  • 1. Data: 2009-07-01 07:29:50
    Temat: [POZ] - szyba w kuchni na ścianie zamiast kafelek
    Od: Fairy <f...@p...home.pl>

    Witam,

    Chcę sobie zrobić w kuchni zamiast kafelek na ścianie - fototapetę i na
    to przykleić szybę. Fototapetę już wiem skąd wziąść, problem jest
    natomiast z szybą - czy zna ktoś szklarza w Poznaniu który oferuje takie
    specjalne szyby (muszą spełaniać wymogi by móc być przy płycie
    elektrycznej)???
    Szukałam też ludzi którzy by mi to zamontowali - ale w jednym sklepie -
    pani za szybę, fototapetę i montaż zażyczyła sobie 800zł za m2 a w
    drugim Pan za to samo 950zł za m2 - powariowali! Widziałam w gazetce
    "Zrób to sam" - jak to zrobić - ewentualnie może męża namówię - jednak
    nie ukrywam, że wolałabym jakąś ekipę za rozsądne pieniądze - zna ktoś?
    W tej gazecie była też napisana cena za taką szybę - 200zł za m2 - czy
    potwierdzacie to ?

    Pozdrawiam,
    Fairy

  • 2. Data: 2009-07-01 10:32:52
    Temat: Re: - szyba w kuchni na ścianie zamiast kafelek
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    Do miejsc gdzie szkło może się nagrzewać stosuje się szkło hartowane.
    Szkła hartowanego nie obrabia się bo pęknie i rozsypie się w mak.
    Dlatego żeby uciąć odpowiednie wymiary robi się to przed hartowaniem i
    hartuje w piecu który ma kilka firm w Polsce - stąd tak wysoka cena.

    Jak znajdziesz producenta w swojej okolicy to możesz sam zlecić im
    docięcie i hartowanie wtedy będzie to tańsze.
    Ale uwaga - takie firmy przyjmują zlecenia np od kwoty 1500zł bo
    drobnicy nie robią.
    W Szczecinie jest taka firma GLASPOL na ul Kniewskiej możesz od niej
    zacząć.

    Albo jak uważasz że to całkiem chora i porąbana cena to zrezygnuj z
    hartowanej zrób zwykłe szkło - będzie dużo mniej do zapłaty - ale w
    razie pęknięcia szyba się nie rozsypie - a powstaną wielkie ostre
    kawały szkła, jeżeli nie ma możliwości spaść bo opiera się o blat to
    będzie to w miarę bezpieczne - z tą uwagą że przy kuchence dałbym
    osobny kawałek tak aby w przypadku pęknięcia od gorąca lub od
    walnięcia garem nie musiał wymieniać całej ściany.

    Ewentualnie przy kuchence szkło (broń Boże nie plexi) - a resztę
    wykonać z plexy żeby nie mieć potem problemów z pływaniem ścian
    (krzywizną) jak szkło dogniesz to pęknie - chyba że ściany masz
    wyprowadzone na cacy.

    moorek

  • 3. Data: 2009-07-01 13:36:12
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Moorek pisze:
> [...]
    > wykonać z plexy żeby nie mieć potem problemów z pływaniem ścian
    > (krzywizną) jak szkło dogniesz to pęknie - chyba że ściany masz

    Mam tzw akwarium zaraz za kuchnia ale gazowa. zrobione jest tak że przy
    przy płycie gazowej jest zamontowana zwykła szyba ale 8 mm nie jak w
    standardzie 4 mm. Już ponad rok gotowania, pieczenia i innych różnych
    rzeczy robionych na kuchni gazowej nie spowodowały pęknięcia bądź zbicia
    tej szyby.
    Umiejętne użytkowanie nie powinno zniszczyc twojej szyby również.

  • 4. Data: 2009-07-02 09:24:44
    Temat: Re: [POZ] - szyba w kuchni na ścianie zamiast kafelek
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Szukaj szkła "Lacobel". Jest to powszechnie stosowane szkło w kuchni, z
    jednym wyjątkiem - nie nadaje się do położenia przy kuchence, ze względu na
    temperaturę. Problem rozwiązuje się w ten sposób, że wszędzie daje się
    lacobel, a przy kuchence montuje się taflę szkła hartowanego - dużo
    droższego, ale za to masz 100% pewności, że nie pęknie.

    Lacobel kosztuje ok. 2oo zł / metr.
    Szkło hartowane ok. 7oo zł / metr

    We wrocławiu robi to np. firma Elmar. Wejdz na stronę lacobel.eu lub
    szybka.pl. Można tam sporo poczytać w temacie... sam się przymierzam do
    montażu ;)

    Tu są zdjęcia wykorzystania lacobelu w kuchni:
    http://szybka.pl/forum/galeria/szklany-ekran-w-kuchn
    i-t130.0.html

    Pozdrawiam,
    mw

    PS. Z firmą Elmar nie mam nic wspólnego - pozwoliłem sobie zamieścić linki,
    ze względu na to, że jest ciekawa i przydatna.

  • 5. Data: 2009-07-02 10:33:02
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja dałem zwykłą szybe zamówioną u szklarza ale składającą się z płytek 45x60
    zamontowanych w ramke do takich płyt z ikei i nic sie nie dzieje
    w oknach też są zwykłe szyby - latem sie nagrzewają, zimą zamrażają i jest ok :)