  • 1. Data: 2009-02-05 12:20:21
    Temat: Płytki na płytki i kilka pytań
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    Witam!

    Zamierzam kłaść płytki na podłodze bez zrywania istniejących. Trzymają się
    mocno, więc ... nie chce mi się bałaganić :-)
    Czy MUSZĘ potraktować je najpierw jakimś 'zajzajerem'? Czy wystarczy zwykły
    grunt?
    I druga rzecz: chciałbym kłaść NAJCIEŃSZĄ jak się tylko da w-wę kleju, żeby
    nie iść z poziomem podłogi zbytnio w górę. Jaki klej polecacie i na jaką
    najcieńszą (i trwałą) w-wę kleju mogę sobie pozwolić?
    I kolejne pytanie już z innej beczki:
    wiertarko-wkrętarka: jaki powinna mieć moment obrotowy, żeby przyzwoicie
    dawała sobie radę przy robótkach domowych (np. płyty g-k i wkręcanie ich do
    stelażu). Nie chodzi (zaznaczam!) o sprzęt super-profi. Szukam najtańszego z
    tych jeszcze znośnych.

  • 2. Data: 2009-02-05 12:26:34
    Temat: Re: Płytki na płytki i kilka pytań
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Alien" <a...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    > dawała sobie radę przy robótkach domowych (np. płyty g-k i wkręcanie ich
    > do stelażu). Nie chodzi (zaznaczam!) o sprzęt super-profi. Szukam

    Mam wkrętarkę aku Dedra (to taka tańsza marka), która ma deklarowany moment
    kilkanascie Nm. Płyty przykręcam z ustawionym zakresem sprzęgła mniej więcej
    na 1/3. Wg mnie, każda akumulatorowa 14-18V będzie odpowiednia. Ale jeśli
    tych rigipsów masz dużo, to polecam wkrętarkę na 230V. Sam kupiłem taką na
    allegro za jakieś 60zł, od razu wymieniłem regulator obrotów, bo był zepsuty
    i wkręciłem nią już ładnych parę kilo wkrętów. Uzywam bitów z kołnierzem,
    sprzęgło ustawiam tylko jako dodatkowe zabezpieczenie. W przyszłości posłuży
    mi jako zwyczajna wkrętarko-wiertarka (ma zwykły uchwyt wiertarski, a nie na
    bity).

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-02-05 12:39:32
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "Bartek" napisał:
    > Mam wkrętarkę aku Dedra (to taka tańsza marka), która ma deklarowany
    > moment kilkanascie Nm.

    Kilkanaście? Jaki konkretnie model? Widziałem te Dedry chyba w Castoramie i
    ... odradzali sprzedawcy :-)
    Kuszą ceną, ale ponoć z ich mocą (momentem obr.) nie jest najlepiej...

    > Wg mnie, każda akumulatorowa 14-18V będzie odpowiednia.

    W sumie to chyba napięcie nie zawsze idzie w parze z mocą.

    > Ale jeśli tych rigipsów masz dużo, to polecam wkrętarkę na 230V.

    Jakoś tak napaliłem się na na akumulatorową :)
    Ot - kaprys taki...
    We wspomnianej Castoramie jest seria produktów Mac Alister - macie jakieś
    doświadczenia z nimi?
    Z kolei w Leroy Merlin jest jakaś promocja na Bosha z dwoma akku i torbą -
    cena ~270 zł. Nie pamiętam parametrów (chyba 12V, a moment 11/20 Nm)
    Nie chciałbym wydac więcej, niż jakieś trzy stówki.

  • 4. Data: 2009-02-05 13:17:42
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Alien pisze:

    > Jakoś tak napaliłem się na na akumulatorową :)

    To i słusznie ;-) W domowym warsztacie jest miejsce dla wkrętarki
    akumulatorowej i wiertarki sieciowej.

    > We wspomnianej Castoramie jest seria produktów Mac Alister - macie
    > jakieś doświadczenia z nimi?

