  • 1. Data: 2009-07-31 20:29:02
    Temat: Panele podłogowe-przesunięcie łączeń...
    Od: "giguch" <g...@g...pl>

    Witam.
    Musze położyć panele podłogowe (podłoge szwedzką)w trzech pokojach i tu
    pytanie;
    Wyczytałem ze przesunięcie łączeń sąsiadujących ze sobą paneli powinno
    wynosić minimum 40cm.
    Jak mam rozplanować układanie paneli?U znajomego widziałem ułożoną podłoge z
    przesunięciami symetrycznymi tzn co drugi rząd ma łączenie w liniach
    idealnie prostych.Jest to możliwe ale na moje odczucie przy takim ułożeniu
    podłogi jest duży odrzut materiału...
    Czy mozna kłaść podłoge zaczynając od pierwszego panelu całego i
    "jechać"jeden po drugim -ciąć na końcu rzedu i przecięty panel przenosić do
    następnego rzedu?Wtedy nie ma praktycznie żadnego odpadu ale łączenia
    sąsiadujących rzędów już nie będą symetryczne , a niesymetryczne i co rząd
    to praktycznie w innym miejscu...Czy można tak składać podloge czy musze
    starać się aby łączenia były idealnie w jednym rzędzie?
    pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2009-07-31 20:44:36
    Temat: Re: Panele podłogowe-przesunięcie łączeń...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    giguch wrote:
> [...]
    > niesymetryczne i co rząd to praktycznie w innym miejscu...Czy można
    > tak składać podloge czy musze starać się aby łączenia były idealnie w

    nie musisz. imho lepiej wygląda gdy wychodza w róznych miejscach, bardziej
    naturalnie

  • 3. Data: 2009-07-31 20:56:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "giguch" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "jechać"jeden po drugim -ciąć na końcu rzedu i przecięty panel przenosić
    > do następnego rzedu?

    I tak właśnie jest prawidłowo. Na każdej paczce z panelami zresztą to pisze.
    I odpadów prawie wcale nie ma.

    Kris

  • 4. Data: 2009-07-31 22:56:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    giguch pisze:

> [...]
    > to praktycznie w innym miejscu...Czy można tak składać podloge czy musze
    > starać się aby łączenia były idealnie w jednym rzędzie?

    To bardziej kwestia gustu.

  • 5. Data: 2009-08-01 20:02:35
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 22:56:52 +0200, "Kris" <k...@w...pl>
    napisal(a):

    >I tak właśnie jest prawidłowo. Na każdej paczce z panelami zresztą to pisze.
    >I odpadów prawie wcale nie ma.

    Wszystko zalezy od szerokosci pokoju. Optymalnie wychodzi, jezeli przy
    ukladaniu pierwszego rzedu ostatni panel bedzie odciety od 1/3 do 2/3 jego
    dlugosci (dla paneli o dlugosci okolo 128,5 cm konkretnie miedzy 40 a 88,5
    cm). Wtedy mozna jechac bez zadnego odmierzania i uzyskuje sie
    przesuniecie łączeń >=40 cm. Jezeli sciecie jest mniejsze niz 40 cm lub
    wieksze niz 90, to juz trzeba troszke kombinowac - ja mialem do
    panelowania 2 pokoje o szerokosci 270 cm - i zgodnie z tym co napisalem
    wczesniej - pierwszy rzadek mialem po scieciu kawalek okolo 11 cm.
    Poradzilem sobie tak, ze od pozostalych 117,5 cm odcinalem okolo 20 cm i
    to co zostalo przenosilem do pokoju obok, robilem rzadek, a to co mi
    zostalo po odcieciu wracalo do pierwszego pokoju na nowy rzadek. W ten
    sposob zachowalem 40 cm przesuniecie w obu pokojach, a odpad wyniosl tylko
    owe 20 cm na kazdym rzadku. Wczesniej posiedzialem chwile z kartka,
    olowkiem i kalkulatorem.

    --
    Maciej

  • 6. Data: 2009-08-02 19:27:25
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > to praktycznie w innym miejscu...Czy można tak składać podloge czy musze
    > starać się aby łączenia były idealnie w jednym rzędzie?

    Ja bym sobie nie pozwolił na "burdel na łączeniach". U mnie są idelanie
    pokrywające się linie łączeń. Wynajmowałem kiedyś mieszkanie gdzie były
    położone panele z łączeniami "byle jak" i wielce mnie to drażniło. Podłoga
    była we wzór deski sosnowej (słoje, sęki itp) więc pewnie drażniłoby mnie to
    dalece bardziej gdyby panele było jasne i gładkie. Nie wyobrażam sobie
    położenia tak paneli o jakiejś jednolitej barwie. Ale to moja estetyka. Co
    człowiek to gust. Ja swoje poczucie estetyki chętnie okupię większą ilością
    materiału....
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-08-03 07:05:57
    Od: "giguch" <g...@g...pl>

    Dziękuje Panowie za podpowiedzi.
    Będe kładł podłogi tak aby wyszło mało odpadu z zachowaniem przesunięcia
    40cm.Co do wzoru to juz mam koncepcje aby wyglądało jak najbardziej
    naturalnie.
    pozdrawiam-Piotr