  • 1. Data: 2014-06-21 23:20:46
    Temat: Minimalna szerokość drzwi w domu jednorodzinnym - czy przepisy to regulują?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy przepisy zabraniają mi zastosować w domu drzwi węższe niż 80 cm?
    (szerokość skrzydła)

    Spotkałem się z twierdzeniem, że nielegalne jest stosowanie np w
    łazience 70 cm lub mniej.

    Jak jest naprawdę?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-06-22 16:20:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (szerokość skrzydła)
    >
    > Spotkałem się z twierdzeniem, że nielegalne jest stosowanie np w łazience

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    § 75.

    1. Drzwi do pomieszczenia przeznaczonego na stały pobyt ludzi oraz do
    pomieszczenia kuchennego powinny mieć co najmniej szerokość 0,8 m i wysokość
    2 m w świetle ościeżnicy.

    i teraz zrozum w swietle tego

    10) pomieszczeniu mieszkalnym - należy przez to rozumieć pokoje w
    mieszkaniu, a także sypialnie i pomieszczenia do dziennego pobytu ludzi w
    budynku zamieszkania zbiorowego,
    11) pomieszczeniu pomocniczym - należy przez to rozumieć pomieszczenie
    znajdujące się w obrębie mieszkania lub lokalu użytkowego służące do celów
    komunikacji wewnętrznej, higieniczno-sanitarnych, przygotowywania posiłków,
    z wyjątkiem kuchni zakładów żywienia zbiorowego, a także do przechowywania
    ubrań, przedmiotów oraz żywności,

    czy łazienka jest przeznaczona na stały pobyt ludzi :-)

    b.

  • 3. Data: 2014-06-22 16:22:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > czy łazienka jest przeznaczona na stały pobyt ludzi :-)

    § 4. Pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi dzielą się na:
    1) pomieszczenia przeznaczone na stały pobyt ludzi, w których przebywanie
    tych samych osób w ciągu doby trwa dłużej niż 4 godziny,
    2) pomieszczenia przeznaczone na czasowy pobyt ludzi, w których przebywanie
    tych samych osób w ciągu doby trwa od 2 do 4 godzin włącznie.

    wiec ciezko powiedziec, jak dla mnie to tam sie przebywa ponizej 4 godzin,
    ale baby moga miec inne zdanie :)

    b.

  • 4. Data: 2014-06-22 21:14:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jun 2014 23:20:46 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Spotkałem się z twierdzeniem, że nielegalne jest stosowanie np w
    > łazience 70 cm lub mniej.
    >
    > Jak jest naprawdę?

    Zamontujesz 70-tki i w 5 sekund pozniej wpadna ci do domu sluzby budowlane
    Wybrzeza Polski Sloniowej. Kula w leb bez procesu!

    A wszystko to wina lobby producentow pralek - przez takie waskie drzwi nie
    przejda.

    BP, MSPANC

    Nawet jesli takie przepisy istnieja, to nalezy z nimi walczyc przez
    olewanie ich cienkim sikiem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2014-06-22 22:15:08
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

[...]

    IMHO słowo klucz: powinny mieć;-)

  • 6. Data: 2014-06-22 22:22:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 22 Jun 2014 22:15:08 +0200 osobnik zwany Tomek-N
    napisał:

> [...]
    >

    > 1. Drzwi do pomieszczenia przeznaczonego na stały pobyt ludzi oraz do
    > pomieszczenia kuchennego powinny mieć co najmniej szerokość 0,8 m i

    w mowie urzędniczej to oznacza: muszą :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-06-22 23:09:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-22 16:22, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > wiec ciezko powiedziec, jak dla mnie to tam sie przebywa ponizej 4
    > godzin, ale baby moga miec inne zdanie :)

    Z Twoich słów wynika jednoznacznie, że nie ma obowiązku robić 80 cm w
    kiblu. Chyba, że są jeszcze jakieś przepisy, których nie zacytowałeś.
    Tak czy siak - dzięki za pomoc.

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-06-22 23:13:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.06.2014 23:09, Marcin N pisze:
    > Z Twoich słów wynika jednoznacznie, że nie ma obowiązku robić 80 cm w
    > kiblu. Chyba, że są jeszcze jakieś przepisy, których nie zacytowałeś.
    > Tak czy siak - dzięki za pomoc.

    Powiem tak - standardowy wymiar drzwi łazienkowych w marketach to 70cm...

  • 9. Data: 2014-06-22 23:47:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-22 23:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Powiem tak - standardowy wymiar drzwi łazienkowych w marketach to 70cm...

    A ja powiem, że podobno inne są przepisy do bloku, inne dla domu.
    Dlatego pytam tu o konkrety.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-06-23 03:02:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-22 21:14, Maciek wrote:
    > Nawet jesli takie przepisy istnieja, to nalezy z nimi walczyc przez
    > olewanie ich cienkim sikiem.

    Problem zacznie się w momencie, kiedy komuś zdarzy się nieszczęście i do
    łazienki będzie musiał zacząć wjeżdżać na wózku (inwalidzkim). A
    tymczasem architekt/developer "zaoszczędzi" i wstawi drzwi 60 ...

    Może jednak warto oswoić się z myślą, że nie każdy przepis jest z
    założenia debilny?

    Piotrek