  • 31. Data: 2021-03-17 22:25:17
    Temat: Re: Paroizolacja aluminiowa i klatka Faradaya
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Sugerujesz, żeby zamiast jednej anteny do internetu wywalić dwie anteny.
    > Zaiste, to dopiero błyskotliwie rozwiązanie.
    > Zamiast tzw. protezy dwa słupy telegraficzne.

    W którym miejscu coś takiego sugeruję?! Jeśli komuś tramwaj uciął
    nogę, to proteza jest dla niego najlepszym wyjściem. Ale w normalnych
    warunkach nikomu to nie jest potrzebne. Bo po co? Telefon mi działa.
    A miejsc, w którym nie ma zasięgu sieci komórkowej, za to jest wi-fi,
    w ogóle nie znam. Zresztą nawet nie pamiętam kiedy ostatnio włączyłem
    wi-fi w telefonie. W ciągu ostatniego roku na pewno nigdy. Bo po co?
    Nigdzie w tym czasie nie jeździłem.

    > Genialne.

    Bez przesady.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2021-03-18 10:18:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 17.03.2021 22:25 you wrote:

    > W którym miejscu coś takiego sugeruję?!
    Zapomniałeś już o pasywnym repeaterze?

    msgid:<s...@f...lasek.waw.pl>

    > Jeśli komuś tramwaj uciął nogę, to proteza jest dla niego najlepszym
    > wyjściem. Ale w normalnych warunkach nikomu to nie jest potrzebne.
    > Bo po co? Telefon mi działa.

    Ale to nie ty zgłaszasz problem z zasięgiem. Więc po co się ładujesz że
    swoimi "dobrymi radami".
    Bazując na swoim negatywnym doświadczeniu spowodowanym zapewne swoją
    niewiedzą.

> [...]
    > włączyłem wi-fi w telefonie. W ciągu ostatniego roku na pewno nigdy.
    > Bo po co? Nigdzie w tym czasie nie jeździłem.

    A kogo to obchodzi?

    > Bez przesady.

    Nie pochlebiaj sobie.
    Gdyby cię ironia kopnęła w d... to i tak byś nie zauważył.

    --
    Pete

  • 33. Data: 2021-03-18 11:18:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Zapomniałeś już o pasywnym repeaterze?
    >
    > msgid:<s...@f...lasek.waw.pl>

    Nie, dlaczego miałbym zapomnieć? To dobry wynalazek, zawsze warto o nim
    pamiętać. Ale dlaczego miałbym zakładać, że połączenie internetowe też
    jest z jakiejś anteny?

    > Ale to nie ty zgłaszasz problem z zasięgiem. Więc po co się ładujesz że
    > swoimi "dobrymi radami".

    Dawno, dawno temu wymyślono Usenet. Żeby jeden drugioemu mógł dawać
    dobre rady.

    > Bazując na swoim negatywnym doświadczeniu spowodowanym zapewne swoją
    > niewiedzą.

    Bazowałem na pozytywnych. Oczywiście nie ma obowiązku korzystania z rad
    (ani dobrych, ani złych).

    > A kogo to obchodzi?

    Musi kogoś?

    > Nie pochlebiaj sobie.
    > Gdyby cię ironia kopnęła w d... to i tak byś nie zauważył.

    Przyzwyczaiłem się do tego, że w internetach różnych można spotkeć.
    Czasem trzeba do nich mieć żelazną dupę.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2021-03-18 13:00:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 18.03.2021 11:18 you wrote:

    > Nie, dlaczego miałbym zapomnieć? To dobry wynalazek, zawsze warto o
    > nim pamiętać. Ale dlaczego miałbym zakładać, że połączenie
    > internetowe też jest z jakiejś anteny?

    Jak ktoś ma słaby zasięg GSM, to raczej nie ma co liczyć na inne medium
    niż fala radiowa.
    A nawet gdyby nie miał, to tym bardziej proponujesz wystawienie nowej.

    > Dawno, dawno temu wymyślono Usenet. Żeby jeden drugioemu mógł dawać
    > dobre rady.

    Po co w takim razie udzielasz się w tym temacie?

    > Bazowałem na pozytywnych. Oczywiście nie ma obowiązku korzystania z
    > rad (ani dobrych, ani złych).

    A gdzie są te pozytywne?

    > Musi kogoś?

    Wypadałoby wypowiedzieć się w temacie wątku.

    > Przyzwyczaiłem się do tego, że w internetach różnych można spotkeć.
    > Czasem trzeba do nich mieć żelazną dupę.

    Nie zauważyłeś dotychczas, że im mniej się udzielasz tym mniej cię tyłek
    boli?

