  • 21. Data: 2021-11-13 08:38:07
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 22:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Za szybko wysłałem. Zupa pomidorowa. Doprowadza się do wrzenia
    > następnie gotuje żeby ledwo pyrkotalo. Do tego lepszy smak jest jak
    > doprowdzac do wrzenia wolno a nie szybko. Ziemniaki, doprowadza sie wode
    > do wrzenia a potem na "malutkim ogniu".

    Gotujesz rosół w szybkowarze? - nie wychodzi mętny?

    TG

  • 22. Data: 2021-11-13 08:48:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 08:38:08 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    >".
    > Gotujesz rosół w szybkowarze? - nie wychodzi mętny?

    Ja raz próbowałem.
    Nie polecam
    Rosół tylko tradycyjnie na małym "ogniu" nie doprowadzając do wrzenia.
    Główna wada szybkowaru wg mnie to tak że nie mam wizualnej kontroli nad potrawą.
    Ale zalet ma dużo więcej.

  • 23. Data: 2021-11-13 09:47:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 21:59, marios pisze:

    > .. zastanawiam się nad kupnem bardziej markowej indukcji za te ~2800zł
    > (miele coś z 5500zł) skoro cena gazu z butli zaczyna być podobna do ceny
    > prądu 1T, a syf z indukchji chyba mniejszy .. i lecę oglądać wątek o
    > garnkach :)

    Rozczaruję Cie. Bardziej markowa kuchenka indukcyjna nie będzie
    wydajniejsza od niemarkowej. Przecież to zwyczajna pętla z drutu, która
    przekazuje energię garnkowi z podobną pętlą.

    Trudno tu o "wysublimowane detale techniczne" za które trzeba dopłacić.

    --
    MN

  • 24. Data: 2021-11-13 10:13:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I Jedno i drugie nieprawda.

    -----
    > dobra kontrola mocy/temperatury, błyskawiczna reakcja na zmianę ustawień (jak
    gazowa)

  • 25. Data: 2021-11-13 10:16:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może będzie miała inne taktowanie przy zmniejszeniu mocy "palnika"?
    Może będzie miała tryb błyskawicznego rozgrzewania (krótko na pełnej mocy)?

    -----

  • 26. Data: 2021-11-13 10:29:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.11.2021 o 10:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może będzie miała inne taktowanie przy zmniejszeniu mocy "palnika"?
    > Może będzie miała tryb błyskawicznego rozgrzewania (krótko na pełnej mocy)?

    Takie rzeczy mają chyba wszystkie kuchnie indukcyjne. Zresztą mniejsza o
    to. Ktoś chce wydać 5 tys - jego sprawa.

    Ogólnie te kuchnie to bardzo dobry kierunek. Mają największą wydajność z
    wata ze wszystkich technologii.

    Jednak warto pamiętać, że darmowym sposobem na zaoszczędzenie około 30%
    energii jest... używanie pokrywek. Tak, pokrywka to ponad 30%.

    --
    MN

  • 27. Data: 2021-11-13 10:54:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 10:29:56 UTC+1 Marcin N napisał(a):

    > Jednak warto pamiętać, że darmowym sposobem na zaoszczędzenie około 30%
    > energii jest... używanie pokrywek. Tak, pokrywka to ponad 30%.

    Drugim jest zastanowienie się, ile wody potrzebujemy zagotować ;) , np. mój brat
    zawsze leje do czajnika full, 1.7 litra, nawet na szklankę herbaty...
    Podobnie gotowanie - można na parze (zdrowsze) vs zalanie ziemniaków 5 litrami ;)
    No i jeśli nie jest wymagane super mocne wrzenie, to przykręcenie tak, żeby wolno się
    gotowało - mniej odparuje, a odparowaną wodę zazwyczaj uzupełniamy i znów musi się
    zagotować...

  • 28. Data: 2021-11-13 12:59:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.11.2021 10:54, WS wrote:
    > Podobnie gotowanie - można na parze (zdrowsze) vs zalanie ziemniaków 5 litrami;)

    Z wody po ziemniakach to się zupę robi, to jeszcze nie tak źle ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2021-11-13 13:12:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.11.2021 21:03, marios wrote:
    > Jak jest sprawność grzania garnka wody na gazie (straty "kominowe") a
    > jaka na indukcji?

    Gazowa - 40-50%
    Indukcja 80-85%

    Jak chce zagotować wodę (w tym na zupę czy dla gotowania czegoś), to
    nadal używam czajnika elektrycznego (sprawność 99%) - zagotowuje i
    przelewam do garnka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2021-11-13 14:24:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 13:12:03 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Jak chce zagotować wodę (w tym na zupę czy dla gotowania czegoś), to
    > nadal używam czajnika elektrycznego (sprawność 99%) - zagotowuje i
    > przelewam do garnka.

    w sumie też tak robię, ale bardziej ze względu na czas... tak jest szybciej
    zazwyczaj (np. na makaron) nastawiam troche w garze + full czajnik i gotuje się
    równolegle ;)

    ale nie do zup, bo praktycznie zawsze robię je na mięsie, a żeby powstał dobry wywar
    musi być wrzucone do zimnej wody i powoli podgrzewane!
    chyba, że celem jest uzyskanie perfekcyjnego mięsa gotowanego, to oczywiście zalanie
    wrzątkiem, ale wywar będzie b.kiepski...