  • 1. Data: 2010-12-02 20:17:52
    Temat: Podlogowka na stropie drewnianym
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Dom z bala, 12 cm plus docieplenie od wewnatrz 15 sm welna.
    Na poddaszu mam duze przeszklenia na calej wysokosci sciany (widoki)
    Nie chce wiec w tym miejscu grzejnika, nawet niskiego. Najlepiej psowaloby
    okolo 1 m szerokosci podlogowki, zeby te okna ogrzewalo . Wylewka raczej nie
    wchodzi w gre.
    Znalazlem cos takiego :
    http://www.uponor.com.pl/pl/produkty/instalacja-ogrz
    ewania-plaszczyznowego/ogrzewanie-podlogowe
    oraz :
    http://www.roth-polska.com/211.htm

    Niestety instalatorzy z ktorymi rozmawialem nie znaja tych rozwiazan.
    Moze ktos z Was spotkal sie z tym, ew. sam korzystal
    Pozdrawiam
    zbyszek

  • 2. Data: 2010-12-03 11:14:23
    Temat: Re: Podlogowka na stropie drewnianym
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-12-2010 o 21:17:52 Zbyszek <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Dom z bala, 12 cm plus docieplenie od wewnatrz 15 sm welna.
    Pytanie na początek masz dobrą paroizolację od środka?
    Bo jak nie to ci to trafi za parę lat od wilgoci ze środka,
    w takiej ścianie para się skrapla w środku, dlatego ma jej tam nie być.

> [...]
    > psowaloby
    > okolo 1 m szerokosci podlogowki, zeby te okna ogrzewalo . Wylewka raczej
    Ale coś grzać musi, same rurki to za mało, one muszą coś grzać aby to coś
    grzało
    pomieszczenie.

    > Znalazlem cos takiego :
    > http://www.uponor.com.pl/pl/produkty/instalacja-ogrz
    ewania-plaszczyznowego/ogrzewanie-podlogowe
    > oraz :
    > http://www.roth-polska.com/211.htm

    Nie znam tych systemów.

    > Niestety instalatorzy z ktorymi rozmawialem nie znaja tych rozwiazan.
    > Moze ktos z Was spotkal sie z tym, ew. sam korzystal
    NBie korzystałem bo nie musiałem, mam murowany dom i nie mam
    takich problemów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-12-03 12:04:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Na poddaszu mam duze przeszklenia na calej wysokosci sciany (widoki)
    > Nie chce wiec w tym miejscu grzejnika, nawet niskiego. Najlepiej psowaloby
    > okolo 1 m szerokosci podlogowki, zeby te okna ogrzewalo .

    znaczy się, masz gdzieś grzejniki, w innym miejscu, które ogrzewają to
    poddasze...?
    bo 1m podłogówki nie wystarczy...
    a propos dużych przeszkleń, tu podłogówka za wiele nie zdziała, nawet
    z zagęszczonymi rurkami, mam tak zrobione i w mrozy jednak schłodzone
    powietrze spływa po oknach i ciągnie po podłodze, teraz w razie
    potrzeby ratuję się czymś takim:
    http://allegro.pl/kurtyna-powietrzna-pilot-okazja-dl
    a-ciebie-i1339642016.html
    zawieszonym nad oknem, ale docelowo zamierzam zrobić w podłodze
    grzejnik kanałowy, to najlepsze rozwiązanie

    > Wylewka raczej nie
    > wchodzi w gre.

    wchodzi jak najbardziej, ale musisz mieć odpowiednio mocny strop,
    widziałem takie rozwiązanie i jest ok, tylko jeśli nie zatapiasz w tym
    podłogówki, to nie wiem po co takie rozwiązanie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-12-03 13:55:43
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    Bo jak nie to ci to trafi za parę lat od wilgoci ze środka,
    w takiej ścianie para się skrapla w środku, dlatego ma jej tam nie być.
    Poki co to jeszcze stan surowy, ale paraizolacja oczywiscie bedzie,
    Ale - co znaczy dobra w tym wypadku ?