    --
    Pete

  • 35. Data: 2021-03-18 13:23:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Jak ktoś ma słaby zasięg GSM, to raczej nie ma co liczyć na inne medium
    > niż fala radiowa.

    Interesująca logika. Taka dość egzotyczna przy tym.

    > A nawet gdyby nie miał, to tym bardziej proponujesz wystawienie nowej.

    Tak. Żeby mieć również zasięg telefoniczny.

    > Po co w takim razie udzielasz się w tym temacie?

    Korzystam ze swoich praw.

    > A gdzie są te pozytywne?

    Trzeba było czytać na bieżąco. Albo teraz zajrzeć do archiwum.

    > Wypadałoby wypowiedzieć się w temacie wątku.

    Na przykład gadając o gryzieniu kogoś w dupę?

    > Nie zauważyłeś dotychczas, że im mniej się udzielasz tym mniej
    > cię tyłek boli?

    Nie.

    Jarek

    --
    Uczone małpy, ścisłowiedy,
    Co oglądacie świat przez lupę

  • 36. Data: 2021-03-18 15:00:07
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16.03.2021 o 22:11, sirapacz pisze:

    > LOL!
    > dobre:D może spróbować z 10m druta wiszącego za oknem :D ciekawe czy by
    > pomogło u mnie :D:D:D

    Nie drut za oknem, a tak jak napisałem:
    "Antena" na zewnątrz - kabel koncentryczny - "antena" w środku.

    Anteny na końcach były zrobione poprzez zdjęcie z kabla ekranu i
    pozostawienie samej pionowej żyły środkowej. Długość odsłoniętej żyły
    była dobrana zgrubnie do 1/4 długości fali dla GSM 900 MHz.

    yabba

  • 37. Data: 2021-03-18 15:04:37
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 17:51, KIKI pisze:

    > Żeby antena działała musi być przewód i pozorna ziemia. Pole magnetyczne
    > musi się gdzieś zamykać. Sam drut nic nie da.
    >
    > Oplot trzeba podzielić na 4 i odgiąć w dół, a długość tego środkowego
    > dobrać do długości fali.

    Dokładnie tak jak piszesz. Tylko my zrobiliśmy anteny bardzo prymitywne,
    bez wywijania ekranu, tylko odsłonięcie żyły środkowej na 1/4 fali GSM
    900 MHz.
    Na pewno były niedopasowane impedancyjnie do zastosowanego kabla
    telewizyjnego 75 omów ani rezonansowo do odbieranych fal, ale
    zauważalnie poprawiły zasięg GSM w pomieszczeniu. W następnym kroku
    miały być założone fabryczne anteny dla GSM i kabel 50 omów, ale poprawa
    była na tyle skuteczna, że nikomu już się nie chciało z tym bawić.

    yabba

  • 38. Data: 2021-03-18 15:17:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    > pozostawienie samej pionowej żyły środkowej. Długość odsłoniętej
    > żyły była dobrana zgrubnie do 1/4 długości fali dla GSM 900 MHz.

    Ważana uwaga: GSM 900 w lokalnych warunkach niekoniecznie musi być
    tym, czego potrzeba. Być może wessanie do chałupy innego pasma da
    lepsze efekty. Przy okazji ciekawostka -- w ścisłym centrum Warszawy
    bywa teraz tak, że w ogóle nie ma zasięgu GSM. To znaczy sygnał jest,
    i to silny, ale brak wolnych kanałów, telefon się nie loguje. Z LTE
    nie ma problemów.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2021-03-18 16:22:05
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > bywa teraz tak, że w ogóle nie ma zasięgu GSM. To znaczy sygnał jest,
    > i to silny, ale brak wolnych kanałów, telefon się nie loguje. Z LTE

    Masz rację, teraz jest więcej używanych pasm, więcej rodzajów transmisji
    i trzeba jeszcze wybadać jakiego zakresu brakuje.
    Opisywane próby robiliśmy w okolicach roku 2005 roku, a wtedy sytuacja
    radiowa GSM była prostsza.

    yabba

  • 40. Data: 2021-03-18 17:49:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    > transmisji i trzeba jeszcze wybadać jakiego zakresu brakuje.
    > Opisywane próby robiliśmy w okolicach roku 2005 roku, a wtedy

    Więcej pasm i więcej sytuacji, jakie mogą się przytrafić. Smartfom
    może się uprzeć na wybór pasma LTE, bo daje najwyższy transfer
    danych, choć mało stabilny. Nakazanie mu trzymanie się GSM może
    poprawić jakość głosu. To też warto sprawdzić w miejscach o słabym
    zasięgu.

    --
    Jarek