  • 91. Data: 2022-01-14 08:42:18
    Temat: Re: Piec do pieczenia chleba/pizzy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    wypierdolil do śmietnika. Pizza to było jedzenie najbiedniejszych ludzi. To był
    placek w stylu polskiego podpłomyka upieczony na gorącym kamieniu i posmarowany
    rozciapanym pomidorem, bo pomidor był najtańszy.
    bułeczka z sosem pomidowowym + mozarellą ( + cebulka, czosnek i szynka parmeńska)
    https://www.facebook.com/pg/GruzinskiChlebKrakowNowy
    Kleparz
    > Głupi jesteś czy o drogę pytasz? Nie zezarl bys tradycyjnej pizzy z XIV wieku.
    Kotarski zrobił program o tym jak kiedys tuaj ludzie podróżowali. Na oko tak XV wiek.
    Przy traktach były ówczesne motele. Stołów szwedzkich w nich nie było. Były stoły
    polskie. Pamiętasz z misia blaszane talerze przykręcone do stołów. Tam było podobnie
    ale za talerze robiły wydłubane w stołach wgłębienia. Tradycyjne wtedy żarcie
    podawane w tych motelach tez było. Przyszła pani i nałożyła mu do wgłębienia czegoś.
    Nabrał na drewnianą łyżkę trochę tego czegoś. Wsadził do ust. Widać było jak cierpi
    żeby połknąć. I jak już mógł mówić to powiedział że już nie jest głodny. To coś do
    jedzenia to była kasza ugotowaną w wodzie bez soli. Tradycyjny polski bigos to była
    kapusta zwykła i/lub kiszona ugotowaną z grzybami razem z wielorazowym kawałkiem
    skóry. W latach 1935-1937 w Polsce spożycie mięsa było na poziomie 17 kilogramów
    rocznie na łeb. Teraz ok 80 kg na łeb.

    Zenuś, przestań pieprzyć od rzeczy.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 92. Data: 2022-01-14 08:50:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Mój co kosztował 120 złotych wiele lat temu i mniej więcej tyle samo kosztuje
    teraz też ma timer. Ma jeszcze12 programów. Ale to za mało żeby chleb zrobić. Chleb
    robiło się zawsze i cały czas te lepsze się robi z kilku składników. To mąka, woda,
    tłuszcz, sól. W chlebie nie ma miejsca na drożdże. Bo w X wieku nie było zabek w
    których sprzedają drożdże w kostkach. Przy programach jakie są w maszynkach do chleba
    czas wyrastania wynosi nie więcej niż dwie godziny. I jest wystarczający do chleba w
    którym jest sporo kupnych drożdży. Z drugiej strony chleb w którym jest dużo kupnych
    drożdży pomimo tego że w smaku potrafi być sympatyczny to do prawdziwego chleba ma
    się jak barwa na kurierze do kurwy na barierze. Żeby wyszedł dobry chleb z maszynki
    potrzebny jest cykl. 1 mieszanie składników. 2 z pół godziny przerwy. 2 drugie
    mieszanie ciasta a właściwie to jego wyrabianie w czasie którego do ciasta wprowadza
    się powietrze . 6-8 godzin wyrastania dopiero pieczenie. W czasie takiego cyklu
    trzeba zdecydować kiedy dokładać zaczyn/zakwas.

    Kłamiesz.

  • 93. Data: 2022-01-14 08:52:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Żebyś się nie zdziwił. Znajomy ma nieduża pizzerie. Uzywa kupionych na giełdzie
    samochodowej maszynek do chleba do robienia ciasta na pizzę. Przeciętnie maszynka
    kosztuje 30-40 złotych. Wytrzymuje rok. Maszynka która po umieszczeniu w niej
    podstawowych składników zrobi pizzę nie istnieje. Nawet jak w fabrykach robią pizzę
    to w jednym miejscu robią ciasto a w innym robią z niego placki i uzupełniają o
    składniki typu sos i dodatki. Skąd pomysł że są maszynki do pizzy. Są do knajp prasy
    do ciasta żeby z kulek robić placki. Są dozowniki do sosu. Gwóźdź programu w pizzy
    to placek.

    Widać taki sam głąb jak ty i taki sam jak ty druciarz.

  • 94. Data: 2022-01-18 14:53:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 16:04, Collie pisze:
    > No? Coś masz naprzeciw na zapleczu swoim, konkretnie? A jeśli nie,
    > to swoje trzy wyrazowe dopiski wsadź se w... zaplecze swe. Razem
    > ze świeżymi, jeszcze ciepłymi kajzerkami z Biedry.

    Sorki za późną odpowiedź, ale rzadko tu zaglądam.