> [...]
    > wchodzi w gre.
    Ale coś grzać musi, same rurki to za mało, one muszą coś grzać aby to coś
    Oczywiscie sa do tego dwa grzejniki ( pomieszczenie ok ,40 m2) ale chodzi
    o kurtyne cieplna tych okien

    zbyszek

  • 5. Data: 2010-12-03 14:03:16
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    >znaczy się, masz gdzieś grzejniki, w innym miejscu, które ogrzewają to
    >poddasze...?
    >bo 1m podłogówki nie wystarczy..
    sa dwa grzejniki, ten metr podlogowki to wlasnie tylko dla okien
    ktore sa dosc duze, bo w sumie 5.80 szer. x 2.25 wys.
    .
    >a propos dużych przeszkleń, tu podłogówka za wiele nie zdziała, nawet
    >z zagęszczonymi rurkami, mam tak zrobione i w mrozy jednak schłodzone
    >powietrze spływa po oknach i ciągnie po podłodze,

    no wlasnie instalatorzy twierdza ze wystarczy - co prawda o tych zatopionych
    w jastrychu dlatego tez szukam rozwiazan

    >docelowo zamierzam zrobić w podłodze
    >grzejnik kanałowy, to najlepsze rozwiązanie
    czy to nie zbyt glosne w sypialni ?

    zbyszek

  • 6. Data: 2010-12-03 20:21:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > czy to nie zbyt glosne w sypialni ?

    chyba mylisz to z czymś innym, to po prostu kaloryfer na wodę, tylko
    że umieszczony w korytku w podłodze... jest tak samo głośny jak twoje
    pozostałe kaloryfery...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-12-03 20:26:52
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > no wlasnie instalatorzy twierdza ze wystarczy - co prawda o tych zatopionych
    > w jastrychu dlatego tez szukam rozwiazan

    z doświadczenia wiem, że nie wystarczy... duża powierzchnia przeszkleń
    powoduje ruch schłodzonego powietrza w dół po szybach, w normalnym
    oknie masz grzejnik o temp 60-70 stopni i on ten ruch odwraca,
    podłogówka nie da rady... ale jeśli twój majster ma inne, pozytywne
    doświadczenia (sam zrobił i działa...), to chapeau bas...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-12-03 21:25:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-12-2010 o 14:55:43 Zbyszek <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 02-12-2010 o 21:17:52 Zbyszek <z...@p...onet.pl> napisa?(a):

    > Pytanie na pocz?tek masz dobr? paroizolacje od ?rodka?
    > Bo jak nie to ci to trafi za pare lat od wilgoci ze ?rodka,
    > w takiej ?cianie para sie skrapla w ?rodku, dlatego ma jej tam nie byae.
    > Poki co to jeszcze stan surowy, ale paraizolacja oczywiscie bedzie,
    > Ale - co znaczy dobra w tym wypadku ?
    Dob rze zrobiona-szczelna, folia od środka zakładana na zakład i klejona
    taśmą
    np zółta. Tak aby wilogoć z domu nie dostałą się do wełny bo zawilgnie i
    od niej
    drzewo zacznie butwieć.

> [...]
    > grza?o pomieszczenie.

    > Oczywiscie sa do tego dwa grzejniki ( pomieszczenie ok ,40 m2) ale chodzi
    Chodziło mi o wylewkę lub jej suchy substytut, rurki to grzeją a to
    kumuluje ciepło
    i oddaje otoczeniu. metrowej podłogówki nie zrobisz bo musisz ją wpuścić
    nwpodłogę,
    jakoś tego nie widzę, chyba grzejnik kanałowy byłby lepszy i na pewno
    bardziej
    efektywny bo podłogówka ci takiej mocy nie dostarczy. Mógłbyś jeszcze
    próbować się
    dowiedzieć o maty elektryczne ale musiałbyś je dać na jakimś niepalnym
    podłożu
    odpornym na temp, ale problem malej mocy pozostaje i dochodzi ryzyko
    poparzenia
    jak mata byłaby za gorąca.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-12-04 15:44:26
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    c.googlegroups.com...
    chyba mylisz to z czymś innym, to po prostu kaloryfer na wodę, tylko
    że umieszczony w korytku w podłodze... jest tak samo głośny jak twoje
    pozostałe kaloryfery...:-)

    Czy grzejniki kanalowe mozna zastosowac na stropie drewnianym ?
    Wysokosc legarow mam 12 cm ?
    zbyszek

  • 10. Data: 2010-12-04 19:20:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy grzejniki kanalowe mozna zastosowac na stropie drewnianym ?

    można, przecież to zwykły kaloryfer...:-)

    > Wysokosc legarow mam 12 cm ?

    no to masz:
    http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=834&cms
    =362
    głębokość razem z rynną 100 mm, zostaje jeszcze trochę na izolacje od
    spodu...:-)

    pozdrawiam
    s_13