  • 1. Data: 2015-08-11 19:02:50
    Temat: Pomysł na kogenerację
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    www.youtube.com/watch?v=w0cBavLolmM

    Taki silnik tylko skombinować, resztę już można własnymi
    ręcami i ze złomu.

  • 2. Data: 2015-08-11 19:34:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli już to silnik taki jakie były montowane na statkach rzecznych, tymi z kolami z
    boków. Tam były silniki potrójnego rozprężenia posiadające sprawność powyżej 40%. Ten
    z filmu to pojedynczego rozprężenia o sprawności w granicach 5-7%. Pytanie co tym
    napędzać żeby zarobić i się nie narobić. Piszesz że taki silnik zorgfanizować. Tego
    nie da się kupić i trzeba samemu zbudować. A to wcale ani łatwe ani tanie nie będzie.
    Inna sprawa że jak by taki potrójnego rozprężania zrobić to kilowatogodzina w prądzie
    jak by opalać węglem wyszłą by na poziomie 1/2 ceny z licznika. Sprawa się
    komplikuje urzędowo. Podchodziło by to pod dozór techniczny. Coroczne płatne badania
    i możliwość niedopuszczenia do użytku. Jeśli już to silnik spalinowy zasilany gazem z
    sieci i napędzający prądnicę. Cieplo do ogrzewania budynku. Tylko co latem? Raczej w
    stacji badawczej na antarktydzie takie coś ma sens.

  • 3. Data: 2015-08-11 19:39:48
    Temat: Re: Pomysł na kogenerację
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 19:34:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Tylko co latem? Raczej w stacji badawczej na antarktydzie takie coś ma sens.

    Raczej myślałem o czymś tanim do spożytkowania odpadów biomasopodobnych,
    które się czasem pojawiają w obejściu :>

  • 4. Data: 2015-08-11 19:52:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to lepiej wyjdziesz jak je spalsz w piecu na wszystko. Warto Ci będzie spalić żeby 5%
    zamienić na pracę. Mnie by nie było warto.