  • 91. Data: 2009-01-10 21:13:32
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:gkav81$r86$1@node2.news.atman.pl...
    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    > [...]
    >
    > Ja jeszcze nie mam, ale planuje gwiazde, bo mam kotlow... tfu! serwerownie
    > blisko srodka domu i tam wchodza wszystkie instalacje i stamtad sie
    > rozchodza.

    No tak myslalem. Ja serwerownie przewidzialem na strychu, a ze dom dlugi i
    szeroki, to kabel puscilem drugin stropem nieuzywanym do kazdego
    pomieszczenia w dol. Wada takiego rozwiazania to dziesiatki metrow
    pokrywajacego sie w dlugosci kabla. W srodku domu zdecydowanie lepiej i
    taniej.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2009-01-10 21:20:55
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    >
    > Nie jest wcale od czapy scenariusz centralnego serwera w domu, do ktorego
    > podlaczamy alarm aby moc ogladac/sluchac/zmieniac status przez net (dobre
    > na etapie budowy, kiedy nie daje budowlancowi kodu do alarmu, tylko klucz
    > do drzwi, po czym on dzwoni ze juz jest a ja przez neta dezaktywuje
    > alarm); jakby alarm sie zalaczyl, to chce wlaczyc podswietlenie w podbitce
    > i ogrodzie; idac dalej chcialbym podczas pracy na laptopie zobaczyc kto
    > wlasnie dzwoni wideodomofonem i moc otworzyc furtke; a jesli nie chce mi
    > sie ruszac z miejsca to jeszcze i krzywa grzewcza pompy ciepla zmienic.

    Tez to rozwazalem i o ile niektore rzeczy maja jakis sens o tyle wiekszosc
    uzywana raczej incydentalnie i mozna sie bez nich spokojnie obejsc. Zakladam
    oczywiscie, ze w domu jestem co dziennie po pracy i generalnie prowadze tzw.
    normalny tryb zycia i nie potrzebuje wlaczac ogrzewania iles tam wczesniej,
    bo wracam akurat z nawet nie wiem skad.
    Ogladanie domofonu, kto przyszedl fajne, ale bez sensu. I tak trzeba wstac,
    zeby otworzyc drzwi, a jezeli nie to przywitac gosci. Budowlancy w koncu
    pujda, wiec taki alarm raz od wielkiego dzwona, do kotlowni nie mam daleko i
    nie musze czapki zakladac, wiec programator pokojowy ostatecznie wystarczy,
    ewentualnie spacerek do kotla. Ot takie moje przemyslenia.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2009-01-10 21:32:56
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Np. otwieranie pliku wordowego i operawanie na nim na dysku
    > wspoldzielonym.

    No właśnie o to chodzi. Mam RAID Mirrorowany 2TB na 4 dyskach 1TB. Teraz
    rozumiesz ?

  • 94. Data: 2009-01-10 21:38:11
    Od: "kiki" <...@...c>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gkao9b$qcm$1@node2.news.atman.pl...

    > Do pozostalych: rzeczywiscie WiFi nie przelatuje wszedzie gdzie trzeba,
    > nawet ja mam AP (zabezpieczony WPA2 Personal zreszta) i w jednym z
    > pokojow, jakies 5 metrow od AP mam w konkretnym miejscu dziure w zasiegu,
    > tzn. idzie kilka kilo na sekunde, a jak przestawie lapka w inne to znowu
    > wypelnia rure.

    Zgadza się. Mnie wifi z WPA2 działa na kilkanaście metrów. Przez strop już
    nie chce na dół. Kupiłem specjalne antenki Linksysa, takie długie dookólne i
    nic to nie dało. Czy ustawię 10mW 42mW default czy 250mW też niewiele
    zmienia. Mam 3 kanały odstępu od innych wifi, które słyszę na -89dBm
    najsilniejszą.
    Wifi to mina chyba, że w zasięgu wzroku przez drewniany strop.
    Widzisz są takie playery Popcorn z HDMI bezdyskowe. Mogę z serwera oglądać
    na nim pliki w HD, a serwer ma zainstalowanego truecrypta :-)

  • 95. Data: 2009-01-10 21:39:30
    Od: "kiki" <...@...c>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gkao9b$qcm$1@node2.news.atman.pl...

    > obejmowal jak najwiecej domu i ogrodu, ale takze do kazdego punktu, gdzie
    > w przyszlosci potencjalnie bede potrzebowal sieci prowadze skretke. Koszt
    > zaden.

    Tylko gniazdka są po 50-60zł niewiedzieć czemu :-)

  • 96. Data: 2009-01-10 21:41:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > glownie z laptopa, bo tak mi pasuje, ale mimo ze to laptop, to caly czas
    > musze byc podpiety do sieci 230, jezeli dluzej chce pracowac. Wiec skoro
    > zasilacz mam podlaczony caly czas, to i moge podlaczyc sobie skretke,
    > wazne zeby gniazdo bylo w poblizu, ale trudno o takie w salonie np. 30m,
    > czy trawie przed domem. Korzystam tez z iplusa, wiec i tak mam
    > bezprzewodowo i strasznie sie do tego przyzwyczailem. Kabel to troche na
    > przyszlosc dla dzieciakow, bo malolaty wszystko musza miec big, a AP moge
    > dorzucic w kazdej chwili. Jedno nie wyklucza drugiego.

    Moim zdaniem od WiFi nie da sie uciec. Coraz wiecej rzeczy bedzie
    bezprzewodowych. Automatyke domowa mam na kablach ale dzisiaj bym ja robil
    na ZigBee. Roznych urzadzen komunikujacych sie jest coraz wiecej, wiec i
    samo kladzenie kabli zabierac bedzie wiecej czasu i kosztow. W tej chwili
    czekac juz tylko jakies sensowne wireless hdmi i konieczne beda tylko kable
    zasilajace.

    BTW Ja bym sie w jeden dzien z calym domem nie zmiescil (nie, nie jest taki
    znowu duzy) i chyba stowa by nie starczyla. Do garazu tez pusciles skretke?

  • 97. Data: 2009-01-10 21:42:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > No właśnie o to chodzi. Mam RAID Mirrorowany 2TB na 4 dyskach 1TB. Teraz
    > rozumiesz ?

    Tzn. co po ethernecie masz tego mirrora?

  • 98. Data: 2009-01-10 21:44:57
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Przemek" <r...@o...pl> wrote in message news:gkah5v$f22$2@news3.onet...

    > W prędkości? Przesyłanie danych 54MB/s a 1000MB/s to nie problem?
    > Przem

    Przecież to nie MegaBajty ale Megabity Mb ! Podziel jeszcze te megabity
    przez co najmniej 10, bo 8 bitów danych kodowanych 8b10b. Po wifi między AP
    a laptopem leci 2MB transferu max, a między laptopami 1MB jeśli są blisko.
    Inaczej zwalnia i zrywa.

  • 99. Data: 2009-01-10 21:48:01
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Tzn. co po ethernecie masz tego mirrora?

    Tak po ethernecie na gigabicie i ten mirror jest w 4 rdzeniowym
    najwolniejszym Core2Quad i na tym jest TrueCrypt. Inaczej bym nie zapanował
    czaisz ? :-)

  • 100. Data: 2009-01-10 21:49:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "ygreko" <...@...com> wrote in message

    > ZigBee nie jest fikcją a działającym rozwiązaniem które działa i jest
    > używane co prawda na DZIŚ raczej przez pasjonatów.

    Bynajmniej. To juz przemysl i niezla komercja. Ceny gotowych modulow tez
    leca w dol.