  • 1. Data: 2022-01-09 14:15:44
    Temat: Piec do pieczenia chleba/pizzy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Mamy fachowców z tego tematu na grupie ;-) - więc może ktoś pomoże.
    Chcę samodzielnie piec chleb. Schodzi mi go bochenek na dwa dni.
    Po pobieżnej analizie alle widzę, że kombinacji typów, marek, mocy i
    zasady działania pieców do chleba jest więcej niż przy agregatach ;-)
    Od czego zacząć? - na co zwrócić uwagę?

    PS. Mamy rodzinną tradycję, polegającą na tym, że raz na tydzień zamawiamy
    obiad w pizzerni - może da się przyrządzić dwie pieczenie na jednym ogniu
    i kupić kombo do chleba i pizzy?

    TG

  • 2. Data: 2022-01-09 14:40:33
    Temat: Re: Piec do pieczenia chleba/pizzy
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 14:15:48 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > PS. Mamy rodzinną tradycję, polegającą na tym, że raz na tydzień zamawiamy
    > obiad w pizzerni - może da się przyrządzić dwie pieczenie na jednym ogniu
    > i kupić kombo do chleba i pizzy?

    Do pizzy mam GGF Stalgast , chyba 2.2kW o ile pamiętam.
    Jest w sumie OK, ale gdybym kupował drugi, to wybrałbym EFFEUNO P134H z kamieniem
    Biscotto (bywały w zestawie...)
    W moim górna grzałka jest trochę za słaba, podział mocy jak w tym włoskim jest raczej
    lepszy.

    Chleba nie testowałem, problemem może być wysokość coś pod 10cm (?)

  • 3. Data: 2022-01-09 14:46:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 09 Jan 2022 14:15:44 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Od czego zacząć? - na co zwrócić uwagę?

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLL9H7ghmN9l97
    Rch-FsuGYH4qjMEJbw23

    > pizzerNi

    Inwenterom penkły kondensatory. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-01-09 15:22:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > zamawiamy obiad w pizzerni - może da się przyrządzić dwie pieczenie na
    > jednym ogniu i kupić kombo do chleba i pizzy?
    Mam piekarnik elektryczny Zanussi w którym wypieka żona 3 bochenki
    chleba za 1 zamachem, pizzę także kilka można. Wszystko na termoobiegu,
    2,2kW mocy.
    Więc zwykły piekarnik z termoobiegiem daję radę :)

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-01-09 15:23:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > obiad w pizzerni - może da się przyrządzić dwie pieczenie na jednym ogniu

    Co rozumiesz pod pojęciem piec do chleba. Czy to specjalna wymurowana konstrukcja w
    której bedziesz palił drewnem czy maszynka do pieczenia chleba?

  • 6. Data: 2022-01-09 15:32:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 15:22:30 UTC+1 Janusz napisał(a):

> [...]
    > 2,2kW mocy.
    > Więc zwykły piekarnik z termoobiegiem daję radę :)

    W pieczeniu chleba samo pieczenie nie jest specjalnie upierdliwe. W pieczeniu chleba
    upierdliwe jest zrobienie ciasta. Jak się zrobi to trzeba wszystko posprzątać, umyć.
    Maszynka do chleba ma tą zaletę że wrzuca się składniki i włącza. Jak upiecze wyjmuje
    sie chleb i czeka do następnego razu. Maszynkę mam wiele lat i ten helm co się w nim
    rozrabia myłem dwa razy. Raz jak dżem próbowałem zrobić. A drugi raz jak próbowałem
    wymieszać w nim składniki na kiełbasę. Jeszcze był trzeci raz a jednocześnie
    pierwszy. Jak kupiłem maszynkę to umysłem to co się z ciastem styka.

  • 7. Data: 2022-01-09 16:12:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 15:22, Janusz pisze:

> [...]
    > 2,2kW mocy.
    > Więc zwykły piekarnik z termoobiegiem daję radę :)

    W sensie że coś tam się upiecze?
    Bo pizza z takiego termobiegu, raczej się nie umywa smakowo do takiej
    pieczonej we właściwej temperaturze....

    Próbowałem, nawet wsadzając kamień do piekarnika - to nie to samo.

  • 8. Data: 2022-01-09 16:16:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 14:40, WS pisze:

    > Do pizzy mam GGF Stalgast , chyba 2.2kW o ile pamiętam.
    > Jest w sumie OK, ale gdybym kupował drugi, to wybrałbym EFFEUNO P134H z kamieniem
    Biscotto (bywały w zestawie...)

    To zabawki za 3-4 tys?
    A czegoś w cenach kilka razy niższych niet?

    Kupowanie browaru żeby się piwa napić, to dość słabe rozwiązanie...

  • 9. Data: 2022-01-09 16:30:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 16:16:02 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > To zabawki za 3-4 tys?
    > A czegoś w cenach kilka razy niższych niet?
    >
    > Kupowanie browaru żeby się piwa napić, to dość słabe rozwiązanie...

    no, tak to wychodzi... i wielkie toto (ja mam na wsi)
    sa jeszcze typu https://domowypiecdopizzy.pl/sklep
    gdzies widziałem jak toto "poprawic" lekko , przy grzalkach gora/dół ma szanse
    działać...

    Jeśłi ma wyjść neapolitanska, to ~450 stopni musi być... i 1-2 minuty pieczenia
    Ja robię najczęściej pi razy oko tak:
    https://piecchlebowy.pl/przepis-na-ciasto-do-pizzy

    BTW zastanawiam się , czy nie da się piekarnika zmodyfikować, mam z pyroliza, tylko
    blokuje drzwiczki przy grzaniu na full ;)

    a co do mycia po robieniu ciasta to u mnie robot planetarny + zmywarka rozwiazuje
    problem...

  • 10. Data: 2022-01-09 17:08:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 January 2022 at 16:30:01 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    blokuje drzwiczki przy grzaniu na full ;)

    > a co do mycia po robieniu ciasta to u mnie robot planetarny + zmywarka rozwiazuje
    do chleba to maszynka do wyrabiania ciasta i pieczen ia za 100zł
    i pizzę pieczemy w każdym piekarniku w domuczyli niczego nie kupujemy,
    bo top strata kasy.

    Pieczenie nie ma znaczenia, ma znaczenie czy ciasto mokre czy suche, czy wyrośniete,
    czy dużo cięzkich dodatków
    Nie wolno jeśc pizzy zamiast obiadu bo to nie jest żaden posiłek

    Obiad to zupa, gdy dbamy o żołądek i o zdrowie na wiele lat