  • Data: 2013-06-07 08:15:49
    Temat: Re: 230 V zamiast 220
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-06 14:53, Ergie pisze:

    > W przyszłym tygodniu będę pomagał koledze robić elektrykę (bez
    > rozdzielni) elektryk sam tak zaproponował bo on nie ma czasu, a inny
    > chciał 50zł za punkt bez materiały i bez pomiarów czyli za tę
    > przykładową instalację gdzie jest ok 50 gniazdek, 20 łączników i
    > kilkanaście punktów oświetleniowych wyszłoby ze 4 tysiące, a że ściany
    > są z BK to się łatwo robi bruzdy i wierci pod puszki, więc pewnie w dwa
    > tygodnie popołudniami się uwiniemy.

    Rozumiem że 'uwiniemy' oznacza dwie osoby. To jak ma być dobrze w tym
    kraju, jak elektrykowi za dwa tygodnie nie chcesz zapłacić 4000zł? Jak
    on ma zatrudnić pracownika? No wiadomo, na czarno, za 100zł/dzień,
    (oczywiście pomocnika, bo fachowiec za darmo pracować nie będzie) wtedy
    jak sobie weźmie 150zł na rękę to będzie to kosztować 2500zł (jak nie
    wystawi faktury i nie opłaci za siebie zusów)
    Wiadomo, jak można coś zrobić samemu to trzeba (ja też dużo robię sam),
    napisałem to tylko dlatego, że 4000zł/2tyg to wcale nie jest dużo (mi w
    pokrewnej branży utrzymanie 2 osób wychodzi na poziomie ok. 500-600zł
    dziennie, dlatego też teraz nie zatrudniam fachowca, a pomocnika - bo do
    tego zmusił mnie rynek. Fachowcy albo zmieniają branżę, albo
    gdzieniegdzie znajdą jeszcze dobre warunki, albo właśnie wyjeżdżają za
    chlebem dalej...

    Lukasz