  • 1. Data: 2015-08-08 22:16:59
    Temat: klimatyzer, ma ktoś? Jaką ma wydajność?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    klimatyzacji z prawdziwego zdarzenia w tym roku nie zrobię.
    PRawdopodobnie w przyszłym też nie, ale zawszę będę coś w tej kwestii
    kombinował. w gazetce zobaczyłem ofertę na klimatyzer. czyli coś co
    mogłoby w pewnych warunkach coś tam ochłodzić... ale czy w praktyce
    działa? Czy ktoś z Was miał, ma, używa.... Ale tak na serio, nie na
    zasadzie wydaje mi się..

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-08-09 19:10:42
    Temat: Re: klimatyzer, ma ktoś? Jaką ma wydajność?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-08-08 o 22:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > mogłoby w pewnych warunkach coś tam ochłodzić... ale czy w praktyce
    > działa? Czy ktoś z Was miał, ma, używa.... Ale tak na serio, nie na

    Mam w pracy. Więcej robi huku niż daje chłodu. W efekcie stoi bezużyteczny.

    Jak nie podłączysz rury odprowadzającej gorące powietrze do kanału
    wentylacyjnego, to już w ogóle możesz zapomnieć o chłodzie. Wystawianie
    rury przez okno nie ma sensu, bo tym samym oknem będziesz wpuszczał
    gorące powietrze z dworu do pokoju.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-08-09 19:45:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-08 22:16, ToMasz wrote:
    > w gazetce zobaczyłem ofertę na klimatyzer.

    Uważaj. Pod nazwą "klimatyzer" możesz kupić w cenie 300zł urządzenie
    które z normalną klimatyzacją ma niewielei wspolnego i "chłodzi" poprzez
    wykorzystanie ciepła parowania wody dając bardzo mizerne rezultaty w
    zamknietych pomieszczeniach. Klimatyzatory są za większa kasę.
    "Klimatyzer" to ta sama sztuczka co "Powasonic" albo "Vii".

    http://www.uni-lux.eu/klimatyzery.html

  • 4. Data: 2015-08-09 22:52:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-08 o 22:16, ToMasz pisze:
    > witam
    Zależy, co spec od chłytów maketingowych miał na myśli.
    Pod nazwą klimatyzer może występować ustrojstwo z wentylatorem suszące
    wilgotnego pampersa, albo ustrojstwo ze sprężarką, skraplaczem i
    parownikiem, jak w prawdziwej klimatyzacji.
    Pierwsze daje szansę na ochłodzenie o 1 stopień przy wyraźnym wzroście
    wilgotności.
    Drugie ma zasadniczą wadę, że do chłodzenia potrzebuje dużo powietrza,
    które wydmuchiwane jest na zewnątrz, a na jego miejsce napływa powietrze
    wszystkimi możliwymi drogami. Jeżeli to ostatnie powietrze jest w miarę
    chłodne, to ma to jakiś sens, jeżeli nie to szkoda zachodu.
    Jacek