    Ja mam McAlistera z momentem 28Nm. W komplecie była szybka ładowarka i
    dwa akumulatory. Całość służy mi już ponad rok, używana jest bardzo
    intensywnie, do tego kilkakrotnie upadała z drabiny na beton. Jest
    odrapana i ma pęknięty fragment mocowania akumulatora, co na szczęście
    nie przeszkadza i aku trzyma się w zatrzasku. Mimo urazów, wkrętarka
    działa doskonale do dzisiaj a akumulatory (NiCd) nie wykazują objawów
    utraty pojemności. Dwa akumulatory i szybka ładowarka dają mi komfort
    ciągłej pracy - gdy jeden aku się wyładuje, zdąży się naładować przez
    czas pracy z drugim.

    > Z kolei w Leroy Merlin jest jakaś promocja na Bosha z dwoma akku i torbą
    > - cena ~270 zł. Nie pamiętam parametrów (chyba 12V, a moment 11/20 Nm)
    > Nie chciałbym wydac więcej, niż jakieś trzy stówki.

    Moja ma 28Nm - ręce urywa a kręci dalej. Niestety, są z tym związane
    dwa minusy. Jest duża - nie wszędzie daje się z nią wleźć. Jest ciężka -
    po dłuższej pracy boli ręka. Kumpel ma małego Boscha - leciutkie,
    poręczne, fajne do skręcania gipskartonu itd. Niestety, przy
    poważniejszym wkręcaniu wysiadała. Do tego szybko padały akumulatory.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-02-05 13:48:16
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Alien'
    Wpis z dnia 05-02-2009:

> [...]
    > nie iść z poziomem podłogi zbytnio w górę. Jaki klej polecacie i na jaką
    > najcieńszą (i trwałą) w-wę kleju mogę sobie pozwolić?

    Ile masz tej podłogi? Bo płytki na płytki to generalnie kiepski pomysł.
    Płytki kładziesz na kilka ładnych lat, a próbujesz oszczędzać 3 dni pracy.
    Zwłaszcza, że nie chcesz podnosić poziomu podłogi.

    Jeśli jednak się zdecydujesz na to kiepskie rozwiązanie, to pamiętaj, że
    glazurowana strona płytki ma praktycznie zerową przyczepność - klej musi
    być koniecznie elastyczny.
    Jakby mnie ktośzmusił do układania płytek na starych płytkach, to na pewno
    potraktowałbym tą starą glazurę szlifierką kątową (miejscowe zdarcie
    szkliwa), żeby klej mógł chociaż miejscami złapać się jakiegoś
    konkretniejszego materiału niż szkliwo.

    --
    TomaSz.

  • 6. Data: 2009-02-05 13:57:37
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "TomaSz." napisał:
    > Ile masz tej podłogi? Bo płytki na płytki to generalnie kiepski pomysł.
    > Płytki kładziesz na kilka ładnych lat, a próbujesz oszczędzać 3 dni pracy.
    > Zwłaszcza, że nie chcesz podnosić poziomu podłogi.

    Zdaję sobie sprawę z tego, że pomysł nie jest rewelacyjny.
    Czytałem jednak tu i ówdzie, że robi się tak nie rzadko, z dobrym skutkiem.
    Kwestia kleju. No i byc może jeszcze jakiegoś "czegoś" , zwiększającego
    "szczepność". Znalazłem jakiś produkt chyba Atlasa - taka emulsja (zamiast
    zwykłego gruntu), do "pomalowania" powierzchni, zawierająca jakieś chyba
    drobiny kruszywa, cy cuś...

    > Jakby mnie ktośzmusił do układania płytek na starych płytkach, to na pewno
    > potraktowałbym tą starą glazurę szlifierką kątową

    Chyba spróbuję trochę "zniszczyć" punktowo istniejące płytki. Tak "na
    wszelki wypadek"...