    Otóż twoja wypowiedź ma swoje źródła w odległych czasach a wzięła się z
    urban legend na temat pieczywa z chin zawierającego L-Cysteinę
    wytwarzaną z ludzkich włosów (jakby to miało znaczenie dla produktu
    końcowego będącego bezsmakowym proszkiem) rozpowszechnianej przez
    płaskoziemców i foliarzy od dawna.
    Kiedyś zgłębiałem ten temat na użytek pewnej facebookowej dyskusji, więc
    wiem, ze to bzdura (w ogólności).
    Teraz na szybko cytat z dość starego artu zamieszczonego w WP.pl po
    głośnej interpelacji poselskiej w tej sprawie:

    "Problem z pytaniem posła jest taki, że w Polsce praktycznie chleba z
    Chin nie ma. Wyraźnie pokazują to dane GUS. W 2016 roku sprowadziliśmy
    do nas z tego kraju pieczywo i wyroby cukiernicze za zaledwie 750 tys.
    zł. Dla porównania więcej wyniósł import w tej kategorii np. z Albanii.
    Poza tym większość to importowane do nas herbatniki, słodkie pieczywo,
    krakersy albo nawet... sajgonki."

    https://finanse.wp.pl/ludzkie-wlosy-w-chlebie-z-chin
    -problem-w-tym-ze-my-praktycznie-nie-sprowadzamy-sta
    mtad-chleba-6184802095081089a

    No i tak na zdrowy chłopski rozum - jak komukolwiek by się opłacało
    sprawdzać zamrożone poniżej -18'C bułki z Chin do Polski?
    Włącz myślenie :)
    --
    Mirek Ptak

  • 95. Data: 2022-01-18 15:31:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek Ptak napisał:

    > No i tak na zdrowy chłopski rozum - jak komukolwiek by się opłacało
    > sprawdzać zamrożone poniżej -18'C bułki z Chin do Polski?
    > Włącz myślenie :)

    Zdaje się, że europejskim potentatem w produkcji mrożonego pieczywa do
    wypieku w marketach i stacjach benzynowych jest Rumunia. Skądinąd bardzo
    sympatyczny kraj (to, że w swoim czasie Caucescu i Mao bardzo się ze sobą
    kumplowali, to osobna sprawa).

    Jarek

    --
    Pewien działacz imieniem Mao
    narozrabiał w Chinach niemao.

  • 96. Data: 2022-01-18 15:46:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 15:31:56 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > sympatyczny kraj (to, że w swoim czasie Caucescu i Mao bardzo się ze sobą

    Czy kraj sympatyczny nie wiem bo się z krajem zakolegować nie da. Rumuni to brudasy z
    urodzenia. Do robienia żarcia nadają się jak bat do dupy.

  • 97. Data: 2022-01-18 16:41:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-18 o 15:31 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Zdaje się, że europejskim potentatem w produkcji mrożonego pieczywa do
    > wypieku w marketach i stacjach benzynowych jest Rumunia.

    Po mojej stronie Europy od wielu lat mówi się raczej o "chlebie z
    Polski" w marketach oraz niektórych piekarniach. Okresowo pojawiają się
    jakieś reportaże, które kolejny raz ujawniają jakie to wielkie oszustwo
    ten "chleb wypiekany na miejscu", który tak naprawdę jest tanią
    mrożonką ze wschodu. Tj. z Polski. O Rumunii nic nigdy nie słyszałem.

    Mateusz

  • 98. Data: 2022-01-18 17:11:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Zenek Kapelinder.
    On 18.01.2022 15:46 you wrote:

    > wtorek, 18 stycznia 2022 o=C2=A015:31:56 UTC+1 Jaros=C5=82aw
    > Soko=C5=82owsk= i napisa=C5=82(a):
    > =C5=82aca=C5=82o=20
    > olski?=20
    > pieczywa do=20
    > =85d bardzo=20
    > =99 ze sob=C4=85=20
    > Czy kraj sympatyczny nie wiem bo si=C4=99 z krajem zakolegowa=C4=87
    > nie da.= Rumuni to brudasy z urodzenia. Do robienia =C5=BCarcia
    > nadaj=C4=85 si=C4= =99 jak bat do dupy.

    Tak samo jak Polacy są złodziejami od urodzenia.

    --
    Pete

  • 99. Data: 2022-01-18 18:05:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 17:22:04 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Tak samo jak Polacy są złodziejami od urodzenia.
    >
    > --
    > Pete
    Złodziejami od urodzenia są wszyscy co się na ziemi urodzili. Jak byś miał
    wątpliwości czy też jesteś to jeśli jechałeś komunikacja miejska bez biletu,
    pożyczyłeś książkę ale inne byle co i nie oddałeś, ściągałes od kolegi na klasówkach,
    wysłuchałes muzyke albo obejrzałeś film nie mając licencji jeśli była wymagana,
    skorzystałeś z programu nie mając wykupionej licencji to od takiego pierwszego
    zdarzenia jesteś w światowym klubie zlodzei.

  • 100. Data: 2022-01-18 18:24:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > ten "chleb wypiekany na miejscu", który tak naprawdę jest tanią
    > mrożonką ze wschodu. Tj. z Polski. O Rumunii nic nigdy nie słyszałem.

    Podobnie w Polsce mówi się o francuskiej chorobie. Która to choroba
    w tamtej części Europu zwana jest bodajże angielską.

    Jarek

    --
    W innych krajach nazywają to Weltschmerzem
    i pigułki na to różne muszą brać.