  • 1. Data: 2015-08-04 15:58:52
    Temat: Papryka Ramiro.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Nasiona wydłubałam zimą z kupnej biedronkowo-teskowej. Wysuszyłam i
    schowałam do papierowej koperty.
    Wiosną bardzo szybko i licznie wykiełkowały, prawie 100 procent (pobierałam
    z owoców zostawionych do zupełnego dojrzenia, czyli mocno czerwonych i już
    mięknących).
    Wyrosły piękne krzaki (pokrój niezbyt wysoki, sięgają mi powyżej kolan),
    owocują bardzo obficie, owoce piękne, dosyć wyrównane, idealnie powtórzyły
    cechy z roślin matecznych. Polecam.

    PS. Nie polecam pobierania nasion z tych swoich, wyhodowanych ze
    "zdobycznych" nasion roślinek, zwłaszcza jeśli ma się też inne odmiany obok
    - lepiej za każdym razem kupić na nasiona ze 2 nowe strąki, w sklepie, tam
    pochodzą one raczej z upraw czystych odmianowo.

    PS. Ważne dla plonowania - jak najwcześniej się da oberwać pierwszy kwiat
    (ten wyrastający w środku pierwszego, najniższego rozwidlenia), a po
    pojawieniu się owoców oberwać wszystkie liście poniżej ww. rozwidlenia.

    --
    XL
    "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

  • 2. Data: 2015-08-07 00:14:36
    Temat: Re: Papryka Ramiro.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2015 15:58:52 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Wyrosły piękne krzaki (pokrój niezbyt wysoki, sięgają mi powyżej kolan),
    > owocują bardzo obficie, owoce piękne, dosyć wyrównane, idealnie powtórzyły
    > cechy z roślin matecznych.

    Zdjęcia wkrótce.

  • 3. Data: 2015-08-07 00:18:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ważne dla plonowania - jak najwcześniej się da oberwać pierwszy kwiat
    > (ten wyrastający w środku pierwszego, najniższego rozwidlenia),

    A jaka myśl piękna temu przyświeca? Jaka to teoria?

    > a po
    > pojawieniu się owoców oberwać wszystkie liście poniżej ww. rozwidlenia.

    j.w. ?

  • 4. Data: 2015-08-10 00:01:54
    Od: XL <i...@g...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:

    > A jaka myśl piękna temu przyświeca? Jaka to teoria?

    PRAKTYKA. Zresztą podobna, jak przy uprawie pomidorów, gdzie
    obrywa się pierwszy kwiat, z reguły staśmiony.

    > j.w. ?

    j.w.

    PS. Po szczegóły teoretyczne odsyłam do wszelkich poradników
    ogrodniczych pod hasłem uprawa papryki, pomidorów. Jeśli
    powątpiewasz w słuszność moich uwag, uprawiaj ależ po swemu
    :-]

    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 5. Data: 2015-08-10 06:47:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > PRAKTYKA. Zresztą podobna, jak przy uprawie pomidorów,
    > gdzie obrywa się pierwszy kwiat, z reguły staśmiony.

    No jeśli staśmiony to co innego :-)

> [...]
    > ogrodniczych pod hasłem uprawa papryki, pomidorów. Jeśli
    > powątpiewasz w słuszność moich uwag, uprawiaj ależ po swemu

    Nie powątpiewam - błędnie/bezpodstawnie interpretujesz :-)

  • 6. Data: 2015-08-11 00:23:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > No jeśli staśmiony to co innego :-)

    Niestaśmiony także, zwłaszcza u papryki.

    > Nie powątpiewam - błędnie/bezpodstawnie interpretujesz :-)
    Twoja frazeologia wymownie świadczyła o powątpiewaniu. Zresztą
    latamito.

    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 7. Data: 2015-08-11 01:55:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Niestaśmiony także, zwłaszcza u papryki.

    Jeśli nie staśmienie jest przyczyną jego obrywania
    to jeszcze raz zapytam: po co się go obrywa?
    Tylko nie odpowiedz mi że to ważne dla plonowania :-)))
    Ja pytam o to dlaczego oberwanie tego pierwszego
    kwiatu wpływa (zgaduję że pozytywnie?) na plonowanie.

    > Twoja frazeologia wymownie świadczyła o powątpiewaniu.
    > Zresztą latamito.

    Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
    jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

  • 8. Data: 2015-08-11 08:23:40
    Od: XL <i...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
    > jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

    ...i nie kpić?

    Zaiste - zwisa mi i powiewa, czy ją zmienicie, dobry
    człowieku.
    Albowiem wiedza to dar dla wybranych, którzy potrafią
    z niej korzystać - nie dla ciemnego gminu.
    PS. Czy już kumasz?
    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 9. Data: 2015-08-11 15:59:19
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
    > jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

    Hejka. Ja gdybym onegdaj wynalazł oprawo popytu i sprzedaży, które
    pewnie zrewolucjonizuje współczesną ekonomię, to wcale bym z wami nie gadał.
    Pozdrawiam epokowo Ja...cki

  • 10. Data: 2015-08-12 14:31:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > człowieku.Albowiem wiedza to dar dla wybranych, którzy potrafią
    > z niej korzystać - nie dla ciemnego gminu.

    Myślę, że masz mocno rozregulowany odbiornik
    i rejestrujesz rzeczy których po stronie nadawczej nie było.