  • 1. Data: 2011-09-22 20:05:07
    Temat: Projekt do oceny - nieduży dom w technologii tradycyjnej (osobny wątek)
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    Jako, że mój post podpiął się do innego wątki sprzed ponad tygodnia
    pozwoliłem sobie go zduplikować.
    Przymierzam się do budowy domku. Szukałem czegoś niezadużego o dość prostej
    bryle i w miarę nieskomplikowanego w wykonaniu. Nie jestem budowlańcem lecz
    tak na pierwszy rzut oka podoba mi się ten projekt:
    http://pprojekt.pl/projekt1742-milosna_srednia,opis.
    html . Zmienić bym
    chciał jedynie 2 łazienki na poddaszu - połączyć je w jedną...
    Proszę o opinie fachowców z branży. Dodam, że nie chcę mieć garażu w domu i
    że dom niestety musi zostać posadowiony na płycie fundamentowej (mam torf i
    namuły pod warstwą wierzchnią + bardzo wysoki poziom wody:(. Jaki może być
    koszt materiałów na taki budynek wykonany w technologii tradycyjnej (cegła
    silikatowa lub czerwona)? Jakiej grubości powinna być ściana zewnętrzna w
    przypadku takiej standardowej cegły - np 12cm 1 warstwa + 20cm ocieplenie +
    tynk?

  • 2. Data: 2011-09-22 20:24:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mcpc" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://pprojekt.pl/projekt1742-milosna_srednia,opis.
    html . Zmienić bym
    > chciał jedynie 2 łazienki na poddaszu - połączyć je w jedną...

    cztery sypialnie i jedna łazienka? oj bedzie dym :-) Moze i małe ale zostaw je w
    spokoju :-)

    To ze zrobisz na płycie to dobrze - mógłbys spróbowac zrobic ciepły dom. Standartowo
    należałoby w tym celu wywalic balkon ale budynek stracilby na wygladzie.

    b.

  • 3. Data: 2011-09-23 05:38:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "mcpc" napisał w wiadomości grup

    > silikatowa lub czerwona)? Jakiej grubości powinna być ściana zewnętrzna w
    > przypadku takiej standardowej cegły - np 12cm 1 warstwa + 20cm ocieplenie
    > + tynk?

    Nie spotkałem się jeszcze z murem ściany zewnętrznej węższym niż 18cm. Ale
    niewykluczone, że z twardej cegły albo w technologii ramy H byłoby to
    możliwe. Koledzy się pewnie wypowiedzą.