  • 21. Data: 2021-03-17 14:20:04
    Temat: Re: Paroizolacja aluminiowa i klatka Faradaya
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 16.03.2021 20:49 you wrote:

> [...]
    > telefonii komórkowej, który w standardzie nie zawiera... telefonii.
    > Te poprzednie, GSM i UMTS, miały połączenia głosowe, a do tego
    > dodaną transmisję danych. A tu nima! Jest połączenie IP, a na nim
    > VoIP. Więc ten cały "wifi calling" to nic innego, jak VoIP wydłubany
    > z LTE i posadzony na innej sieci podkładowej. Zasadne jest zatem
    > putanie: po co? Dla operatora może to być zysk na rozliczeniach
    > roamingowych. Dla abonenta czasem *ptoteza*, gdy natywna sieć LTE
    > nie wydoli. Ale dla mnie? U mnie działa normalny telefon, nie muszę

    Niektórzy mieszkają na granicy zasięgu. Jakiegokolwiek.
    Więc można wywalić antenę do internetu na dach.
    I wtedy brak zasięgu GSM wewnątrz budynku nie jest już problemem.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2021-03-17 14:45:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Mar 2021 12:39:22 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Niektórzy jednak (wiem, dziwaki i prowokatorzy) traktują smartfon
    > jako sprzęt mobilny, który ma działać wszędzie, nie tylko w domu.

    Ale rewelacja, niczym odkrycie Bozonu Higgsa.
    ROTFL. Normalnie nikt by się nie spodziewał że sprzęt mobilny ma
    działać wszędzie....
    Dokładnie po to jest wificalling by telefon mobilny działał wszędzie,
    nawet tam gdzie nie ma zasięgu GSM.

    > Statystycznie w większości przypadków lepiej się rozmawia bez wifi
    > calling niż z, więc mało kogo ten wynalazek interesuje.

    Twoja subiektywna ocena co do używalności i stosowalności ma się
    nijak do rzeczywistości. W większości przypadków gdzie nie ma zasięgu
    a jest dostępne wifi używany jest wificalling. Zaklinanie
    rzeczywistości faktu nie zmieni.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-03-17 16:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Niektórzy mieszkają na granicy zasięgu. Jakiegokolwiek.
    > Więc można wywalić antenę do internetu na dach.
    > I wtedy brak zasięgu GSM wewnątrz budynku nie jest już problemem.

    Dokładnie tak! Czyli proteza stosowana tam, gdzie nie da się inaczej.
    Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio miałem taką potrzebę.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2021-03-17 16:13:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > działać wszędzie....
    > Dokładnie po to jest wificalling by telefon mobilny działał wszędzie,

    Jak widać powyżej, nie ma rzeczy tak prostych, by nie znalazł się ktoś,,
    kto ich nie zrozumie.

> [...]
    > nijak do rzeczywistości. W większości przypadków gdzie nie ma zasięgu
    > a jest dostępne wifi używany jest wificalling. Zaklinanie rzeczywistości

    Niestety rzeczywistość wygląda inaczej. Jest odwrotnie: przy włączeniu
    wificalling jest on używany zawsze, kiedy tylko jest dostęp do internetu
    przez wifi. Obojętne czy jest też zasięg sieci komórkowej, czy go nie ma.
    Niestedy działa przeważnie słabo, więc nie ma powodów, by to na stałe
    włączać. Gdyby aktywował się sam, ale tylko poza zasięgiem sieci
    telefonicznej, mógłby być całkiem użyteczną i sympatyczną funkcją.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2021-03-17 17:02:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Mar 2021 16:13:54 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jak widać powyżej, nie ma rzeczy tak prostych, by nie znalazł się
    > ktoś,,
    > kto ich nie zrozumie.

    No więc czego nie rozumiesz? Chętnie wytłumaczę.

> [...]
    > włączeniu
    > wificalling jest on używany zawsze, kiedy tylko jest dostęp do

    I bardzo dobrze, tak ma być.

    >Obojętne czy jest też zasięg sieci komórkowej, czy go nie ma.
    > Niestedy działa przeważnie słabo, więc nie ma powodów, by to na
    > stałe

    Jak na razie używasz samych mętnych ogólników typu "działa słabo". Co
    konkretnie działa słabo? Tego typu mętna argumentacja często skrywa
    wstydliwe przypadłości jak brak umiejętności odpowiedniej
    konfiguracji urządzeń lub inne przyczyny określane bardziej ogólnie
    wykluczeniem cyfrowym. Bycie wykluczonym to nie wstyd, ale trzeba dać
    sobie szansę pomóc.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2021-03-17 17:51:26
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 16.03.2021 22:11, sirapacz wrote:

    > LOL!
    > dobre:D może spróbować z 10m druta wiszącego za oknem :D ciekawe czy by
    > pomogło u mnie :D:D:D

    Żeby antena działała musi być przewód i pozorna ziemia. Pole magnetyczne
    musi się gdzieś zamykać. Sam drut nic nie da.

    Oplot trzeba podzielić na 4 i odgiąć w dół, a długość tego środkowego
    dobrać do długości fali.

  • 27. Data: 2021-03-17 18:07:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 17 marca 2021 o 17:02:32 UTC+1 Marek napisał(a):

> [...]
    > konfiguracji urządzeń lub inne przyczyny określane bardziej ogólnie
    > wykluczeniem cyfrowym. Bycie wykluczonym to nie wstyd, ale trzeba dać

    Zazwyczaj WiFi działa kiepsko w miejscach, gdzie nie mamy wpływu na konfiguracje
    sieci.
    Jakieś hotele, motele, pensjonaty itp... Na wakacjach zazwyczaj trafiam na takie,
    może zbyt tanie oferty biorę?
    Żeby zabookować nastepną miejscówkę kilka razy musiałem czekać do ~północy, żeby
    współmieszkańcy budynkowi poszli spać i nie blokowali netu ;)
    Często jest to najwolniejsze łącze, dzielone na kilkanaście/dziesiąt pokoi, ale można
    wpisać w ofercie, że jest WiFi gratis... ;)

  • 28. Data: 2021-03-17 18:59:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > I bardzo dobrze, tak ma być.

    Jak dobrze, skoro niedobrze?

    > Jak na razie używasz samych mętnych ogólników typu "działa słabo".

    Jak na razie, to w szczegółach opisałem pierwszy kontakt z tym
    wynalazkiem, kiedy to nie działał wcale. To znaczy nie dało się
    zadzwonić ani w jedną, ani w drugą stronę. SMS-y też nie wychodziły
    ani nie przychodziły.

> [...]
    > konfiguracji urządzeń lub inne przyczyny określane bardziej ogólnie
    > wykluczeniem cyfrowym. Bycie wykluczonym to nie wstyd, ale trzeba

    Gdy próbowałem później jeszcze raz czy drugi, działało słabo w sensie
    braku możliwiści prowadzenia normalnej rozmowy, słowa się urywły.
    Powrót do LTE przywrócił normalną jakość dźwięku. Co powinienem zrobić,
    żeby przez wifi też móc rozmawiać bez zaników transmisji?

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2021-03-17 21:31:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 17.03.2021 16:09 you wrote:

    > Dokładnie tak! Czyli proteza stosowana tam, gdzie nie da się
    > inaczej. Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio miałem taką
    > potrzebę.

    Sugerujesz, żeby zamiast jednej anteny do internetu wywalić dwie anteny.
    Zaiste, to dopiero błyskotliwie rozwiązanie.
    Zamiast tzw. protezy dwa słupy telegraficzne.
    Genialne.

    --
    Pete

  • 30. Data: 2021-03-17 21:56:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Mar 2021 18:59:35 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Powrót do LTE przywrócił normalną jakość dźwięku. Co powinienem
    > zrobić,
    > żeby przez wifi też móc rozmawiać bez zaników transmisji?

    To są jakieś problemy osobnicze Twojego telefonu, co to za wynalazek?

    --
    Marek