  • 1. Data: 2014-06-22 19:51:31
    Temat: Posadzki, folia pod styro?
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Jest tak (od dołu):
    - zagęszczony piasek
    - folia
    - chudy beton

    Będą teraz wylewane posadzki, na chydym betonie bede rozkładał styro. Czy rozkładac
    pod nim jeszcze folie, skoro pod chudym betonem jest juz?

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2014-06-23 12:02:47
    Temat: Re: Posadzki, folia pod styro?
    Od: szary <s...@n...pl>

    ArekM wrote:

> [...]
    >
    > Będą teraz wylewane posadzki, na chydym betonie bede rozkładał styro. Czy
    > rozkładac pod nim jeszcze folie, skoro pod chudym betonem jest juz?

    _jeżeli_, to ja bym dał na styro, ewentualne zalanie nie dopuści wody w
    styro (a ono jest już w zasadzie chronione), z tym że to chyba traci sens
    gdy to nie jest szczelne i wywinięte na ściany.

    Suma sumarum, ja bym nie dawał wcale.

  • 3. Data: 2014-06-23 12:23:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 12:02:47 UTC+2 użytkownik szary napisał:
    > _je�eli_, to ja bym da� na styro, ewentualne zalanie nie dopu�ci wody w
    > styro (a ono jest ju� w zasadzie chronione), z tym �e to chyba traci sens
    > gdy to nie jest szczelne i wywini�te na �ciany.
    I w takiej sytuacji po zalaniu masz totalny kłopot.
    Wg mnie nie ma sensu dawać izolacji pod ani nad styro. Z reguły poziom posadzki jest
    powyżej poziomu gruntu, więc wilgoci tam nijakiej nie ma bo i skąd(rozkuwałem kilka
    takich posadzek i było sucho jak na pustyni). A w razie zalania woda sobie wsiąknie
    niżej i tyle. Izolacja w tym miejscu nie przynosi żadnego zysku a może być przyczyna
    poważnych problemów(zalanie)

  • 4. Data: 2014-06-23 14:43:45
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 12:23:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wsiąknie niżej i tyle. Izolacja w tym miejscu nie przynosi żadnego zysku a może być

    A ja rozkuwalem taka posadzke, polozona na piasku, gdzie nie bylo izolacji i tam
    bylo strasznie mokro...
    Nie slyszales o podciaganiu kapilarnym ?

  • 5. Data: 2014-06-23 15:15:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 14:43:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > A ja rozkuwalem taka posadzke, polozona na piasku, gdzie nie bylo izolacji i >tam
    bylo strasznie mokro...
    Co za grunt/kruszywo było tam?
    > Nie slyszales o podciaganiu kapilarnym ?
    Zależy jakie kruszywo tam jest pod chudziakiem. Żwir np chyba nie podciąga
    U siebie wody gruntowe mam czasami nawet 30cm pod poziomem trawnika. Grunt pod domem
    wymieniony z czarnej ziemi na żwir bodajże.
    Chudziak w garażu wyżej o ok 30 cm od poziomu trawnika, chudziak w pomieszczeniach
    mieszkalnych ok 60cm wyżej jak trawnik. Chudziak w garażu rozkuwałem i piasek/żwir
    suchy jak pieprz. W kotłowni tez kułem a jest to pomieszczenie położone na tym samym
    poziomie co mieszkalne i oczywiście też suchutko.
    W zeszłym roku pękł mi baniak z winem w kotłowni i kilkadziesiąt litrów trunku
    rozlało się po kotłowni, garażu i korytarzu. Aż boję się pomyśleć co by było gdybym
    tam miał szczelną izolację.
    Przypadek drugi- dom moich rodziców-wybudowany w 19639 roku połowa podpiwniczona
    połowa nie. Kilka lat temu podczas generalnego remontu zrywaliśmy podłogi. Nie było
    tam chudziaka tylko jakiś piasek, na tym belki drewniane i deski. Żadnej izolacji ani
    termicznej(no chyba że szlaka między belkami miaął robić za tego rodzaju izolację.
    ani przeciwwilgociowej. Piasek suchutki jak pieprz, belki i deski suchutkie. Belki
    gdzieś około 80cm nad poziomem gruntu.
    Z reguły chudziaki w domach sa wyżej jak poziom okolicznego gruntu, po wymianie
    gruntu pod budynkiem nie bardzo widzę co by tam miało podciągać i po co izolować
    przeciwwilgociowo. Szczelna izolacja to proszenie się o kłopoty. zapomniałem nicka
    usera który nie tak dawno tu pisał że mu rura pęła i ma pełno wody w warstwie
    ocieplenia a nie bardzo jest co z tym zrobić bo nizej izolacja. Sam pisał że popełnił
    błęą z ta izolacją bo gdyby jej nie było to problem by się sam rozwiązał.

  • 6. Data: 2014-06-23 21:17:49
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    dzisiaj zalewany mialem garaz folia poszla i pod i nad styropian.

  • 7. Data: 2014-06-24 01:15:05
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    [...]

    Ja tylko potwierdzę - stara chałupa chyba z 1940 - skuta wylewka w łazience.

    Pod nią sam piach - suchy jak wiór.

    Nie wiem, może gdy pod domem byłaby glina czy coś...
    ... a z tym podciąganiem kapilarnym ... piasek ma podciągać ?

    Chyba każdy leżał na piasku np. na plaży - to jednak raczej suchy
    i sypki był... bo na mokrym, to słabo by się na kocyku leżało ;)

  • 8. Data: 2014-06-25 21:27:50
    Od: szary <x...@x...pl>

    Kris wrote:

    zapomniałem nicka usera który nie tak dawno tu pisał że mu rura
    > pęła i ma pełno wody w warstwie ocieplenia a nie bardzo jest co z tym

    s_13