  • 7. Data: 2009-02-05 14:17:01
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Ja mam Celmę Wak 14
    http://www.dobrenarzedzia.pl/product_info.php/info/p
    535_Wiertarko-wkretarka-CELMA-WAK14.html
    Jest to produkt Made in China ale polecam.
    Mam ją juz 3 lata i baterie nadal trzymają. Zrobiłem juz przy jej
    pomocy jeden na prawdę poważny remont (sufity GK, sciany szkieletowe i
    podłogi z desek - wszystko zrobione tą wkrętarką) a w tym roku mam
    zamiar zrobić cały sufit w nowym domu. Oczywiście w miedzyczasie jest
    używana do mniejszych prac.
    Uchwyt jest dobrej jakości (to element na który mało kto zwraca
    uwagę), Jest dosyć mała i poręczna. Zdecydowanie wygodniejsza niz
    marketowe.
    Hamulec też jest efektywny, wkrętarka sie szybko zatrzymuje co ułatwia
    precyzyjne wkręcanie.
    Mnie kosztowała nieco poniżej 300 zł (na skutek pomyłki sprzedawcy).
    Dodam że jest to moja druga wkrętarka, pierwsza padła bardzo szybko, a
    raczej jej baterie. Znowu sie sprawdziła zasada że kto tanio kupuje to
    dwa razy kupuje.
    Porównaj parametry są lepsze niz Bosch w porównywalnej cenie.
    Z perspektywy czasu czasem tylko żałuję że nie wziąłem modelu WAK 12 z
    dwoma biegami (ale 12V). Wiercenie byłoby wtedy zapewne nieco lepsze.
    Ja swoja wkręcałem natomiast wkręty do drewna o długości 12 cm.
    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2009-02-05 14:23:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 5 Feb 2009 14:48:16 +0100, TomaSz. napisał(a):

    > Ile masz tej podłogi? Bo płytki na płytki to generalnie kiepski pomysł.

    Generalnie to jest pomysł jak każdy inny. Czemu jest kiepski? Glazurowana
    powierzchnia ma faktycznie zerową przyczepność, ale dlatego właśnie
    produkuje sie specjalne grunty sczepne, żeby ta powierzchnia była
    odpowiednia dla kleju. Potraktowanie płytek szlifierką kątową byłoby dużym
    błędem wykonawczym, bo nie dość, że osłabi powierzchnię, to jeszcze ją
    solidnie zapyli. Proponuje przed klejeniem powierzchnię płytek porządnie
    umyć, odczekać aż wyschnie i zagruntować jednym z dostępnych środków: Altas
    Cerplast, Knauf Haftemulsion, Knauf Spezialhaftgrund, Mapei Mapeprim SP.
    Podejrzewam, że Cerplast kupisz wszędzie, a z resztą będzie problem,
    jednakże Cerplast jest najgorszym z tych gruntów. Kleju mozesz uzyc
    zwyklego. Wielkosc grzebienia zalezy od wielkosci plytek jakie chcesz
    przyklejać i od obciążenia posadzki (czy to ciąg komunikacyjny, czy
    łazienka), ale generalnie trzeba liczyć conajmniej 6 mm.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-02-05 14:55:52
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 5 Lut, 13:20, "Alien" <a...@a...com.pl> wrote:
> [...]
    > mocno, więc ... nie chce mi się bałaganić :-)
    > Czy MUSZĘ potraktować je najpierw jakimś 'zajzajerem'? Czy wystarczy zwykły

    Witaj

    Płytka na płytkę kleiłem zaprawą quick-mix FBK jest wysokoelastyczna
    ma norme C2TE. Pytałem jak kleić - nie trzeba gruntować tylko umyć z
    brudu i tłuszczu.
    Kleiłem na grzebień 6x6x6, cena około 50 zł za 25 kg.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 10. Data: 2009-02-05 22:15:06
    Od: Akduz <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    dziwię się wszystkim, którzy chcą sobie robić dodatkową robotę...

    TAK jak najbardziej jest to możliwe bez większych kłopotów.
    Jest jednak jeden warunek: zastosuj gotowy klej do glazury. Taki
    wyciskany z tubki np. SOUDAL. Nie baw się w gruntowanie, mieszanie
    zaprawy...

    W ten sposób kładłem płytki na płytki (bez żadnego przygotowania poza
    dokładnym umyciu-odtłuszczeniu) zarówno na podłogę jak i na ścianę.
    Robiłem to w łazience (trzymają się już ponad 2 lata), teraz zabieram
    się za kuchnię.

    Polecam i pozdrawiam!

    Alien pisze:
> [...]
    > Baza sygnatur wirusow (VPS): 090205-1, 2009-02-05
    > Przetestowano na: 2009-02-05 22:59:54
    > avast! - Copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 090205-1, 2009-02-05
    Przetestowano na: 2009-02-05 23:15:07