  • 261. Data: 2009-01-13 23:43:01
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > A jak idziemy z notebookiem do innego pokoju to zabieramy ze soba sciane
    > z gniazdkiem. Wiem, wiem, sierpem zboze nalezy kosic.

    No nie zabieramy, ale wg tego co napisał kolega TMF to przestawiamy
    antenę by pokrywała nowe miejsce pracy :) Albo robimy sobie Psary z
    domku i mamy luz :)
    Ja to nie wiam jak to jest, ale w domu gdzie teraz mieszkam mam i kabel
    i WiFi, działa w sposób satysfakcjonujący i to i to - może dlatego że
    nic nie kombinowałem ? wkurzył mnie kabel dyndający przy notebooku, to
    zapiąłem jakiegoś zdezelowanego APka. Co do zabezpieczeń zaś, to jak już
    na mojej docelowej wsi, gdzie się buduję pojawi się haker, który będzie
    chciał "skorzystać" z mojej sieci, to pewnie miejscowi go spalą zaraz po
    procesie o czary :)

    pzdr.
    rafał

  • 262. Data: 2009-01-14 00:04:20
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > No nie zabieramy, ale wg tego co napisał kolega TMF to przestawiamy
    > antenę by pokrywała nowe miejsce pracy :) Albo robimy sobie Psary z
    > domku i mamy luz :)

    To jeszcze mi pokaz miejsce gdzie to napisalem. Chyba, ze nie odrozniasz
    liczby mnogiej (podpowiedz - miejsca) od liczby pojedynczej (podpowiedz
    - miejsce). A jesli uwazasz, ze moc wypromieniowana przez antene 14dBi
    jest wieksza niz przez antene 4dBi to radze przeczytac ten fragment
    manuala jeszcze raz i jeszcze raz, az zrozumiesz o co biega.

> [...]
    > na mojej docelowej wsi, gdzie się buduję pojawi się haker, który będzie
    > chciał "skorzystać" z mojej sieci, to pewnie miejscowi go spalą zaraz po

    Tu juz bede upierdliwy, ale slowo haker znaczy raczej cos innego niz to
    co miales na mysli i wynika z kontekstu zdania.

  • 263. Data: 2009-01-14 00:14:26
    Od: "kiki" <...@...c>

    "rrr." <d...@w...or> wrote in message
> [...]

    > na mojej docelowej wsi, gdzie się buduję pojawi się haker, który będzie
    > chciał "skorzystać" z mojej sieci, to pewnie miejscowi go spalą zaraz po

    Właśnie, siecią podstawową jest ethernet, a wifi jako uzupełnienie dla
    urządzeń przenośnych o małym apetycie na pasmo i małym apetycie na
    wracającego pinga. Ja też mam WiFi ale jako sieć pomocnicza, która ledwo mi
    działa na piętrze, bo na parterze już nie chce.
    Myślę, że jest wszystko jasne. Tam gdzie chcemy warto położyć skretki kat.
    5e czyli do planowanych komputerów stacjonarnych, telewizora, dekoderów, na
    strych, do piwnicy po sztuce. Do TV dałbym po 2 żyły skrętki. Na strychu tą
    skrętką podłączymy sobie AP-ka żeby nam siał od góry przez sufit drewniany
    (jak go mamy) i może jakoś do parteru dojdzie, w co wątpię :-)

  • 264. Data: 2009-01-14 08:48:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > buduję pojawi się haker, który będzie chciał "skorzystać" z mojej sieci,
    > to pewnie miejscowi go spalą zaraz po procesie o czary :)

    Nie o korzstanie, a bardziej o podgladanie chodzi.

  • 265. Data: 2009-01-14 09:07:40
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik T.M.F. napisał:

    > To jeszcze mi pokaz miejsce gdzie to napisalem. Chyba, ze nie odrozniasz
    > liczby mnogiej (podpowiedz - miejsca) od liczby pojedynczej (podpowiedz
    > - miejsce).
    Fakt, przeoczyłem Mea culpa, co implikować może twierdzenia, że jeśli po
    wszystkich zalecanych przez Ciebie zabiegach działa w wybranych
    "obszarach" to nie działa w obszarach pozostałych. Czyli argument o
    wyższości rozwiązania bezprzewodowego nad przewodowym jest raczej słaby.
    Bo w przypadku kabla: o kurcze, nie przewidziałem tutaj gniazdek.
    w przypadku WiFi" o kurcze ! moja antena o cudownym zysku i mocy jest
    tak ustawiona, że nie obejmuje tego pokoju, który w planach był
    garderobą a teraz jest moim gabinetem.
    Choć zawsze można się bronić twierdzeniem, że brak pokrycia miejsc
    niechcianych jest elementem polityki bezpieczeństwa.

