    From: "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Płyta indukcyjna - pytania do użytkowników
    Date: Mon, 29 Jun 2009 19:07:42 +0200

    Hej!

    kko pisze:
    > Witam, jestem przed zakupem i chciałbym się upewnić:
    > na logikę - przy indukcji nie są potrzebne funkcje typu Auto Focus?
    > (czyli dopasowanie do wielkości garnka).

    W całym polu grzewczym grzany jest tylko garnek i nic więcej, więc można
    rozumieć pełne dostosowywanie się pola do garnka. Więc niby jako taki
    auto focus niby jest - ale to jak sam zauważyłeś, specyfika tego rodzaju
    grzania.

    > Czy pow styku musi być pełna? Np co jeśli patelnia będzie trochę
    > wystawać poza pole......?

    Ogólnie obwód będzie zamknięty i niby tylko ta część w polu będzie
    grzana, ale reszta garnka/patelni się też rozgrzeje. Zatem nie
    przeszkadza większy garnek, najwyżej dłużej się będzie grzało do
    oczekiwanej temperatury. Właściwie u mnie tylko to występuje przy bardzo
    wielkiej patelni, ale nie zauważyłem jakiegoś specjalnego wydłużenia
    czasu grzania.

    > Albo jeśli na duże pole damy mały garnuszek
    > - ma to jakieś znaczenie?

    Ogólnie tak, jest minimalna wielkość przy której pole nie zadziała.
    Zatem przy największych polach, malutki garnek może być problemem. Moja
    płyta Siemensa ma zaznaczone to najmniejsze pole osobnym okręgiem.

    http://www.siemens-home.pl/produkty/p%C5%82yty-grzew
    cze/indukcyjne/EH777501.html

    - wielkość generowanej mocy jest stała
    > (oczywiście wg ustawień) bez względu na wielkość naczynia?

    Tak.

    > I ostatnie, może głupie pytanie ;): jeśli garnek przyciąga magnes to
    > garnek się nadaje? Nie ma co cudować z tymi - niby specjalnymi, w nich
    > się szybciej chyba nie ugotuje?

    Wystarczy, że dobrze przyciąga magnes. Oczywiście grube dno jest dobre
    ze względu na akumulowanie ciepła.

    Działają np. prawie wszystkie garnki emaliowane, takie najzwyklejsze.

    Ja z początku chciałem kupić zestaw garnków Silit Accento (4 garnki) za
    2100 + patelnia za 560 zł. No ale wielość innych wydatków spowodowała,
    że zamiast prawie 2700 zł na tamte garnki, kupiłem zestaw Tefal
    Classica (5 garnków) za 499 zł + patelnia za 170 zł. I jestem zadowolony. :)

    Arte