  • 11. Data: 2013-02-06 12:19:23
    Temat: Re: Poprowadzenie rur wentylacyjnych poddaszem w warstwie ocieplenia ?
    Od: w...@g...com

    > A sufit podwieszany planowałeś tylko ze względu na wentylację?
    > Widziałem że ludzie robią tak i tak a nie mogę się doszukać, która
    > wersja jest lepsza. Czy upychać to w betonie w kształtkach, czy
    > podwieszać sufit i rury spiro...

    Zakupiłem wraz z projektem domu projekt wentylacji, ale wg mnie ten projekt był
    niedopracowany. Przy odrobinie logicznego myślenia udało się zmienić trochę układ
    rur, aby 1)zmniejszyć ilość dziur kując w stropie, 2)poprowadzić rury sufitem
    podwieszanym. Sufity podwieszane były planowane (kuchnia,
    wiatrołap,korytarzyk,łazienka) i właśnie tamtędy te rury poszły. Wg mnie to bardzo
    łatwy i tani sposób montażu rur, anemostatów, etc.

    Co do hałasu - OK, u mnie już działa częściowo (dół) - rekuperator storkair. Nic nie
    słychać w rurach, anemostatach. Jedynie szum przy czerpni i wyrzutni. Sam requ też
    niespecjalnie słychać.

    pzdr
    Bogdan

  • 12. Data: 2013-02-06 12:20:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > Widziałem że ludzie robią tak i tak a nie mogę się doszukać, która
    > wersja jest lepsza. Czy upychać to w betonie w kształtkach, czy

    Niektórzy tez robią tylko miejscowe obniżenie sufitu np. w pokoju tylko
    wzdłuż ścian (coś jak ozdoby gipsowe w starych kamienicach), a w przedpokoju
    jakaś fala wzdłuż jednej ściany. Można wtedy zamontować tam jakieś nietypowe
    oświetlenie ledowe i osiągnąć ciekawy efekt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-02-07 12:10:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2013 11:53:12 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Widziałem że ludzie robią tak i tak a nie mogę się doszukać, która
    > wersja jest lepsza. Czy upychać to w betonie w kształtkach, czy

    Ja mam wszystkie rury z poddasza i parteru na poddaszu - za przedscianka. Scianke
    kolankowa mam na jeden pustak (25cm), wiec robilem przedscianke z KG na ok 1m przed
    ta wlasciwa. Mam tak na calym poddaszu - powstalo miejsce szerokosci 1m dookola domu
    gdzie spokojnie upchalem wszystkie rury wentylacyjne, kable, rury kanalizacyjne i
    wodne oraz cala instalacje sat / monitoringu (tej jeszcze nie ma ale moze bedzie) w
    domu :)

    Fakt, ze specjalnie robic taka przedscianke dodatkowa to troche bezsensu - ja
    chcialem niska i jakos to tak naturalnie wyszlo ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.