  • 1. Data: 2009-08-09 07:48:49
    Temat: Podkład pod panele pływające
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Chcę ułożyć podłogę z paneli.
    Czy w przypadku, gdy podkładem pod panelami pływającymi jest korek (gruby,
    ok. 4mm) konieczna jest jeszcze folia?
    Jeśli tak to gdzie ją położyć? Bezpośrednio na wylewce i na to korek, czy
    odwrotnie?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-08-09 19:09:49
    Temat: Re: Podkład pod panele pływające
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Krzysiek <j...@g...pl> wrote:
    > Chcę ułożyć podłogę z paneli.
    > Czy w przypadku, gdy podkładem pod panelami pływającymi jest korek
    > (gruby, ok. 4mm) konieczna jest jeszcze folia?

    Tak.

    > Jeśli tak to gdzie ją położyć? Bezpośrednio na wylewce i na to
    > korek,
    > czy odwrotnie?

    Pod korkiem, na wylewce.

    J.

  • 3. Data: 2009-08-10 07:43:32
    Od: "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>

    > Pod korkiem, na wylewce.
    >
    > J.
    Dziękuję za pomoc. Tak się zastanawiam tylko jakie jest zadanie tej folii:
    poślizg dla podkładu, zabezpieczenie przed ewentualną wilgocią z wylewki,
    czy jeszcze coś innego?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-08-10 08:16:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:

    > Dziękuję za pomoc. Tak się zastanawiam tylko jakie jest zadanie tej
    > folii: poślizg dla podkładu, zabezpieczenie przed ewentualną wilgocią
    > z wylewki, czy jeszcze coś innego?

    zabezpieczenie od wilgoci.

    jeśli masz pewność że jest sucho to tylko zagruntuj wylewkę przed układaniem
    żeby się nie pyliła

  • 5. Data: 2009-08-10 21:15:24
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ok. 4mm) konieczna jest jeszcze folia?
    > Jeśli tak to gdzie ją położyć? Bezpośrednio na wylewce i na to korek, czy

    Musi byc folia parprz..
    Na wylewce.
    Zabezp. przed wilgocią.

  • 6. Data: 2009-08-10 21:45:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rom" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Musi byc folia parprz..
    > Na wylewce.
    > Zabezp. przed wilgocią.
    Paroprz.. i zabezpiecza przed wilgocią????

    Kris

  • 7. Data: 2009-08-10 21:47:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ok. 4mm) konieczna jest jeszcze folia?
    > Jeśli tak to gdzie ją położyć? Bezpośrednio na wylewce i na to korek, czy

    Jak wylewka sucha to folia niepotrzebna do niczego.

    Kris

  • 8. Data: 2009-08-11 04:58:08
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Jak wylewka sucha to folia niepotrzebna do niczego.

    To wtedy folia będzie potrzebna do zrobienia dobrze ekspertom producenta
    paneli w razie ewentualnej reklamacji. Wydatek groszowy, robota żadna, nie
    widzę powodów, żeby na niej oszczędzać.

    J.

  • 9. Data: 2009-08-11 07:22:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > paneli w razie ewentualnej reklamacji. Wydatek groszowy, robota żadna, nie

    Niektórzy producenci zalecają folie paroizolacyjną to fakt. Nie dziwię się
    to dla nich dodatkowy zarobek bo ceny ICH foli to od 3zł/,kw
    Ja jednak uważam ze folia tak może bardziej zaszkodzić jak pomóc. Wylewki,
    stropy itp w domach sa z reguły suche jak pieprz, nie wspomnę już o stropach
    drewnianych itp.. Więc jak jakaś wilgoć, woda itp dostanie sie pod panele to
    lepiej aby wsiąkła w wylewke niż ma zostać na foli i wtedy faktycznie
    szkodzić panelom. Moim zdaniem folia pod panele jest tylko po to aby
    zapewnic dodatkowy przychód producentom paneli. Jak posadzka jest wilgotna z
    jakiegokolwiek powodu to folia trochę pomoże.
    Oczywiście jak ktoś chce to może dawać folie nawet na drewnianym stropie.

    Krzysiek