  • 21. Data: 2014-06-23 13:58:07
    Temat: Re: Minimalna szerokość drzwi w domu jednorodzinnym - czy przepisy to regulują?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-23 13:06, JanT.KRK pisze:

    > § 75. 1. Drzwi do pomieszczenia przeznaczonego na stały pobyt ludzi oraz
    > do pomieszczenia kuchennego powinny mieć co najmniej szerokość 0,8 m i
    > wysokość 2 m w świetle ościeżnicy.
    > § 79. 1. Drzwi do łazienki, umywalni i wydzielonego ustępu powinny
    > otwierać się na zewnątrz pomieszczenia, mieć, z zastrzeżeniem § 75 ust.
    > 2, co najmniej szerokość 0,8 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy, a w
    > dolnej części - otwory o sumarycznym przekroju nie mniejszym niż 0,022
    > m2 dla dopływu powietrza.

    Dzięki za obszerny cytat. Wygląda na to, że "z zastrzeżeniem par. 75
    ust. 2" do kibla muszę mieć drzwi o szerokości minimum 80 cm.

    To zastrzeżenie ma treść:
    "2. W budynku użyteczności publicznej drzwi wewnętrzne, z wyjątkiem
    drzwi do pomieszczeń technicznych i gospodarczych, powinny mieć co
    najmniej szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy."

    http://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/warunki-techn
    iczne-jakim-powinny-odpowiadac-budynki-i-ich-usytuow
    anie-budynki-i-pomieszczenia_68069.html

    --
    MN

  • 22. Data: 2014-06-23 20:53:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > buahahaha, chyba w stodole :) Bo normalnie trzeba zrujnowac okoliczne
    > podłogi, ściany z kaflami, meble wpasowane na wymiar itd :)

    Wymienić etapami nadproże?

    --
    Darek

  • 23. Data: 2014-06-23 20:55:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    2...@g...com
    *Kris* napisał(-a):

    > Kurcze przecież to moja chata i jeśli
    > miałbym kaprys przez 30cm szczelinę do łazienki włazić to urzędasom
    > nic do tego nie powinno być.

    Przecież można sobie bez trudu z tym poradzić. Na czas odbioru zrobić
    tak jak nakazują przepisy i zaraz potem przerobić w/g własnego
    "widzimisie". Choćby wejście okrągłe fi 50cm

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675