  • 1. Data: 2015-08-09 23:36:22
    Temat: schładzanie podłogówki wodą z kranu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    gorąco. Cierpię i kombinuje. a jakby tak w rurki które mam w podłodze,
    wpuścić wodę z wodociągów? Tzn wodociąg, licznik wody, wejście
    podłogówki, wyjście podłogówki instalacja wodna mieszkania. ktoś
    spłukuje toaletę, porcja zimnej wody trafia w podłogę. ktoś myje gary,
    znowu, ktoś sie idzie kąpać, znowu porcja wody w podłogę. Czy takie coś
    się stosuje w świecie? Ewentualnie puszczanie w podłodze jakiejśc cieczy
    chłodzącej bo woda nie jest idealna. Czy takie schładzanie da zauważalny
    spadek temperatury?

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-08-10 00:13:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Q=m x c x (t1-t2). Za mało energii niewielka ilość wody jest w stanie pochłonąć. Duże
    i bardzo duże instalacje do chłodzenia powiertrza dziaają na zasadzie ewaporacji. Z
    tego co pmiętam to jakieś 0,8kW odbiera kilogrm parującej wody.

  • 3. Data: 2015-08-10 08:48:20
    Temat: Re: schładzanie podłogówki wodą z kranu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 00:13:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Q=m x c x (t1-t2). Za mało energii niewielka ilość wody jest w stanie pochłonąć.

    otóż to - a gdyby ci przyszlo do glowy ta wode marnowac by uzyskac wiecej energii to
    ta podlogowka jest z zlym miejscu bo na dole - a zimno do gory samo nie uleci
    (wiatrak jakis musi mieszac powietrz). Zatem podloga bedzie chlodna, w pokoju nadal
    goraco - a jesli osiagniesz punkt rosy w danych warunkach (łatwo) to bedziesz mial
    mokra podloge.
    Łatwym sposobem na ograniczanie ilosci ciepla jest pokrycie okien z zewnatrz (wazne!)
    czymkolwiek np starymi przescieradlami. W nocy wietrzysz chlodnym powietrzem na maxa,
    nad ranem zamykasz okna i nie otwierasz w dzien. Slonce nie wpada to i nie nagrzewa.
    Dobre efekty zwlaszcza na poddaszu.

    b.

  • 4. Data: 2015-08-10 11:23:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie stare przescieradła a srebrna folia do kwiatków. odbija podczerwien a troche
    swiatła wpuszcza. folia moze byc w srodku.

  • 5. Data: 2015-08-10 14:37:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 08:48:22 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    na maxa, nad ranem zamykasz okna i nie otwierasz w dzien. Slonce nie wpada to i nie
    nagrzewa. Dobre efekty zwlaszcza na poddaszu.

    Sa tez bardziej cywilizowane opcje jak markizy, czy rolety zew. :-)
    Na okna dachowe szczegolnie markizy sa fajne - ~200 pln na okno 140x78,
    nie jest tak drogo, ogranicza swietnie cieplo, a swiatla troche wpada :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-08-11 09:57:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >Ewentualnie puszczanie w podłodze jakiejśc cieczy chłodzącej bo woda nie
    >jest idealna. Czy takie schładzanie da zauważalny spadek temperatury?

    1. Zbyt brudna woda zapcha w końcu te ruski.
    2. Woda musiałaby być rzeczywiście dużo zimniejsza
    3. Skutkiem ubocznym będzie skraplanie wody na podłodze

  • 7. Data: 2015-08-14 22:20:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-09 o 23:36, ToMasz pisze:
> [...]
    > się stosuje w świecie? Ewentualnie puszczanie w podłodze jakiejśc cieczy
    > chłodzącej bo woda nie jest idealna. Czy takie schładzanie da zauważalny

    Chyba Pałac Kultury w Warszawie "od urodzenia" miał tak zaprojektowaną i
    wykonaną klimatyzację. Tyle, że woda brana z głębokości, mocno zimna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam