  • 1. Data: 2009-06-29 15:44:03
    Temat: Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
    Od: kko <m...@g...com>

    Witam, jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
    na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
    (czyli dopasowanie do wielkości garnka).
    Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
    wystawać poza pole......? Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
    - ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
    (oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?
    I ostatnie, może głupie pytanie ;): jeśli garnek przyciąga magnes to
    garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
    się szybciej chyba nie ugotuje?
    pzdr

  • 2. Data: 2009-06-29 16:40:34
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

  • 3. Data: 2009-06-29 16:40:45
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

  • 4. Data: 2009-06-29 16:41:44
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
    >wystawać poza pole......? Albo jeśli na duże pole damy mały >garnuszek

    Ja mam płytę Siemens i ona na każdym polu grzejnym ma wydzielone mniejsze, i
    nie ma problemu z dopasowaniem garnka.
    Mam garnki Tefala i patelnie Tefal Ingenio.
    Pasują idealnie.
    Gotowałem też w garnkach, które nieznacznie odbiegały od tych rozmiarów i
    też było dobrze.
    Producent zaleca, żeby dna garnków były dobrze dopasowane ze względu na to,
    że wtedy energia jest wykorzystywana optymalnie.
    Są też płyty, które same się dopasowują do wielkości dna garnka.

    >- ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
    >(oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

    Hmmm...
    Moc chyba jest stała, straty mocy mogą być większe.

    >I ostatnie, może głupie pytanie ;): jeśli garnek przyciąga magnes to
    >garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w >nich się
    >szybciej chyba nie ugotuje?

    Do mojej płyty był dołączony magnes do sprawdzania czy garnek się nadaje czy
    nie.
    Stąd wnioskuję, że odpowiedź jest twierdząca ;)

    Pozdrawiam
    charwel:)

  • 5. Data: 2009-06-29 17:07:42
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    Hej!

    kko pisze:
    > Witam, jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
    > na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
    > (czyli dopasowanie do wielkości garnka).

    W całym polu grzewczym grzany jest tylko garnek i nic więcej, więc można
    rozumieć pełne dostosowywanie się pola do garnka. Więc niby jako taki
    auto focus niby jest - ale to jak sam zauważyłeś, specyfika tego rodzaju
    grzania.

    > Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
    > wystawać poza pole......?

    Ogólnie obwód będzie zamknięty i niby tylko ta część w polu będzie
    grzana, ale reszta garnka/patelni się też rozgrzeje. Zatem nie
    przeszkadza większy garnek, najwyżej dłużej się będzie grzało do
    oczekiwanej temperatury. Właściwie u mnie tylko to występuje przy bardzo
    wielkiej patelni, ale nie zauważyłem jakiegoś specjalnego wydłużenia
    czasu grzania.

    > Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
    > - ma to jakieś znaczenie?

    Ogólnie tak, jest minimalna wielkość przy której pole nie zadziała.
    Zatem przy największych polach, malutki garnek może być problemem. Moja
    płyta Siemensa ma zaznaczone to najmniejsze pole osobnym okręgiem.

    http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzew
    cze/indukcyjne/EH777501.html

    - wielkość generowanej mocy jest stała
    > (oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

    Tak.

    > I ostatnie, może głupie pytanie ;): jeśli garnek przyciąga magnes to
    > garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
    > się szybciej chyba nie ugotuje?

    Wystarczy, że dobrze przyciąga magnes. Oczywiście grube dno jest dobre
    ze względu na akumulowanie ciepła.

    Działają np. prawie wszystkie garnki emaliowane, takie najzwyklejsze.

    Ja z początku chciałem kupić zestaw garnków Silit Accento (4 garnki) za
    2100 + patelnia za 560 zł. No ale wielość innych wydatków spowodowała,
    że zamiast prawie 2700 zł na tamte garnki, kupiłem zestaw Tefal
    Classica (5 garnków) za 499 zł + patelnia za 170 zł. I jestem zadowolony. :)

    Arte

  • 6. Data: 2009-06-29 19:22:35
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Krzysztof W." <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzew
    cze/indukcyjne/EH777501.html

    Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

    --
    andreas

  • 7. Data: 2009-06-29 19:25:38
    Od: kko <m...@g...com>

    Dziękuję Wam bardzo za wyczerpujące odpowiedzi :)
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-06-29 20:00:35
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

    cze/indukcyjne/EH777501.html

    > Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

    Wiem, że nie mnie pytasz ale moja płyta ma rozdzielone po dwa pola grzejne
    na fazę.
    Czyli zasilam ją dwiema fazami.
    Nawet ma takie ograniczenie, że booster nie może być włączony na dwóch
    polach grzejnych, które są na jednej fazie.
    W praktyce dwa pionowo umieszczone pola grzejne nie mogą mieć załączonego
    boostera w jednym czasie.

    Pozdrawiam
    charwel :)

  • 9. Data: 2009-06-29 20:06:43
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    HEJ!

    cze/indukcyjne/EH777501.html

    > Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

    Płyta może być zasilana trzy, dwu i jednofazowo (każda faza po 230V). To
    tylko sprawa podłączenia kabelków. Ja mam ją podłączoną do dwóch faz, do
    trzeciej mam piekarnik. Dlatego mam instalację trójfazową, gdyż chwilowy
    pobór mocy może być znaczny, np. jak zaczynam gotować ziemniaki na
    jednym palniku z bosterem, na drugim coś właśnie zaczynam smażyć i
    jeszcze włączę piekarnik. W takim przypadku pobór jest już z 6 kW. U
    mnie w mieszkaniu z początku nie miałem instalacji trójfazowej, ale
    załatwienie tego w energetyce nie było wielkim problemem. Wniosek,
    decyzja - około 2 tygodnie i potem przychodzą panowie elektrycy i ładnie
    wszystko montują. Jedynie trzeba się wykosztować za przydzielenie mocy i
    za instalację. Oczywiście wszystko może działać i na instalacji
    jednofazowej, jednak z tego co pamiętam, to w takiej instalacji
    maksymalny przydział mocy to 5-6 kW, no i to może by i na kuchnię
    wystarczyło od biedy, ale co z resztą mieszkania?

    Arte

  • 10. Data: 2009-06-29 20:18:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 08:44:03 -0700 (PDT), kko napisał(a):
> [...]
    > Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
    > wystawać poza pole......? Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek

    Tak jak już inni napisali - poniżej pewnej wielkości garnka pole odmówi
    współpracy. Na niektórych płytach ten minimalny rozmiar jest zaznaczony,
    na innych trzeba go wyczuć - ale nie jest to raczej problemem, od niemal
    roku ani raz nie musiałem czekać z postawieniem czegoś na "ogniu" z powodu
    niewłaściwego rozmiaru garnka :)

    > - ma to jakieś znaczenie? - wielkość generowanej mocy jest stała
    > (oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

    Nie jestem do końca przekonany - gdy obwód jest zamykany na mniejszej
    powierzchni palnika, może pobierać mniej mocy... ale nie dam głowy, zaś
    w instrukcji o takich szczegółach nie piszą :)

    > I ostatnie, może głupie pytanie ;): jeśli garnek przyciąga magnes to
    > garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
    > się szybciej chyba nie ugotuje?

    Nie warto wydawać fortuny, podstawowe garnki Ikea365+ działają bez zarzutu :)
    Co do przyciągania magnesu - musi przyciągać solidnie :) Miałem sporo
    starych garnków czy patelni, do których niby się magnes słabo przyczepiał
    ale po postawieniu na indukcji usłyszałem protest.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944