    From: "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
    Date: Mon, 29 Jun 2009 22:06:43 +0200

    HEJ!

    cze/indukcyjne/EH777501.html

    > Jaki prąd zasila Ci te płytę? Normalny 230 czy siła?

    Płyta może być zasilana trzy, dwu i jednofazowo (każda faza po 230V). To
    tylko sprawa podłączenia kabelków. Ja mam ją podłączoną do dwóch faz, do
    trzeciej mam piekarnik. Dlatego mam instalację trójfazową, gdyż chwilowy
    pobór mocy może być znaczny, np. jak zaczynam gotować ziemniaki na
    jednym palniku z bosterem, na drugim coś właśnie zaczynam smażyć i
    jeszcze włączę piekarnik. W takim przypadku pobór jest już z 6 kW. U
    mnie w mieszkaniu z początku nie miałem instalacji trójfazowej, ale
    załatwienie tego w energetyce nie było wielkim problemem. Wniosek,
    decyzja - około 2 tygodnie i potem przychodzą panowie elektrycy i ładnie
    wszystko montują. Jedynie trzeba się wykosztować za przydzielenie mocy i
    za instalację. Oczywiście wszystko może działać i na instalacji
    jednofazowej, jednak z tego co pamiętam, to w takiej instalacji
    maksymalny przydział mocy to 5-6 kW, no i to może by i na kuchnię
    wystarczyło od biedy, ale co z resztą mieszkania?

    Arte