  • 1. Data: 2009-06-30 18:33:44
    Temat: Ile wolnego miejsca nad sedesem?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    Wszędzie dostępne są normy dot minimalnych przestrzeni i odległości między
    urządzeniami w łazience.
    Niestety, nie mogę znaleźć info, ile przestrzeni powinno być nad sedesem?
    Wymyśliłem,że stelaż do kibla wiszącego wstawię w ścianę i zostanie on z nią
    zlicowany.
    Nad kiblem chciałem powiesić piec C.O.
    Obawiam sie,że będzie to nierealne.One wystają na ok 30 cm..

  • 2. Data: 2009-06-30 20:49:34
    Temat: Re: Ile wolnego miejsca nad sedesem?
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Rentier wrote:
    > Niestety, nie mogę znaleźć info, ile przestrzeni powinno być nad sedesem?

    Takiej normy chyba nie ma. Jedynie zdrowy rozsadek i dbalosc o wlasna
    glowe :-)

    > Nad kiblem chciałem powiesić piec C.O.

    Jesli masz na mysli kociol gazowy, to 30 cm Termetu (Minimax) wyznacza
    minimum. Nie znam plytszego, a troche modeli sprawdzalem, bo wymiary
    byly istotne. Moznaby sprobowac powiesic go jak najwyzej, ale kociol
    gazowy wymaga pozostawienia pewnego odstepu od sufitu na przewod
    spalinowy lub powietrzno-spalinowy. Z kolei pod spodem nalezy
    zarezerwowac miejsce na zawory i rury. One co prawda beda przy samej
    scianie, ale trzeba bedzie kombinowac z omijaniem schowanego w scianie
    stelaza.

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2009-07-01 02:56:48
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    nią zlicowany.
    > Nad kiblem chciałem powiesić piec C.O.
    > Obawiam sie,że będzie to nierealne.One wystają na ok 30 cm..

    A co będzie, gdy rzyć zmusi ciebie do kucnięcia na sedesie?
    Piec musi być powieszony obok lub na kominie - ryra od niegu musi iść
    pionowo na pewnym odcinku (patrz instrukcja instalacyjna), a następnie
    łagodnym łukiem wchodzić w kanał kominowy, niżej muszą być drzwiczki
    wyciorowe na tym kanale..

  • 4. Data: 2009-07-01 20:03:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

    NotBear pisze:
    Z kolei pod spodem nalezy
    > zarezerwowac miejsce na zawory i rury. One co prawda beda przy samej
    > scianie, ale trzeba bedzie kombinowac z omijaniem schowanego w scianie
    > stelaza.
    Tak właśnie:-(
    Znalazłem Ulricha, który ma ok 22 cm...Ten by dał radę, ale mnie on do gustu jakoś
    nie przypadł.