  • 1. Data: 2010-02-27 07:54:03
    Temat: Przedwiośnie
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Naukowcy pytali ludzi żyjących na poziomie pierwotnej gospodarki skąd wiedzą
    kiedy siać? sadzić? Nie znali przeciez kalendarza.
    Odpowiadali, że im to w czasie snu przekazywali ich przodkowie.
    Czy macie sny np przepowiadające jak nietypowy będzie rok pod względem
    pogody, plonów, zdarzeń itd?
    Ja wielokrotnie /prawie każdego roku/ mam takie sny i co ciekawe sprawdzają
    sie co do joty.
    Śmieszne? Nie, to co dziś znamy jako tablica Mendelejewa to mu sie przyśniło
    i sen zapamietał.
    A na pocieszenie - powrót do rzeczywistości bardziej dotykalnej.

    Przedwiośnie.
    Ziemia zmarznięta głęboko,
    Bazie nad rzeką nieśmiałe
    Pierwszy skowronek głosu próbuje wysoko
    I rzeki szeroko wezbrały.

    Śnieg w skibach zleżały
    Przed słońcem w cień ucieka.
    Leszczyna pierwsza ożyła
    I z pyłkiem na pszczoły już czeka.

    Czajki z za mórz powróciły
    Na gniazda już miejsca szukają.
    Czasami je tylko spłoszy
    Sam wystraszony zając.
    SJS

  • 2. Data: 2010-02-27 07:58:04
    Temat: Re: Przedwiośnie
    Od: p...@i...pl

    SJS wrote:

> [...]
    > przyśniło i sen zapamietał.
    > A na pocieszenie - powrót do rzeczywistości bardziej dotykalnej.

    Te sny to efekt pracy "genialnego głupka".

  • 3. Data: 2010-02-27 13:46:12
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I rzeki szeroko wezbrały.

    Hejka. Zła wiadomość: roztopy, woda się nie mieści w rowach i zalewa
    nasze działki. :-(
    Dobra wiadomość: wróciły gęsi, które odkilku lat gniazdują na
    okolicznych stawach. Gęganie pachnie wiosną. :-)
    Pozdrawiam ambiwalentnie Ja...cki

  • 4. Data: 2010-02-27 15:58:30
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    SJS wrote:
    > Czy macie sny np przepowiadające jak nietypowy będzie rok pod względem
    > pogody, plonów, zdarzeń itd?
    > Ja wielokrotnie /prawie każdego roku/ mam takie sny i co ciekawe
    > sprawdzają sie co do joty.

    mnie się śniła goła, stara baba jedząca czeresnie.
    optowałbym tylko za czereśniami, o ile można

    moon

  • 5. Data: 2010-02-27 16:35:04
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Zła wiadomość: roztopy, woda się nie mieści w rowach i zalewa
    > nasze działki. :-(

    Oj Dirko. Tobie to dobrze. Dopiero pierwszy raz odkąd piszesz na grupie
    skarżysz się na nadmiar wody. Moją działkę zalewa corocznie. Ubiegłej
    jesieni powiększyłem "żabie oczko" o 100%, zbieram nadmiar wody do wszelkich
    możliwych zbiorników a i tak brodzę na działce w wodzie powyżej kostek.
    Jednak jeśli trochę powieje to i osuszy szybko. I tej wersji będę się
    trzymał jak tonący brzytwy. :-))

    Pozdrawiam brodząco
    skryba

  • 6. Data: 2010-02-27 16:46:25
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jesieni powiększyłem "żabie oczko" o 100%, zbieram nadmiar wody do
    > wszelkich możliwych zbiorników a i tak brodzę na działce w wodzie powyżej
    Hejka. Gdy Ci się poziom wody podniesie kilkadziesiat centymetrów nad
    podłogę domku to pogadamy jak "równiarze".
    Pozdrawiam kastastrofalnie Ja...cki

  • 7. Data: 2010-02-28 07:28:20
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Hejka. Gdy Ci się poziom wody podniesie kilkadziesiat centymetrów nad
    > podłogę domku to pogadamy jak "równiarze".
    > Pozdrawiam kastastrofalnie Ja...cki

    Oj, aż taki życzliwy to ja wobec siebie nie jestem.
    :-))
    Halnego Tobie życzę i naparstek naleweczki. To jedyny ratunek.

    Pozdrawiam optymistycznie
    skryba

  • 8. Data: 2010-02-28 13:46:38
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Dirko pisze:

    > Dobra wiadomość: wróciły gęsi, które odkilku lat gniazdują na
    > okolicznych stawach. Gęganie pachnie wiosną. :-)

    Wróciły gęsi i skowronki.
    Sikorki latają parami. Kosy przed świtem i po zachodzie słońca
    wyśpiewują od wczoraj. No i dziś zauważyłam:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0f0565ad1c
    db8bcc.html
    --
    Basia

  • 9. Data: 2010-03-04 07:07:01
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    A na pocieszenie - powrót do rzeczywistości bardziej dotykalnej.
    Krokusiki
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/3XtCPpD3UBaJUMPt
    RJCtIw?authkey=Gv1sRgCNyGlZiY7cSVcw&feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/AFOkvY6j9FtQAjp0
    hSh9Bw?authkey=Gv1sRgCNyGlZiY7cSVcw&feat=directlink
    SJS