  • 1. Data: 2010-12-08 07:05:47
    Temat: Oświetlenie schodowe
    Od: xfiles <s...@g...com>

    Potrzebuje rady odnosnie oswietlenia zamontowanego w scianie tuz nad
    schodami. Chcialbym zamontowac okolo 5 punktow swietlnych w scianie
    betonowej. Chcialbym, zeby to bylo oswietlenie na 220v i naljlepiej
    zarowki LED.
    W sklepach spotkalem pare opraw LED do wmontowania w sciane, ale
    wszytskie te oprawy maja niewymienne zarowki. Ja chcialbym miec jednak
    mozliwosc ich wymiany. Wszytskie pozostale oprawy sa generalnie
    przystosowane do montazu w scianie, ale gipsowo kartonowej a w
    przypadku mojej sciany zaczynja sie problemy. Myslalem, zeby taka
    oprawe sufitowo scienna po prostu przykleic jakos do sciany, ale
    wydaje mii sie, ze musialbym w scianie wydlubac bardzo gleboki otwor,
    by zarowka sie tam zmiescila (idealnie byloby gdyby oprawa miescila
    sie w zwyklej puszce).
    Byc moze ktos z Was montowal takie oswietlenie i ma w tym temacie
    jakies doswiadczenie?

  • 2. Data: 2010-12-08 08:06:25
    Temat: Re: Oświetlenie schodowe
    Od: Robson <r...@...pl>

    A moze zamiast punktow wykorzystaj tasmy LED? montuje sie je np. na
    tasme dwustronnie klejaca pod stopnica. Tu jest przyklad (ja mam zamiar
    tak sobie zrobic, znalezione w sieci, nie jestem w zaden sposob
    powiazany z firma).:
    http://www.favore.pl/39190_wykonywanie-i-projektowan
    ie-oswietlenia-led.html

  • 3. Data: 2010-12-08 08:38:53
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 08.12.2010 08:05, xfiles pisze:

    > Byc moze ktos z Was montowal takie oswietlenie i ma w tym temacie
    > jakies doswiadczenie?

    otwornica do betonu fi 60 zdaje sie - taka na wiertarke, srednica musi
    być taka aby weszla zwykla oprawa halogenowa. Wiercisz na głebokość
    żarowki + zapas na podpiecie przewodu. Zarowki ledowe/halogenowe - (20
    ledow jedna zarowka pobor mocy okolo 1 W )
    Mam takie pomontowane przy kazdym stopniu - warunek wczesniej pod
    tynkiem polozone przewody
    Takie natynkowe to IMHO klopotliwe bo bedziesz zawadzal o to nogami :)

  • 4. Data: 2010-12-08 08:39:35
    Od: xfiles <s...@g...com>

    Tez o tym wczesniej myslalem, ale mam schody samonosne, azurowe wiec
    nie ma za bardzo moliwosci ukrycia przewodow i samych tasm.

  • 5. Data: 2010-12-08 08:50:58
    Temat: Re: Oswietlenie schodowe
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    Witam.

> [...]
    > zarowki LED.
    > W sklepach spotkalem pare opraw LED do wmontowania w sciane

    [....]

    Podlaczam sie pod temat, sam jestem w kropce, kiedy
    elektryk pyta o schody o udaje gluchego ;-).
    Mam pytanie co ile stopni dac oswietlenie boczne w scianie, na jakiej
    wysokosci nad stopniem.

    Jakie swiatla najlepiej - zdecydowany jestem oswietlenie zasilane 12V ,
    nie przekonuja mnie listy LED na schodach.

    Prosze o rady, producentow oprawek itp itd.

    dziekuje.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2010-12-08 08:58:45
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

> [...]
    > nie przekonuja mnie listy LED na schodach.
    >
    > Prosze o rady, producentow oprawek itp itd.

    Ja stosuję lampki LED firmy SKOFF.
    Nad pierwszym i ostatnim stopniem biegu i wewnątrz co 2-3 stopnie.
    Wysokość zamocowanie około 20-30cm nad stopniem - tak jak gniazdka.

    Sterowanie najczęściej czasowe, rzadziej z wyłącznikami.
    W rozdzielnicy zasilacz 10-12VDC.

    Czasem zdarza się klient marudzący i wtedy zmniejszam jasność świecenia.
    Nie zdarzyło się, aby ktoś chciał zwiększyć ilość światła na schodach.

  • 7. Data: 2010-12-08 12:35:08
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Jak chcesz bez wiercenia to SKOFF STICK Tango. Moim zdaniem jedne z
    ładniejszych lampek na schody.

    http://led.skoff.pl/pl/1,2,5/STICK-TANGO.html

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2010-12-08 16:25:00
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jak chcesz bez wiercenia to SKOFF STICK Tango. Moim zdaniem jedne z ładniejszych
    lampek na schody.

    > http://led.skoff.pl/pl/1,2,5/STICK-TANGO.html

    No właśnie.Wygląda na to,że Skoff jest monopolistą w tej branży w Polsce..
    Sądzę,że wsadzenie w ścianę co 2-3 stopień _pojedynczego_, dobrego leda zupełnie
    wystarczy.
    Sam mam tylko problem co z oprawką...

  • 9. Data: 2010-12-08 20:01:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To i ja sie wlacze. Szukalem czegos wlasnie malego do podlaczenia na
    230v z czujnikiem. Bo tak poprowadzilem sobie kable. Znalazlem
    cieniutkie lampki ledowe (niewykluczone, ze to ta sama firma co
    powyzej koledzy pisali) ale zasilana z transformatora. gdybym tych
    kabli nie ciagnal to teraz nie mialbym dylematu. Zamontowalbym tamte
    lampki a kable od lampek (przewody cienki jak w zabawkch dzieciecych)
    delikatnie ukryl w tynku. Calkiem duzo swiatla to daje.
    Teraz niestety stercza mi ze sciany 2 grube kable.

    KADAR

  • 10. Data: 2010-12-09 21:31:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Teraz niestety stercza mi ze sciany 2 grube kable.
    >
    > KADAR
    Hehe, jak u mnie:-)
    Daj linka na to co znalazłeś..