  • 1. Data: 2015-04-07 13:42:06
    Temat: Preparat do drewna do dachu
    Od: Majka <k...@g...com>

    Na budowaniu już pytałem, ale w tym temacie zadam jeszcze tu pytanie:

    Czym zabezpieczyć drewno dachu?
    Do pomalowania impregnatem jest wiezba dachowa, zwłaszcza części widoczne z zewnątrz,
    narażone na slonce i wilgoc.

    Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.

    jaki preparat będzie najlepszy?
    Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

    I jakiej firmy produkty sa najlepsze?

    Majka

  • 2. Data: 2015-04-08 00:19:38
    Temat: Re: Preparat do drewna do dachu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:42:06 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> [...]
    >
    > Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.
    >
    > jaki preparat będzie najlepszy?
    > Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

    Bejca nie chroni przed niczym, nadaje się tylko do zmiany koloru.

    Jeżeli chodzi Ci o impregnat zachowujacy kolor drewna, to u siebie do
    konstrukcji drewnianych (więźba dachowa i pod nią sufit drewniany nad
    tarasem oraz ścianki/okna szczeblinkowe oszklone wokół niego) stosowałam
    impregnat Drewnochron (bezbarwny - bo są też koloryzujące). Tam, gdzie
    deszcz nie zacina i słońce nie operuje (czyli ścianki od wewnątrz tarasu
    oraz sufit i więźba w głębi pod dachem), jest OK, złocisty kolor drewna
    zachowany pięknie, ale w miejscach tzw "narażonych" jest gorzej, tzn
    przegapiłam i drewno nieco poszarzało oraz dostało sadzaka (czarne maleńkie
    punkciki grzybni), więc muszę to latem zlikwidować (robota bdzie raczej
    mało ciekawa...) i powtórzyć malowanie impregnatem. Środek bardzo dobry, no
    ale trzeba powtarzać zabieg, a potem jednak zabezpieczyć lakierem, czego
    nie zrobiłam, chcąc utrzymać naturalną powierzchnię drewna. Niestety raczej
    z tej koncepcji już zrezygnuję, czyli po powtórnym zabezpieczeniu
    impregnatem pomaluję całość lakierobejcą czy czymś podobnym transparentnym
    (tj pozwalającym na prześwitywanie struktury słoi) w kolorze śmietany (taki
    kolor ma tynk domu).
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 3. Data: 2015-04-08 10:26:11
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    >
    > Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.
    >
    > jaki preparat będzie najlepszy?
    > Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

    A czemu ma sluzyc owa impregnacja? Ma być ładne czy zabezpieczone przed
    szkodnikami technicznymi? Jesli to pierwsze to drewnochron a jesli to
    drugie to troche za pozno bo taka impregancje robi sie gdy drewno nie
    jest jeszcze na dachu. Mozna i teraz ale to robota dla alpinisty. Ja
    stosowalem Tytan NW. Lepszy jest Hylotox ale znacznie drozej wychodzi.