  • 1. Data: 2009-07-02 20:25:24
    Temat: Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Interesuje mnie co sądzicie o takim rozwiązaniu: piec gazowy który pełni
    funkcję ogrzewania mieszkania i ciepłej wody. Czy rzeczywiście to jest
    dobre rozwiązanie? Bo nie spotkałem się z czymś takim, a będę miał takie
    rozwiązanie w nowo wybudowanym mieszkaniu. Czy to nie będzie droga
    eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.

    PS. Szkoda tylko że w kuchni nie będę miał gazu, bo mimo wszystko gaz
    tańszy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2009-07-03 07:28:41
    Od: "pablo" <f...@p...plwytnij.to>

    DFpawel <0...@S...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.
    >
    > PS. Szkoda tylko że w kuchni nie będę miał gazu, bo mimo wszystko gaz

    jesli nie masz mozliwosci podpiecia sieciowego CO, to chyba jednak piec
    dwufunkcyjny jest nienajdrozszym rozwiazaniem, na pewno tanszym niz
    olejowy.
    sam mam dwufunkcyjnego viessmana i jestem zadowolony. jesli budynek jest
    dobrze ocieplony, rachunki za gaz nie powinny byc powalajace, szczegolnie,
    ze to tylko 50m2.

    pzdr.,
    pablo

    --
    Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

  • 3. Data: 2009-07-03 07:33:20
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > rozwiązanie w nowo wybudowanym mieszkaniu. Czy to nie będzie droga
    > eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.

    Normalnie, powszechnie stosowane i dobrze sprawdzające się rozwiązanie. Przy
    małej powierchni koszty ogrzewania nie powinny byc duże. Na pietrze, gdybyś
    był obstawiony dookoła innymi ogrzewanymi mieszkaniami byłoby jeszcze
    taniej.
    Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa w
    mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej kuchni
    czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?
    Jeżeli tak, to wg mnie niezłą popelinę teraz się odstawia w budownictwie.
    Nie dość że się za ciężkie pieniądze wcika ludziom marne 50 m.kw, to jeszcze
    się obniża standard.
    Gotowanie na gazie nie dość że tansze, to jest znacznie sprawniejsze i
    bardziej komfortowe ze względu na małą bezwładność i natychmiastową reakcję
    na zmianę mocy palnika...
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-07-03 15:34:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Gotowanie na gazie nie dość że tansze, to jest znacznie sprawniejsze i
    > bardziej komfortowe ze względu na małą bezwładność i natychmiastową

    chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż na
    gazie.

  • 5. Data: 2009-07-03 16:11:35
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    pablo pisze:

> [...]
    > dobrze ocieplony, rachunki za gaz nie powinny byc powalajace, szczegolnie,

    Dziękuje za informacje. Nie pytałem o możliwość podpięcia, ale sądze że
    to jest nierealne z uwagi na to że to małe budynki (mój ma 9 mieszkań).
    Piec ma być w mieszkaniu w cenie mieszkania.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2009-07-03 16:15:48
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Jackare pisze:

    > Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa
    > w mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej
    > kuchni czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?

    Po prostu nie brali pod uwagę takiego rozwiązania bo powiedzieli że
    teraz już się od tego odchodzi i ludzie kupują elektryczny/indukcyjny piec.

    Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
    b.długo będzie sie zwracać :(.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2009-07-03 16:18:25
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż
    > na gazie.

    Czy robił już ktoś wyliczenia ile faktycznie się oszczędza na płycie
    indukcyjnej po przejściu z pieca gazowego? Bo szukanie coś mi nie
    wychodzi na wyszukiwarce. Gaz moim zdaniem mimo wszystko tańszy w
    eksploatacji.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2009-07-03 21:27:55
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > indukcyjnej po przejściu z pieca gazowego? Bo szukanie coś mi nie wychodzi
    > na wyszukiwarce. Gaz moim zdaniem mimo wszystko tańszy w eksploatacji.

    wypasiona plyta indukcyjna (mam taka za 2500pln) wychodzi jednak taniej
    sam bylem zdziwiony, (wczesniej byl gaz)
    a jak kobita jeszcze podobierala garki odpowiednie (tez nie tanie)
    ful wypas
    w sumie zadowolony jestem
    plyta juz sie zwrocila (6 lat)
    a no i oczywiscie cena tez sprzed 6 lat
    teraz z takimi parametrami dorwiesz za 1500 jak nie taniej

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-07-03 21:54:09
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
    > b.długo będzie sie zwracać :(.

    To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-07-04 05:55:30
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Jackare pisze:

    > To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.

    Już pytałem o to, powiedzieli że to wymagałoby zmian w projekcie, zgody
    - ogólnie to za dużo problemów i koszta by wzrosły dla mnie.

    Pogodziłem się już z tym, kupię indukcję i mam nadzieję że będę zadowolony.

    PS. Zawsze można kupić butle z gazem (tak jak na wsi) i co jakiś czas
    uzupełniać :D

    Pozdrawiam
    Paweł