pryskać jak jest bardzo wilgotno.
    Dzięki

  • 8. Data: 2010-02-28 09:29:40
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Dobrze jest przed wejściem do ogrodu wymoczyć stopy w miedzianie.
    > Najlepiej razem ze skarpetkami. Wszystkie choroby zarówno smego ogrodnika
    > jak i uprawianych przez niego roślinom jak ręką odjął. < rotfl >

    Zawsze tak robię ;-)
    i nawet katarku nie mam

  • 9. Data: 2010-02-28 12:18:38
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > Ale rozumiem że oprysk miedzianem w lutym jest zbyteczne. Należy poczekać
    > do kwitnienia albo pryskać jak jest bardzo wilgotno.

    W lutym już nie zdążysz bo w niedzielę teściowie nie pozwolą i wiatr za
    duży.
    Jak bardzo wilgotno to się nie pryska. Opryskujesz rośliny gdy są suche.
    Ale rób jak chcesz. Moje opryskane. Za 10-14 dni - jak u księdza -
    "wszystkie panny ze ślizgawki do poprawki" z tym, że ja mam głównie
    brzoskwinie.
    Dzisiaj (+14 stopni C) szczepiłem śliwy, aronię i amelanchier.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba

  • 10. Data: 2010-02-28 13:32:05
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ale rozumiem że oprysk miedzianem w lutym jest zbyteczne. Należy poczekać
    Hejka. Jest wyjątek. W stanie bezlistnym pryskamy od kędzierzawości
    liści brzoskwini. :-)
    Pozdrawiam zasadniczo Ja...cki
    PS http://poradnikogrodniczy.pl/chorsad.php