    A jesli uwazasz, ze moc wypromieniowana przez antene 14dBi
    > jest wieksza niz przez antene 4dBi to radze przeczytac ten fragment
    > manuala jeszcze raz i jeszcze raz, az zrozumiesz o co biega.

    Jeśli uważasz, że po instalacji w domu zysk z 1 anteny będzie 4dBi a
    drugiej będzie 14dBi, to znaczy, że czas włączyć samodzielne myślenie a
    nie tylko fascynować się liczbami podawanymi przez producenta. I takie
    porównanie: ja mam kombi, mój kolega zajefajną furkę sportową. Jego
    sprzęt ma dużo więcej mocy, jest szybszy i tylko jak by przyszło 0,5t
    cementu przywieźć to nie będzie miał jak.

    > Tu juz bede upierdliwy, ale slowo haker znaczy raczej cos innego niz to
    > co miales na mysli i wynika z kontekstu zdania.

    Ja to wiem, ty to wiesz, a czy wszyscy inni czytający zrozumieliby
    gdybym użył innego określenia ? niekoniecznie. Jeśli zaś chcesz być taki
    poprawny to przeanalizuj konstrukcję zdania
    :"... przejsc sie po domu i sobie ustawic polozenie anteny, tak, zeby
    pokrywala miejsca gdzie bedziemy pracowac." ?
    przecież nie będziemy siedzieć na antenie ? albo też będzie stanowiła
    zadaszenie nad całym obszarem naszej pracy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 266. Data: 2009-01-14 09:26:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik T.M.F. napisał:

    > Bo w przypadku kabla: o kurcze, nie przewidziałem tutaj gniazdek.

    I musimy prowadzic nowy kabel. W przypadku WiFi moze wystarczyc
    podregulowanie anteny o ile w ogole bedzie potrzebne.

    > w przypadku WiFi" o kurcze ! moja antena o cudownym zysku i mocy jest tak
    > ustawiona, że nie obejmuje tego pokoju, który w planach był garderobą a
    > teraz jest moim gabinetem.

    Tyle, ze sytuacja zamiany garderoby w gabinet rowniez pociagnie za soba
    problem w przypadku kabla, a wiekszosc problemow kablowych (brakow gniazdek)
    nie ma odpowiednika w przypadu WiFi

> [...]
    > :"... przejsc sie po domu i sobie ustawic polozenie anteny, tak, zeby
    > pokrywala miejsca gdzie bedziemy pracowac." ?

    W wiekszosci typowych domow i sensownych AP da sie znalesc takie polozenie
    AP, by pokrywala caly dom, a nie tylko potencjalne stanowiska pracy.

  • 267. Data: 2009-01-14 09:35:52
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik T.M.F. napisał:

> [...]
    "obszarach" to nie działa w obszarach pozostałych. Czyli argument o
    wyższości rozwiązania bezprzewodowego nad przewodowym jest raczej słaby.
    Bo w przypadku kabla: o kurcze, nie przewidziałem tutaj gniazdek bo
    miała to być garderoba a nie gabinet.
    w przypadku WiFi" o kurcze ! moja cudowna antena i cudowny panel jest
> [...]

    > jest wieksza niz przez antene 4dBi to radze przeczytac ten fragment
    > manuala jeszcze raz i jeszcze raz, az zrozumiesz o co biega.

    Po czym wnosisz ?

> [...]

    przecież nie będziemy siedzieć na antenie ? albo też będzie stanowiła
    zadaszenie nad całym obszarem naszej pracy.

    I poza tym wszystkim jak już masz nadajnik o określonej mocy i antenę o
    jakimś zysku i kable o określonej tłumienności, to się nagle okazuje, że
    ..... łamiesz prawo :))

    pozdrawiam
    rafał

  • 268. Data: 2009-01-14 19:51:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Najlepiej do kratki instalacyjnej na srodku podłogi, to jakby co bedzie wszedzie
    blisko.
    JaC

    -----

    > Wierz mi, że poprowadzenie conajmniej dwóch czteroparowych kabli UTP do każdego
    pomieszczenia zwróci się w przyszłości.

  • 269. Data: 2009-01-20 15:04:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Falowody ;-))