  • 1. Data: 2010-01-02 18:11:16
    Temat: Problem z wilgocią na poddaszu i wentylacja.
    Od: mikkim <c...@i...pl>

    Witam

    Dwa lata temu wykonałem całkowitą przebudowę poddasza. Dom
    prostokątny, dach dwu spadowy. Pod skosami pustak cały + 6cm styropian
    + połówka pustaka. Szczytowe cegła zdaje się max (rubość około 22cm).
    Sufit podwieszany GK ( sufit 25cm wełny, skosy 20cm wełny + folie
    itp.). Mam problem bo na jednej ze scian szczytowych mam szafki
    kuchenne i za nimi wdała się wilgoć. Również w zakamarkach i rogach
    zauważyłem zaczątki wilgoci. Na poddaszu grzeje piec gazoyw (temp.
    22). Na jednym poziomie poddasza mam łazienkę, kuchnię i pokoje. W
    kuchni, łazience i salonie zrobiłem wentylację. Przewierciłem się
    przez sufit na strych. Przez powstałe otwory puściłem rury PCV 110. Na
    strychu rury wyprowadziłem przez ściane szczytową. Rury na strychu
    biegną z delikatnym spadkiem, tak by skraplająca się para spłytała na
    zewnątrz budynku. Rury są zaizolowane wełną 15cm, ale i tak dosyć
    mocno kapie w zimie na zewnątrz. Ciąg jest delikatny, ale w wietrzne
    dni powietrze jest wdmuchiwane do środka.

    Co powieninem zrobić, żeby pozbyć się wilgoci z poddasza? Dodam, że
    budynek nie ma zrobionej izolacji zewnetrznej. Będzie wykonana w
    przyszłym roku (10cm styropian i tynk). Jak mógłbym nie dużym kosztem,
    ale jednocześnie skutecznie zbudowac system wentylacyjny. Co radzicie?

    pozdrawiam
    michał

  • 2. Data: 2010-01-03 09:49:52
    Temat: Re: Problem z wilgocią na poddaszu i wentylacja.
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Przejrzyj wątek pt "Skraplająca się para woda w okolicach okna"
    założony 19.12.2009, może czegoś dię dowiesz.
    Tam człowiek miał błędy w wentylacji, ale oprócz tego piec
    kondesacyjny, co też mogło się przyczyniać. U Ciebie, skoro poobiłeś
    dodatkowe kanały wentylacja jest chyba OK, może zatem to kwestia
    pieca. Czy też kondensacyjny? I czy stoi na poddaszu?
    Adam